آغاز اعزام عمره‌گزاران پس از سه‌ماه توقف عمره نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت: عناصري نمي‌خواهند ارتباط ما با عربستان برقرار شود

نخستين گروه از عمره‌گزاران ايراني با اعزام كارواني از خانواده‌هاي شهدا، لحظاتي ديگر تهران را به مقصد عربستان ترك مي‌كند.

به گزارش خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم بدرقه‌ي نخستين گروه عمره‌گزاران سال 1389 با حضور نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس بنياد شهيد، مديرعامل سازمان هواپيمايي كشور، فرمانده‌ي پليس فرودگاه‌هاي كشور، رييس سازمان حج و زيارت و جمعي از مسؤولان در فرودگاه مهرآباد تهران بعدازظهر امروز (جمعه، 17 ارديبهشت‌ماه) برگزار شد.

در اين مراسم كه جمعي از زائران ايراني نيز در آن حضور داشتند، علي ليالي ـ رييس سازمان حج و زيارت ـ با توصيه به زائران براي رعايت رفتاري مناسب در اماكني كه گاهي در آن‌ها، مشكلاتي براي زائران ايجاد مي‌شود، گفت: اين نخستين سفر پس از حدود سه چهار ماه توقف عمره است. زائران بايد در برابر رفتارهايي كه گاهي در مكه و مدينه رخ مي‌دهد، صبور باشند و تحمل كنند، چون ممكن است، اين سفر سختي‌هايي داشته باشد.

او ادامه داد: عمره‌ي امسال كه اعزام‌هاي آن از امروز آغاز شده است تا شهريورماه با اعزام حدود 400هزار نفر ادامه دارد.

وي خطاب به عمره‌گزاران بيان كرد: به‌عنوان نخستين گروه از زائران ايراني تلاش كنيد، با انجام رفتارهايي در شأن زائران مسلمان ايراني، اين سفر را براي زائراني كه پس از شما به اين سرزمين وارد مي‌شوند، راحت‌تر كنيد.

ليالي افزود: امكان دارد، در برخي اماكن بازرس‌هاي سعودي مشكلاتي را براي زائران ايجاد كنند يا حتا آن‌ها را بدون دليل نگه دارند. بايد در مقابل اين رفتارها صبور بود تا عمره‌اي بدون مشكل داشته باشيم.

در اين مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسگر ـ نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ـ نيز با توصيه به زائران براي داشتن رفتاري در شأن يك ايراني مسلمان، گفت: در اماكني با حساسيت بالا در عربستان مانند حرم‌هاي مطهر و قبرستان بقيع به رفتارهاي خود بيش‌تر توجه كنيد و توصيه‌ي روحانيون كاروان‌ها را جدي بگيريد تا با مشكلي مواجه نشويد.

او اظهار كرد: عناصري هستند كه نمي‌خواهند ارتباط ما با عربستان برقرار شود. بنابراين به‌عنوان نخستين گروهي كه از جمع خانواده‌هاي شهيد براي عمره اعزا مي‌شويد، همه‌ي مسائل را رعايت كنيد تا زائران ديگر هم بتوانند به اين سرزمين سفر كنند و عمره‌ي امسال مانند سال‌هاي پيش بدون مشكل برگزار شود.

اعزام عمره از امروز 17 ارديبهشت‌ماه در سراسر كشور آغاز شده است و تا نيمه‌ي شهريورماه ادامه دارد. هم‌چنين عمره‌گزاران تهراني از 25 ارديبهشت‌ماه براي عمره اعزام مي‌شوند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8902-10349
  • خبرنگار : 71379