يك كارشناس: ارتقاي خدمات پس از فروش همزمان با بازنشسته ‌كردن خودروهاي قديمي دنبال شود

بحث ارتقاي سطح كيفي و خدمات پس از فروش خودروهاي فعلي بايد همزمان با طرح جايگزيني آن‌ها با خودروهاي به روزتر پيگيري شود. ساسان قرباني - كارشناس صنعت خودرو و قطعه‌سازي - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: سطح كيفي خدمات پس از فروش خودروها اگرچه در يكي دو سال اخير بهبود يافته، اما هنوز با استانداردهاي روز جهان فاصله دارد. وي با بيان اين‌كه چه خودروهاي فعلي را توليد كنيم و چه آن‌كه خودروهاي به روزتر را جايگزين كنيم، سطح خدمات پس از فروش آنها بايد افزايش يابد، خاطرنشان كرد: برخي خودروهاي توليدي در ايران در بازارهاي روز دنيا جايي نداشته و بايد با يك برنامه سه تا چهار ساله سطح كيفي توليد آنها افزايش و در برنامه‌اي 7 تا 8 ساله آنها را از رده توليد خارج و خودروهاي به روزتر را جايگزين كرد. او خاطرنشان كرد: ايران با داشتن دو خودروساز بزرگ و ظرفيت فروش 1.5 ميليون خودرو بازار بزرگ و پرپتانسيلي است تا خودروسازان و قطعه‌سازان به اتكاي آن بتوانند خودروهاي متناسب با فناوري روز از نظر كاركردهاي بصري، ايمني، راحتي و نيازهاي نو مشتري را با قيمتي مناسب توليد كنند. قرباني تصريح كرد: به هر حال با توجه به فناوري‌هاي روز دنيا حركت در دو مرحله افزايش سطح كيفي توليد و خدمات پس از فروش خودروهاي فعلي و جايگزيني آنها با خودروهاي به روزتر اجتناب ناپذير است. به گزارش ايسنا، در اين باره به تازگي برزگري - رييس سازمان استاندارد - با انتقاد از وضعيت برخي‌ خودروهاي توليد داخل گفته بود كه از نظر ما از گروه ايران خودرو محصولات پژو روآ و پژو 405 فاقد استانداردهاي 51 گانه بوده و در گروه سايپا نيز سايپا 141 و پرايد صبا چنين وضعيتي دارند. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8902-08092
  • خبرنگار : 71186