/89؛ سال همت مضاعف و كار مضاعف/ مديرعامل شركت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري: نتيجهي شعار امسال رسيدن به جايگزيني گردشگري به جاي نفت است
مديرعامل شركت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران گفت: نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام «همت مضاعف و كار مضاعف» ميتواند انگيزهي مضاعفي براي تلاش بيشتر در اين سال ايجاد كند. محمدحسين برزين در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تأكيد بر اينكه بحث كار و همت مضاعف سرلوحهي كار مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بوده و است، اظهار داشت: در اين پنج سال تلاش كرديم، در عرصهي اطلاعرساني و معرفي جاذبههاي گردشگري، نام كشور را پرآوازه كنيم. وي با اشاره به برنامههاي سند چشمانداز 20 ساله كه براساس آن قرار است، ايران تا سال 1404، 5 / 1 درصد گردشگران جهان را به كشور وارد كند و بهدنبال آن، 25ميليارد دلار درآمد داشته باشد، بيان كرد: با توجه به وضعيت موجود، رسيدن به اين هوس انصافا همت و كار مضاعفي ميطلبد. البته ما تلاش ميكنيم، در حد توان به برنامهريزيهاي علمي و هدفمند خود نزديك شويم. او نتيجهي داشتن همت و كار مضاعف را در امر گردشگري، رسيدن به جايگزيني صنعت گردشگري به جاي صنعت نفت دانست. مديرعامل شركت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در توضيح برنامهريزي اين شركت براي سال «همت مضاعف و كار مضاعف» گفت: امسال بايد برنامهريزيهاي مفصلي براي وظايف، حضور ايران در نمايشگاهها، اطلاعرساني مناسبتر با هدف معرفي جاذبههاي ايران، بالا بردن كميت و كيفيت و ساماندهي حضور پررنگتر، هدفمندتر و تأثيرگذارتر انجام دهيم. برزين تأكيد كرد: امسال تلاش ميكنيم، در عرصههاي بينالمللي با توجه به اين شعار، پررونق و پركار وارد شويم. در تلاش هستيم، بازارهاي جديدي را پيدا و به فهرست خود اضافه كنيم. در عرصهي تبليغات نيز تلاش ميكنيم، با توجه به اين شعار فعاليت خود را گسترش دهيم. البته در سال گذشته به آنچه داشتيم، عمل كرديم و اين شعار را سرلوحهي عمل خود قرار دادهايم. وي با اشاره به افزايش 300 درصدي سفرهاي داخلي از اواخر سال 1383 تا پايان سال 1388 و تبديل آمار ورودي مسافران خارجي از 800هزار نفر به دوميليون و 200هزار نفر در اين مدت، افزود: امسال در عرصهي سفرهاي داخلي، رقم بالايي را داشتيم. تلاش ميكنيم، اين روند يابد و با كار و همت مضاعف قلههاي پيش رو را فتح كنيم. انتهاي پيام