آزادراه تهران ـ پرديس در انتظار تحقق چهارمين وعده افتتاح! بهره‌برداري از اين آزادراه به خرداد امسال موكول شد

اين بارهم با وجود وعده‌هاي مكرر و موكد مسوولان وزارت راه و ترابري مبني بر افتتاح آزادراه 23 كيلومتري تهران - پرديس در نوروز 1389 محقق نشد و اين آزادراه که زمان ساخت آن از سال 1381 آغاز شده، همچنان در انتظار تحقق چهارمين وعده بهره‌بردراي يعني خردادماه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد بهبهاني ـ وزير راه و ترابري ـ دي ماه سال 1387 در بازديد از روند ساخت آزادراه تهران - پرديس، در جمع خبرنگاران زمان افتتاح يك باند اين پروژه را پايان اسفند همان سال و بهره‌برداري كامل از اين آزاد راه را خرداد سال گذشته (1388) اعلام كرد؛ اما پيمانكاران طرح به محقق شدن اين وعده‌ها در تاريخ مذكور خوش‌بين نبوده و در اظهارات خود، اين زمان را با توجه به وضعيت و روند ساخت، زودهنگام مي‌دانستند، ولي وزير راه با تاكيد بر اتمام نيمي از پروژه در پايان سال 1387 ابراز كرد كه در تامين هرگونه مصالح همكاري خواهد شد.

در نهايت خرداد سال گذشته به جاي بهره‌برداري كامل، باند برگشت اين آزادراه افتتاح شد كه وزير در اين باره اظهار كرد: اين پروژه هنوز كار دارد و تكميل نشده است، اما ترافيك شرق تهران را آرام مي‌كند. ما نخواستيم يك‌سال ديگر منتظر باشيم تا آزادراه به طور كامل به اتمام برسد.

اما ايمني اين مسير از ابتداي افتتاح مورد انتقاد پليس راهور ناجا بود؛ به‌گونه‌اي كه رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي براي رفع مشكلات ايمني آزاد راه تهران - پرديس مهلت دو ماهه به وزارت راه داد و تاكيد كرد که در صورت عدم رفع اين مشكلات، پليس از تردد خودروها در اين آزاد راه جلوگيري مي‌كند. در نهايت هم آبان سال گذشته اين آزادراه به دليل نقص فني و نداشتن حداقل‌هاي ايمني مسدود شد كه بهبهاني در گفت و گو با ايسنا در اين زمينه اظهار كرده بود از نظر طراحي، پيمانكاران روز اول به سرباره اين تونل توجه نكرده‌ و بدون محاسبه تونل زده‌اند و بايد ترانشه‌ رو باز مي‌زدند نه تونل؛ كه درحال حاضر ريزش تونل موجب گرفتاري شده و تكميل آن كار بسيار سختي است.

چندي پيش (اسفندماه) نيز كه اين آزادراه بايد به گفته مسوولان، مراحل نهايي را براي افتتاح طي مي‌کرد و براي سفرهاي نوروزي زير بار ترافيك مي‌رفت، با ريزش در تونل شماره 4 آن مواجه شد. هرچند كه مسوولان مربوطه اين ريزش را تكذيب كرده و آن را بسيار جزئي قلمداد كردند، اما زمان بهره‌برداري از اين پروژه بازهم به تعويق افتاد و به خرداد امسال موكول شد.

در حالي كه بازگشايي اين آزادراه براي براي تعطيلات نوروز و تحويل قطعي يك باند آن در پايان اسفند گذشته بارها از سوي وزير راه و ترابري و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور وعده داده شده بود، احمد صديقي ـ مديركل راه و ترابري استان تهران ـ اعلام كرد که اين آزادراه براي نوروز امسال به اتمام نمي‌رسد. حال بايد ديد آيا برنامه افتتاح در خردادماه عملي مي شود؟

مبلغ اعتبار اين پروژه در خرداد گذشته ـ يعني زمان افتتاح شماره يك باند آن ـ 104 ميليارد تومان اعلام شده بود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8901-01566
  • خبرنگار : 71251