/ساخت واگن‌هاي مترو از سوي توليدکنندگان داخلي/ مدير فني و اقتصادي مهندسين مشاور صنعتي: در تجهيزات سخت‌افزاري جزو 10 واگن‌ساز برتر دنيا هستيم

با توجه به سرمايه‌گذاري‌هايي كه توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) در صنعت ريلي طي سنوات گذشته صورت گرفته است، مجموعه واگن سازي كشور در امكانات و تجهيزات سخت‌افزاري جزو 10 واگن‌ساز برتر دنيا محسوب مي‌شود.

احسان باباخانلو ـ مدير بخش بررسي‌هاي فني و اقتصادي مهندسين مشاور صنعتي ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در پاسخ به اين پرسش كه آيا واگن‌سازان داخلي داراي فناوري ساخت در قسمت‌هاي الكتريكال و مكانيك هستند يا خير؟ گفت: بحث انجام كار به تنهايي مطرح نيست. به طور حتم در صنعت امروز جهان ما نيازمند بهره گيري از دانش فني كشورهاي صاحب نام در اين زمينه هستيم، اما صنعت واگن سازي کشور اين پتانسيل را دارد كه دانش فني را جذب کرده و آن را در توليدات خود به كار بندد.

وي ادامه داد: به همين دليل در دوره اوليه توليد اين واگن لازم است كه با كشورهاي صاحب برند قراردادي امضا شود تا چند نمونه در ابتدا وارد كشور شود و بعد به مرور زمان و با توسعه زيرساختهاي سخت افزاري و نرم افزاري مورد نياز، عمق ساخت داخل محصول افزايش يابد.

باباخانلو با بيان اين كه در دوره ورود محصولات به صورت CBU بايد در امكانات و تجهيزات سخت‌افزاري تغييراتي با توجه به فناوري روز صورت گيرد، گفت: اميدواريم شرايطي ايجاد شود تا با توجه به سرمايه‌گذاري‌ها و تخصيص منابع صورت گرفته، از توليدكنندگان داخلي حمايت جدي شود.

وي در پايان ساخت واگن‌هاي مترو توسط توليدكنندگان داخلي را پروژه‌اي شاخص در آينده صنعت ريلي کشور دانست و افزود: اگر اين پروژه به درستي مديريت شود، باعث توسعه صنعت واگن‌سازي و زير مجموعه‌هاي آن مي‌شود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8901-01552
  • خبرنگار :