/89؛ سال همت مضاعف و كار مضاعف/ رييس مؤسسهي مطالعات استراتژيك جهانگردي: با توجه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به اين شعار شاهد تحول عظيمي خواهيم بود
رييس مؤسسهي مطالعات استراتژيك جهانگردي گفت: اگر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سخنان بسيار مهم مقام معظم رهبري را دربارهي نامگذاري امسال با عنوان «همت مضاعف و كار مضاعف» فرا روي اهداف خود قرار دهد، شاهد تحول عظيمي در اشتغالزايي صنعت گردشگري خواهيم بود. هاشم اسدزاده در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يادآور شد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حوزهاي فرابخش و فراگير است. هر تحولي در اين سازمان و در راه توسعهي گردشگري اتفاق بيفتد، چرخهي بزرگي از اشتغال و كسب درآمد ارزي و ريالي ايجاد ميشود. وي ادامه داد: بسياري از برنامهها در بخشهاي مختلف گردشگري به نتيجه نرسيده يا نيمه رها شده است. امسال با توجه به نامگذاري كه شده است، اگر اين سازمان به وظايف خود عمل كند، ميتواند براي گردشگري سال بسيار موفقي باشد. اين كارشناس حوزهي گردشگري بيان كرد: بخش خصوصي براساس منافع مادي كه براي خود تعريف كرده، ملزم به پيگيري اهدافش است؛ اما به تبليغات بخش دولتي نياز الزامي دارد و زماني در اين راه ميتوان موفق شد كه دولت به بخش خصوصي براي حضور و تبليغ در كشورهاي هدف گردشگري كمك كند. او با اشاره به كمبود زيرساختهاي اقامتي و ضرورت توجه به اين حوزه براي توسعهي آن، اظهار داشت: ايران با توجه به تعدد جاذبههاي گردشگري، به توسعهي واحدهاي اقامتي نياز اساسي دارد. در حالي كه بخش خصوصي براي سرمايهگذاري در اين حوزه وارد شده است، دولت بايد اعتبارات را بهسرعت به اين بخش تزريق كند تا واحدهاي اقامتي بيشتري ايجاد شود. وي با بيان اينكه در حوزهي آموزش و حملونقل نيز بايد همت و كار مضاعف شود، گفت: بايد براي سفر امن، ناوگان هوايي و ريلي را مجهز و مردم را براي استفاده از اين ظرفيتهاي حملونقلي تشويق كرد. همچنين در حوزهي فرهنگسازي سفر بايد كار بيشتري صورت گيرد تا نتيجهي آن ملموستر شود. اسدزاده افزود: اميدوارم اين اتفاقها امسال سريعتر رخ دهد تا پايان سالي كه به نام «همت مضاعف و كار مضاعف» نامگذاري شده است، نتيجهي خوبي بهدست آيد، چراكه اكنون با توجه به ثبت جهاني وقايع باستاني مانند نوروز، بهنوعي در ديد وسيعتر دنيا قرار گرفتهايم و بايد به زيرساختها و فرهنگهاي دروني كشور بپردازيم. انتهاي پيام