با اشاره به كاهش تعرفه واردات خودرو؛ سخنگوي كميسيون انرژي: مجلس در كنار قطعهسازان و خودروسازان خواهد بود
مجلس در كاهش تعرفهها در كنار قطعه سازان و خودروسازان خواهد بود. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسيني ـ سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي ـ شب گذشته در همايش نکوداشت برترين هاي زنجيره تامين سازه گستر سايپا با بيان مطلب بالا افزود: اگر احساس شود به دليل كاهش تعرفهها مشكلي براي صنعت خودرو به وجود خواهد آمد - كه البته به اعتقاد من مشكلي به وجود نخواهد آمد - مجلس از اين صنعت حمايت خواهد كرد. وي با بيان اينكه به هر حال ما يك روز بايد وارد بازار جهاني شده واين تابو شكسته شود، خاطرنشان كرد: خودروسازي داخلي نيز بايد به نحوي با خودروسازان خارجي رقابت كند. او تصريح كرد: در حال حاضر نيز توليدات ما در بسياري از كشورها مشتريان خوبي دارد. بعد از اين مصوبه نيز بحثهاي زيادي در خصوص كاهش تعرفهها مطرح بود، اما كسي از فرصتهايي كه اين مساله براي صنعت ايجاد ميكند، ياد نكرد. وي افزود: خيليها كاهش تعرفه را به عنوان تهديد محسوب كردند، اما در صورت ارزيابي كارشناسانه متوجه خواهيم شد كه اين مساله پيش از آنكه تهديد محسوب شود كه البته تهديد نيست، يك فرصت براي خودروسازان داخلي براي شركت در بازار رقابتي خودروست. او ادامه داد: همچنين اين قانون يكساله بوده و در طول يكسال هم هيچ خودروسازي دچار مشكل نخواهد شد. بايد در اين يكسال آزمون شود كه باكاهش 20 درصدي تعرفه چگونه ميتوان با خودروسازان جهاني رقابت كرد. سخنگوي كميسيون انرژي مجلس گفت: كيفيت و كميت دو موضوع بسيار حساس در صنعت خودروست كه در كشور ما نيز بايد به دو مساله اصلي تبديل شود. حسيني با بيان اينكه خودروسازان ما در حال حاضر در مقابل اين سوال بزرگ قرار دارند كه چه بايد كنيم كه شرايط رقابت جهاني در كشور ما نيز فراهم شود، خاطرنشان كرد: به هر حال بايد بررسي شود كه چگونه ميتوانيم پا به پاي كشورهاي ديگر در عرصهي رقابت بازارهاي جهاني حضور پيدا كنيم. به گفته وي در روش فعلي توجه به كميت بيشتر از كيفيت بوده و اين روند نميتواند ما را به سرمنزل مقصود برساند. انتهاي پيام