مديرعامل مگاموتور: مينياتور به دليل حساسيت‌ها با كمي تاخير وارد بازار مي‌شود امسال 110هزار دستگاه تندر90 در ايران توليد شد

خودرو مينياتور به دليل حساسيت و دقت‌نظر مديرعامل سايپا با مقداري تاخير وارد بازار مي‌شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا روشني مقدم ـ مديرعامل مگاموتور ـ امروز در نشستي خبري در پاسخ به سوالي درباره تاخير ايجاد شده در تحويل خودرو مينياتور با بيان مطلب بالا افزود: به دليل حساسيت و دقت نظر مديرعامل سايپا، پروژه با دقت نظر در حال پيگيري بوده و تصميم گرفته شد كه اين محصول با مقداري تاخير وارد بازار شود. وي افزود: با اين حال در سال جاري تعداد معدودي از اين خودرو توليد شده و از ابتداي سال آينده (1389) توليد انبوه آن آغاز خواهد شد. * * توليد 110 هزار دستگاه تندر90 در سال جاري او در بيان آماري از توليد خودرو تندر 90 در سال جاري گفت: تاكنون مجموعا حدود 110 هزار دستگاه خودرو تندر90 توليد و حدود 9 هزار و 300 دستگاه از آن نيز صادر شده است. او ادامه داد: همچنين به دستور مدير سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو) و با هماهنگي وزارت صنايع و معادن، تيمي از ايران خودرو، سايپا و اعضاي ايراني هيات مديره رنو پارس مسوول جمع‌بندي مسائل مربوط به تندر90 شده‌اند. روشني مقدم ادامه داد: در حال حاضر مجموعا 55 سازنده‌ داخلي برخي از قطعات تندر90 را توليد مي‌كنند كه 439 قطعه‌ اين خودرو در حد 60 درصد داخلي سازي شده است. او در پاسخ به سوال ديگري در خصوص مشكلات توليد خودرو تندر90 گفت: مكانيسم تعيين نرخ‌هاي فروش از رنو پارس به خودروسازان و تعيين سود خودروسازان جزو مشكلات اين پروژه است. وي با بيان اين‌كه عدم توفيق رنوپارس در اقتصادي كردن توليد داخل اين خودرو و همچنين عدم وجود نقش اجرايي و نظارتي طرف‌هاي ايراني در رنوپارس از ديگر مشكلات موجود است، خاطرنشان كرد: نبود اتاق‌ كنترل منسجم كه بتواند روند پروژه را رهگيري و اصلاح كند و همچنين توليد خودرو يكسان در دو شركت ايران خودرو و پارس خودرو از ديگر مشكلات است. روشني‌مقدم با بيان اين‌كه براي رفع اين مشكلات دو راهكار كليدي مطرح شده است، تصريح كرد: اولين راهكار در مبناي مدل تجاري، همكاري با وجود رنو پارس و دو شركت خودروساز است كه براساس آن بازنگري اساسي بر قراردادها و تعيين نقش اجرايي براي طرف‌هاي ايراني و ايجاد اتاق كنترل در نظر گرفته شده است. وي افزود: راهكار دوم بر هم زدن قاعده‌ موجود و متمايز كردن توليد در دو شركت خودروساز است كه در اين مدل تامين قطعه ديگر با رنو پارس نخواهد بود. البته هيچ كدام از اين راهكارها هنوز به تصويب نرسيده و در مرحله‌ بررسي است. روشني مقدم همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص توليد شش محصول مختلف روي پلت‌فرم تندر90 گفت: توافق‌هاي اوليه براي توليد پنج محصول مختلف با رنو پارس صورت گرفته بود كه اجراي آن‌ها منوط به رفع ابهام در خصوص آينده‌ توليد تندر90 شده است. * * آخرين دستاوردهاي نشست دي8 او همچنين درباره نتايج اجلاس دي8 در خصوص توليد خودرو مشترك اسلامي خاطرنشان كرد: برنامه‌هايي همچون توليد برند و خودرو مشترك، تشكيل انجمن خودروسازان، رفع موانع غير تعرفه‌اي در سطح هشت كشور، حركت تدريجي به سمت يك بازار واحد در زمينه‌ خودرو و همچنين تشكيل صندوق سرمايه‌گذاري مشترك جزو دستاوردهاي اجلاس دي8 در زمينه خودرو بود كه طبق توافق‌هاي انجام شده، ايران تا برگزاري نشست بعدي مسووليت پيگيري توافق‌ها را برعهده دارد. * * اثرات كاهش تعرفه واردات خودرو مديرعامل مگاموتور همچنين در مورد تاثير كاهش تعرفه‌ واردات خودرو بر اين صنعت گفت: تعرفه يك ابزار براي متعادل كردن شرايط توليد در كشورهاي مختلف است؛ بنابراين زماني كه در يك كشور توليد خودرو با هزينه‌ها و بهره‌هاي بانكي پايين انجام و به كشور ديگري كه هزينه‌هاي توليد در آن بالاست، صادر مي‌شود، با حفظ تعرفه‌ها بايد تعادل بازار رقابتي را حفظ كرد. * * توليد خانواده موتور در دستور كار وي خاطرنشان كرد: در برنامه‌ بلند مدت‌مان توليد خانواده‌ موتور بين 1300 تا 1600 سي‌سي و 1800 تا 2000 سي‌سي را در دستور كار داريم كه نياز همه‌ پلت‌فرم‌هاي سايپا را در توسعه‌ محصول تامين خواهد كرد. در سال جاري نيز عمده تلاش ما توليدي كردن قواي محركه مينياتور و همچنين موتورهاي دوگانه‌سوز انژكتوري بوده است. انتهاي پيام
  • یکشنبه/ ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8812-14111
  • خبرنگار : 71186