سياست‌هاي تشويقي قطعه‌سازان حلقه مفقوده صنعت خودروست

در شرايط فعلي سياست‌هاي تشويقي در قبال قطعه سازان، حلقه مفقوده صنعت خودرو است و به جز سازه گستر سايپا ساير خودروسازان هم بايد در اين بخش تمركز داشته باشند. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد ابهري مهدوي - عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس - با بيان مطلب بالا گفت: چنين سياست‌هايي به مراتب بيشتر از سياست‌هاي تنبيهي در رشد و تعالي اين صنعت تاثيرگذار است و خودروسازان به عنوان مصرف کننده توليدات قطعه‌سازان بايد با درپيش گرفتن اين سياست‌ها، آنان را در راستاي تمركز بر کيفيت و بهره‌وري تشويق كنند. وي گفت: مهم‌تر از هر چيز اعمال سياست‌هاي تشويقي است كه رقابتي شدن اين صنعت و در بلند مدت نيز زمينه افزايش عمق ساخت داخل خودروهاي داخلي را در پي خواهد داشت. او با تاكيد بر ضرورت استمرار اين حركت در سال‌هاي آينده افزود: از سوي ديگر مي‌توان اميدوار بود كه با رقابتي شدن صنعت قطعه‌سازي و ارتقاي كيفيت توليدات داخلي، اين رقابت از سطح بازار داخلي فراتر رفته و توليدات قطعه سازان ايراني به ساير كشورها نيز صادر شود. نماينده مردم زنجان تاکيد کرد: مجلس نيز از اعمال سياست‌هاي تشويقي در قبال قطعه‌سازان حمايت مي‌كند، زيرا اين رويكرد مي‌تواند بازار قطعه‌سازان داخلي را به سمت کميت و کيفيت جلو ببرد. بنا بر اين گزارش، نخستين مراسم نكوداشت برترين‌هاي زنجيره تامين شركت سازه گستر سايپا 24 اسفندماه جاري در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار خواهد شد. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8812-12186
  • خبرنگار :