در مراسم افتتاح هتل پنج ستاره‌ي «خليج فارس» مطرح شد: ساخت هفت هتل پنج ستاره در دستور كار است برخورد سليقه‌يي مديران مياني مهم‌ترين مشكل سرمايه‌گذاران است

نخستين هتل پنج ستاره‌ي بين‌المللي شهر تهران پس از پيروزي انقلاب اسلامي، با حضور رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد بقايي امروز (يك‌شنبه، نهم اسفندماه) در افتتاح هتل پنج ستاره‌ي بين‌المللي «خليج فارس» با بيان اين‌كه سرمايه‌گذار اين هتل عاشقانه و با پشت كار فراوان امور اجرايي و احداثي آن را پي‌گيري و چندين كيلومتر را ميان شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري طي كرده است، گفت: معمولا پروژه‌هاي عمراني در ايران از سرعت اجراي مناسبي برخوردار نيستند؛ اما درباره‌ي هتل پنج ستاره‌ي خليج فارس با وجود 5/2سال دوندگي سرمايه‌گذار آن براي گرفتن مجوز و پروانه، عمليات اجرايي با سرعت مناسب انجام شد.

معاون رييس‌جمهور با تبريك بهره‌برداري از اين هتل به مردم شهر تهران، بيان كرد: متأسفانه پيش از افتتاح اين هتل، در تهران بايد به هتل‌هايي اشاره مي‌كرديم كه ديگر جزو آثار ميراث فرهنگي بايد آن‌ها را ثبت كنيم.

وي با بيان اين‌كه ساخت هتل در تهران، توجيه مناسب اقتصادي دارد، اظهار داشت: نوع سرويس‌دهي و خدمات‌رساني در هتل‌هاي تهران در فصول مختلف از جمله دوران كم‌رونق، در افزايش جذب مسافران تأثيرگذار است.

او معرفي ظرفيت‌هاي فرهنگي تهران را براي جذب مسافران ديگر استان‌ها مؤثر دانست و ادامه داد: اميدواريم با اجراي طرح برگزاري تورهاي تهران‌گردي و معرفي مناسب جذابيت‌هاي فرهنگي و تاريخي تهران كه مي‌توان گفت، از آثار پنهان‌مانده‌ي تاريخي كشورند، مسافران را در فصول مختلف سال به شهر تهران جذب كنيم.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بيان كرد: ساخت هفت هتل پنج ستاره در دستور كار است و دو مورد از اين هتل‌ها براي دريافت تسهيلات بانكي به بانك‌هاي عامل معرفي شده‌اند. هم‌چنين 473 پروژه‌ي هتل و هتل‌آپارتمان در كل كشور در دست ساخت‌اند.

بقايي يادآور شد: گاهي كساني از ما سؤال مي‌كنند كه اين هتل‌هايي كه وعده‌ي داديد مي‌سازيد، به كجا رسيدند. من در پاسخ به آن‌ها مي‌گويم، اولا من چنين قولي ندادم، ثانيا دوره‌ي زماني ساخت هتل‌ها را بايد در نظر بگيريم، چون بلافاصله پس از اعلام ساخت يك هتل، مقدمات آن به‌راحتي صورت نمي‌گيرد.

او گردشگري را داراي دو ركن اصلي دانست و گفت: صنوف مرتبط با صنعت گردشگري يك ركن اين صنعت و حمايت و پشتيباني دولت، ركن ديگر آن را تشكيل مي‌دهد. وظيفه‌ي دولت تسريع امور و ايجاد هماهنگي و رفع موانع و مشكلات بخش خصوصي در صنعت گردشگري است و هيچ‌گاه خود را مكلف به كار اجرايي نمي‌داند.

وي با بيان اين‌كه از سرمايه‌گذاران براي خريد هتل لاله (تهران) و وارد شدن آن به جرگه‌ي بخش خصوصي همواره استقبال مي‌كنيم، افزود: چشم‌انداز گردشگري در ايران با وجود همه‌ي فرازها و فرودها اميدواركننده است.

او با بيان اين‌كه ايرانيان بهترين شرايط مهمان‌نوازي و پذيرايي از مسافران را دارند، گفت: من به همه‌ي سرمايه‌گذاران قول مي‌دهم و از آن‌ها درخواست مي‌كنم، اگر كار و پرونده‌شان توسط كارمندي از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بدون دليل به تعويق مي‌افتد، به‌شكل مستقيم به من گزارش كنند و مطمئن باشند كه با او برخورد مي‌كنيم.

وي صنعت گردشگري را صنعتي شيك، پرحجم و ارزشمند دانست و بيان كرد: دولت براي حمايت از اين صنعت جدي است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين‌كه تمام صنوف، بويژه رسانه‌ها در امر توسعه‌ي گردشگري نقشي ويژه دارند، گفت: نحوه‌ي اطلاع‌رساني، موضوع مهمي است كه بايد همواره به آن توجه شود تا ديگر صنايع كشور از يك موضوع تحت تأثير قرار نگيرند.

وي با بيان اين‌كه در بسياري از كشورها حوادث سياسي زيادي رخ مي‌دهند، افزود: هيچ‌گاه رسانه‌هاي آن‌ها اين حوادث را در بوق و كرنا نمي‌كنند و مسايل را طوري مطرح مي‌كنند تا حتا كوچك‌ترين بخش هم از آن آسيب نبيند.

علي‌اصغر اميري ـ سرمايه‌گذار هتل پنج ستاره‌ي بين‌المللي خليج فارس ـ نيز در سخناني با اشاره به روند ساخت اين هتل، گفت: ساخت هتل و واحدهاي اقامتي نخستين گام در توسعه‌ي صنعت گردشگري است كه بايد به افراد ارزشمند و دل‌سوزان اين صنعت سپرده شود.

وي با بيان اين‌كه دولت نبايد صنعت گردشگري را به افرادي كه خوش‌نام نيستند، واگذار كند، اظهار كرد: سرمايه‌گذاران در صنعت گردشگري بايد مجرب، خوش‌نام و سخاوتمند باشند تا با صبر و استقامت زياد، موانع و مشكلات پيش روي خود را رفع كنند.

اين سرمايه‌گذار برخورد سليقه‌يي مديران مياني را مهم‌ترين مشكلات پيش روي سرمايه‌گذاران در كشور اعلام كرد و گفت: متأسفانه بايد اعلام كنم، براي دريافت مجوز ساخت هتل، بيش از 25 ماه وقت گذاشتيم، درحالي‌كه ساخت هتل 28 ماه وقت برد. طبيعتا افزايش مدت دريافت مجوز، هزينه‌هاي جاري سرمايه‌گذاري آن را بسيار بالا برد و از لحاظ مالي خسارت‌هايي را به ما تحميل كرد.

خسرو ايرانپور ـ دبير جامعه‌ي هتل‌داران ايران ـ نيز با اشاره به اهميت مهندسي اقتصادي كشور و توجه آن به صنعت گردشگري، بيان كرد: در شرايطي كه گردشگري ايران از بحران اقتصادي دنيا خسارتي نديد، بايد توجه داشته باشيم تا اجراي سياست‌هاي كلان اقتصادي كشور مانند طرح هدفمند كردن يارانه‌ها با توجه به ابعاد مختلف صنعت گردشگري در نظر گرفته شود.

وي با بيان اين‌كه كارشناسي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها و تأثير آن بر صنعت گردشگري، بدون حضور بخش خصوصي در نقاط تصميم‌سازي‌هاي كلان امكان‌پذير نيست، اظهار داشت: از تمام مسؤولان دولت استدعا داريم، زماني كه مي‌خواهند تعرفه يا مالياتي را از هتل‌ها بگيرند، صنعت هتل‌داري را صنعتي لوكس معرفي نكنند، چون هتل‌داري صنعتي ضروري است كه نگاه تجملي به آن فقط سبب افزايش قيمت‌هاي اين صنعت مي‌شود.

او هم‌چنين نيروي انساني را سرمايه‌ي اصلي گردشگري دانست و اضافه كرد: اميدواريم با واگذاري برخي امور به انجمن‌ها و تشكل‌هاي خصوصي توانمند، نيروي انساني كارآمد و مناسب هتل‌ها با حمايت دولت و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آماده شود.

به گزارش ايسنا، هتل پنج ستاره بين‌المللي خليج فارس از گروه هتل‌هاي بين‌المللي اسپيناس 230 اتاق، چهار رستوران، مجموعه‌هاي متنوع ورزشي، استخر، دو سالن برگزاري مراسم، سالن‌هاي پذيرايي و ... دارد و در زميني به مساحت حدود سه‌هزار مترمربع با سرمايه‌گذاري حدود 56ميليارد تومان ساخته شده است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۹ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8812-05680
  • خبرنگار :