نماينده مردم ساوه و زرنديه خبر داد: مسجد جامع ساوه در فهرست آثار تاريخي جهان ثبت مي‌شود

نماينده مردم ساوه و زرنديه اعلام كرد: مسجد جامع ساوه در فهرست آثار تاريخي جهان ثبت مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه مرکزي، حجت الاسلام حسين اسلامي با بيان اين مطلب، افزود: مسجد جامع ساوه يک‌هزار سال قدمت دارد و اين نشان دهنده آن است که يک‌هزار سال در اين شهر صداي اذان و دينداري برقرار بوده و از برکات آن داشتن 50 عالم صاحب فتوا در تاريخ ساوه است.

وي تصريح کرد: با مشورت کارشناسان ميراث فرهنگي و با درخواست از مشايي رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، مبلغ يک ميليارد تومان جهت مرمت مسجد اختصاص داده شد که از اين مبلغ تاکنون 700 ميليون تومان هزينه شده و اخيرا نيز با درخواست از رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مبلغ 500 ميليون تومان ديگر نيز اختصاص داده شده است و فکر مي کنم مبلغي بالغ بر 500 ميليون تومان ديگر نيز لازم باشد که اميدوارم بتوانيم در سال آينده از محل مصوبات سفر رياست محترم جمهوري براي اين امر جذب کنيم.

وي افزود: در مجموع با اختصاص دوميليارد تومان در راستاي مرمت و بازسازي مسجد جامع شاهد حضور توريست‌ها در اين شهر تاريخي و بازديد مجامع بين المللي از اين بناي تاريخي کشور خواهيم بود.

اسلامي همچنين از ثبت جهاني مسجد جامع ساوه پيرو مذاکرات وي با بقايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اين‌که سهم ايران از طريق يونسکو به جهت ثبت آثار تاريخي ساليانه حداکثر 2 طرح است و از آنجايي که هم اکنون تعداد يک‌هزار طرح در فهرست ثبت آثار جهاني قرار دارد اما، در اين مذاکره مقرر شد اين بناي تاريخي بطور جداگانه و خارج از نوبت ثبت جهاني شود.

نماينده ساوه و زرنديه تصريح کرد: اميدواريم به‌زودي بعد از مرمت و بازسازي مسجد جامع شاهد برپايي نماز جمعه و جماعات و نيز محافل شبي با قرآن و ... در اين مکان تاريخي باشيم.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۸ اسفند ۱۳۸۸ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8812-04463
  • خبرنگار :