وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري درباره واگذاري مسئوليت برگزاري آزمون دستياري به وزارت علوم و ظرفيت سازمان سنجش در اين باره، گفت: اگر روزي اين موضوع به سازمان سنجش محول شود اين سازمان توانايي و ظرفيت اجراي اين آزمون را به بهترين نحو دارد.
به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي ايسنا، دكتر كامران دانشجو در حاشيه مراسم توديع و معارفه رييس سازمان سنجش، در مورد دليل تغيير رييس سازمان سنجش، گفت: دكتر پورعباس در سه ماه اخير بر مبناي مسائل شخصي و سلامت جسمي درخواست تغيير داشتند با وجود اينكه تلاش شد اين تغيير انجام نشود اما با توجه به اينكه ممكن بود براي سلامت ايشان مشكل ايجاد شود، با تغيير رييس سازمان سنجش موافقت شد.
وي درباره قانون حذف تا سال 90 و اجراي آن تا پايان برنامه چهارم، تصريح كرد: گويا برنامه چهارم يكسال تمديد خواهد شد. بر اين اساس برنامهريزي به گونهايست كه بتوانيم قانون حذف كنكور را تا پايان سال 91 به صورت كامل اجرايي كنيم و از سال آينده برنامهريزي به نحوي انجام ميگيرد كه به تدريج اين قانون عملياتي شود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه حذف كنكور در چه مرحلهاي قرار دارد، گفت: در كنكور امسال نسبت به سال گذشته تغييري اعمال نميكنيم اما از سال آينده اين تغييرات با هماهنگي كميته 5 نفره اعمال ميشود به نحوي كه تا سال 91 به صورت كامل قانون حذف كنكور اجرايي شود.
وي در خصوص طرح بحث سهميههاي كنكور در مجلس و حذف 20 درصد سهميه متاهلين تصريح كرد: من مجري هستيم و آنچه كه قانون شود را اجرا ميكنم. در خصوص سهميه 20 درصدي متاهلين نيز ما نهايت همكاري را با مجلس و كميسيون آموزش داشتيم به نحوي كه آن را در كنكور ارشد امسال اعمال نكرديم. موضوعي را مجلس تصويب كند، قانون است و ما آن را اجرا ميكنيم.
دانشجو در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به حاشيهها و ابطال آزمون دستياري، آيا سازمان سنجش ميتواند مسئوليت برگزاري اين آزمون را بر عهده گيرد، اظهار كرد: سازمان سنجش از ابتدا تا انتها هيچ دخالتي در زمينه برگزاري آزمون دستياري نداشته است و مستقل از سازمان سنجش و آموزش عالي عمل و تصميم گيري شده است. ما به دنبال اين نيستيم كه از جايي كار بگيريم بلكه به دنبال اين هستيم كه آنچه را كه قانون شده است را به نحو احسن انجام دهيم، اگر روزي اين موضوع به سازمان سنجش محول شود اين سازمان توانايي و ظرفيت اجراي اين آزمون را به بهترين نحو دارد. ضمن اينكه قائل به اين نيستم كه اجرا كنندگان آن بد عمل ميكنند بلكه يك اشتباهي پيش آمده است.
وي در خصوص استانداردسازي فضاي آموزشي به ويژه كلاسهاي درس، گفت: در زمينه كلاسهاي درس تخصصي مشكلي نداريم و كلاسهاي عمومي نيز معمولا در آمفي تئاترها برگزار مي شود و مشكل خاصي در فضا نداريم. بحث اصلي در دانشگاهها اين است كه قصد گسترش كمي را نداريم و هدف گسترش كيفي است.
به گزارش ايسنا، وي خاطر نشان كرد: در زمينه گسترش كمي به دنبال اين هستيم كه تعداد دانشگاههايي مثل الزهرا(س)، امام صادق(ع)، حضرت معصومه(س)، امام حسين(ع) زياد شود اگر در هر مركز استاني يك دانشگاه الزهرا(س) داشته باشيم خانوادهها ميتوانند انتخاب كنند كه اين خيلي خوب است.
وزير علوم در باره پالايش اساتيد گفت: برنامه و صحبتي در زمينه پالايش نداريم. در زمينه جذب اساتيد صحبت شد مبني بر اينكه جذب اساتيد بر مبناي دو بال علم، ايمان و پايبندي به ولايت فقيه خواهد بود و قاطبه اساتيد اين ويژگيها را دارند.
انتهاي پيام