عضو هيات مديره بانك ملي ايران گفت: بانك ملي 22 هزار ميليارد ريال مطالبات معوق خود را وصول كرده است و سطح بدهيها به بانك مركزي در حد صفر است.
محمدرضا حسينزاده در گفتوگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: آمارهاي 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد 38 درصدي منابع بانك ملي و رشد 36 درصدي سپردههاي بلندمدت اين بانك را نشان ميدهد و افزايش رشد سپردههاي بلندمدت دقيقا نشانه اعتماد مردم به بانك ملي ايران است.
وي به توسعه بانكداري الكترونيك اشاره كرد و گفت: بيش از 30 درصد خدمات بانك ملي از طريق بانكداري الكترونيك مثل تلفنبانك و خدمات اينترنتي (سامانه سبا) ارائه ميشود و رويكرد بانك ملي در اين باره ارائه خدمات بدون مراجعه به بانك است.
عضو هيات مديره بانك ملي به كاهش مطالبات معوق اين بانك اشاره كرد و گفت: از ابتداي سال 22 هزار ميليارد مطالبات معوق اين بانك وصول شده و بدهي بانك ملي به بانك مركزي در حد صفر است.
حسينزاده به اجراي بانكداري بدون ربا در بانك ملي اشاره كرد و گفت: بانك ملي در تمام پروژههاي صنعت و خدماتي كشور مشاركت فعالي دارد.
وي با اشاره به در امان ماندن بانكهاي اسلامي از بحران جهاني اقتصاد گفت: كارشناسان اقتصادي و بانكداري غرب تمايل دارند تا بيشتر از نوع عملكرد بانكهاي اسلامي و دليل آسيب نديدن آنها از بحران جهاني اقتصاد آگاه شوند و اين نشاندهنده عملكرد مطلوب بانكداري اسلامي از جمله در بانك ملي بوده است.
انتهاي پيام