از فردا آغاز مي‌شود مرحله دوم طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار

مرحله دوم طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار مربوط به هدفمند كردن يارانه‌ها از فردا آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مردم براي تكميل، تاييد يا اعتراض به نتايج اطلاعات جمع‌آوري شده در مرحله اول طرح، بايد با مراجعه به سامانه طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار به نشاني www.amar.org.ir اقدام كنند.

بر اين اساس خانوارهاي يك تا دو نفره طي سه روز از سوم تا پنجم بهمن، خانواهاي سه نفره از ششم تا هشتم بهمن، خانوارهاي چهار نفره از نهم تا يازدهم، خانوارهاي پنج نفره به بالا از 12 تا 14 بهمن مي‌توانند به اين پايگاه مراجعه كنند.

همچنين خانوارهايي که بر اساس زمان‌بندي فوق موفق به مراجعه نشده‌اند، از 15 تا 22 بهمن به مدت هشت روز مي‌توانند به تاييد يا اصلاح اطلاعات اقتصادي خود اقدام كنند.

براي ورود به سامانه نياز است كه افراد كد رهگيري خود را كه پيش از اين به هنگام تحويل فرم اطلاعات اقتصادي خانوار تحويل گرفته‌اند، به همراه كد ملي سرپرست خانوار به همراه داشته باشند.

اصلاح اطلاعات فقط در زمان‌هاي اعلام شده براي خانوارهاي معين امكان‌پذير است، بنابراين اگر كسي در غير از زمان اعلام شده به اين پايگاه مراجعه كند، نخواهد توانست به اطلاعات خود دست پيدا كند.

كساني كه به اينترنت دسترسي ندارند، مي‌توانند از طريق 9500 دفتر ICT روستايي و يا دفاتر پست در شهرها به اصلاح يا تاييد اطلاعات خود اقدام كنند. هزينه خدمات پستي به اين منظور در روستاها رايگان است.

با ارسال شماره ملي سرپرست خانوار به شماره 300000 نيز مي‌توان از خوشه خانوار مطلع شد. علاوه بر اين روش‌ها‌، ‌امكان اطلاع‌رساني از طريق تمام تلفن گويا به شماره 8587-021 براي استان‌هاي آذربايجان غربي، كرمانشاه، كرمان، ‌سيستان و بلوچستان، ‌كردستان، چهار محال و بختياري، ‌لرستان، ‌ايلام، كهگيلويه و بوير احمر، ‌هرمزگان، ‌اردبيل، ‌خراسان شمالي، خراسان جنوبي، گلستان، همدان و خوزستان فراهم شده است.

كساني كه تاكنون فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر نكرده‌اند، مي‌توانند از ارديبهشت ماه سال آينده مراجعه و اطلاعات خود را ثبت كنند تا خوشه‌بندي جديد انجام شود. كساني هم كه كد رهگيري خود را فراموش كرده‌اند، فقط مي‌توانند از خوشه قرار گرفته در آن مطلع شده و در صورت اعتراض به آن بايد ارديبهشت ماه سال آينده براي ثبت اعتراض و ارائه مستندات خود اقدام كنند.

در واقع بر اساس اعلام مسئولان دولتي مرحله دوم طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار، تنها شامل خانوارهايي است كه در مرحله اول اين طرح كه در سال گذشته اجرا شده بود، ثبت‌نام كرده‌اند.

همچنين اعلام شده است كه ممكن است، وضعيت اقتصادي برخي از خانوارها از زمان اعلام وضعيت اقتصاديشان در مرحله اول تا به اكنون تغيير كرده باشد كه مرحله دوم جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار براي كسب اطلاع از اين تغيير وضعيت است. سايت مركز آمار ايران نيز براي اجراي مرحله دوم طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي به گونه‌اي طراحي شده كه هر فردي كه وضعيت ثبت شده اقتصادي خود را قبول نداشته باشد، آن را اعلام مي‌كند.

در اين مرحله افراد در صورتي كه با مراجعه به سايت، اطلاعات ثبت شده از آنان در خصوص ميزان دارايي‌ها، درآمدها و وضعيت اقتصادي خود را با واقعيات زندگي خود مطابق نمي‌دانند، تنها گزينه «قبول ندارم» را انتخاب مي‌كنند اما پس از آن مي‌بايست، مستندات، مدارك، اسناد و اعتراضاتشان را در زمان ديگري كه اعلام مي‌شود، ارائه دهند تا نسبت به تصحيح اطلاعات ثبت‌شده از آنان اقدام شود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲ بهمن ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8811-00292
  • خبرنگار :