مدير عامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري: ايران در نمايشگاه فيتور اسپانيا حضور مي‌يابد

مدير عامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران گفت: نمايشگاه بين‌المللي گردشگري فيتور يکي از بزرگ‌ترين نمايشگاه‌هاي صنعت گردشگري در بازار آمريکاي لاتين، اسپانيا و پرتغال است و جمهوري اسلامي ايران به‌صورت منسجم همراه 12 شركت‌كننده‌ي بخش خصوصي در مادريد حضور مي‌يابد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، محمدحسين برزين با اشاره به ابهام‌افكني برخي دست‌اندركاران بخش خصوصي درباره‌ي نمايشگاه فيتور اسپانيا، اظهار كرد: تمام فرآيندهاي اجرايي نمايشگاه فيتور با رعايت مقررات زماني اعلام‌شده از سوي مديريت نمايشگاه فيتور صورت گرفته و اين مقررات از سوي شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري به علاقه‌مندان حضور در فيتور ابلاغ شده است.

وي ادامه داد: برخلاف ادعاي مطرح‌شده درباره‌ي دير فرستاده شدن دعوت‌نامه‌ها از سوي متوليان نمايشگاه‌هاي گردشگري، اين دعوت‌نامه‌ها در موعد مقرر آماده شده‌اند؛ اما برخي دوستاني كه اين ادعا را مطرح كرده‌اند، با كمال تأسف، خود براي دريافت دعوت‌نامه در موعد زماني اقدامي نكرده‌اند.

مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران بيان كرد: با توجه به تعطيلات سفارت‌خانه‌هاي اروپايي در ايام كريسمس، شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري با هماهنگي‌هاي انجام‌شده با وزارت امور خارجه موفق شد تا خارج از نوبت، تمام مدارك درخواستي سفارت اسپانيا را براي صدور رواديد اين كشور تحويل دهد. اكنون طبق اعلام سفارت اسپانيا در ايران، صدور رواديد در مرحله‌ي اداري است و 27 دي‌ماه، رواديد متقاضيان ايراني نمايشگاه فيتور صادر مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه اطلاعات دقيق نمايشگاه فيتور و غرفه‌ي ايران مانند نمايشگاه‌هاي گذشته در سايت پرشيا ويزيت درج شده است، گفت: به همين دليل، هيچ ادعايي درباره‌ي اعلام نشدن اين اطلاعات از سوي دست‌اندركاران نمايشگاه‌هاي گردشگري به دفاتر خدمات مسافرتي پذيرفته نخواهد بود، چراكه قبلا از سوي متوليان نمايشگاه‌هاي گردشگري اعلام شده است كه متقاضيان شركت در نمايشگاه‌هاي خارجي بايد ريز اطلاعات مورد نياز را از سايت پرشيا ويزيت دريافت كنند.

او ادامه داد: اين درحالي است كه مدت‌ها پيش رمز ورود به وب‌سايت شركت برگزاركننده‌ي نمايشگاه فيتور از سوي شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران به دفاتر خدمات مسافرتي اعلام شده است تا در صورت تمايل، هماهنگي‌هاي لازم را با همتايان خود براي حضور در نشست‌هاي چندجانبه بررسي كنند.

برزين اضافه كرد: كارشناسان ارشد امور نمايشگاهي مستقر در شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري همواره آماده‌ي پاسخ‌گويي و ارائه‌ي اطلاعات صحيح و مستند به دست‌اندركاران بخش خصوصي گردشگري بوده‌اند و ما از اين بخش انتظار داريم تا پيش از رسانه‌يي كردن هر موضوع مرتبط با نمايشگاه‌ها، آن هم با اطلاعات مخدوش، صحت و سقم اين مطالب را از كارشناسان نمايشگاهي جويا شوند.

لازم به توضيح است كه اين متن درحالي از سوي روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي ايسنا فرستاده شده كه اين خبرگزاري پي‌گير بوده است تا پرسش‌هاي خود را درباره‌ي وضعيت نمايشگاه‌هاي گردشگري امسال مانند نمايشگاه‌هاي لندن و فيتور اسپانيا با مدير عامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران مطرح كند و هم‌چنان آمادگي خود را براي انجام گفت‌وگويي با هدف پاسخ به برخي ابهام‌هاي مطرح‌شده در ميان فعالان بخش خصوصي درباره‌ي برگزاري نمايشگاه‌هاي گردشگري اعلام مي‌كند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۹ دی ۱۳۸۸ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8810-09451
  • خبرنگار : 71021