ايران به نمايشگاه گردشگري فيتور اسپانيا مي‌رسد؟ متقاضيان اين نمايشگاه‌: دريافت رواديد‌ به زمان بيش‌تري نياز دارد

درحالي‌كه كم‌تر از دوهفته به برپايي نمايشگاه گردشگري فيتور اسپانيا باقي مانده است، تورگردانان ايراني به‌دليل زمان‌بر بودن صدور رواديد براي شركت در اين نمايشگاه، هيچ اطميناني ندارند.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نمايشگاه فيتور 20 ژانويه (30 دي‌ماه) در مادريد اسپانيا برگزار مي‌شود؛ اما به گفته‌ي تورگردانان فعال و متقاضي اين بازار، با توجه به اين‌كه دعوت‌نامه‌ي نمايشگاه گردشگري اسپانيا دير فرستاده شده و زمان زيادي تا برپايي اين نمايشگاه باقي نمانده است و معمولا صدور رواديد مورد نياز به زماني بيش‌تر از سه‌هفته نياز دارد، بنابراين اطمينان قطعي براي شركت ايران در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري اسپانيا وجود ندارد.

ابراهيم پورفرج ـ رييس هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان ايران ـ در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: اطلاع داريم، ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، زمين غرفه‌ي ايران را در اين نمايشگاه خريده است؛ اما چون دعوت‌نامه‌ها دير رسيده، هنوز كسي نتوانسته، رواديد اين كشور را بگيرد و با توجه به اين‌كه صدور اين رواديد به بيش از سه‌هفته زمان نياز دارد و كم‌تر از دوهفته تا برپايي نمايشگاه اسپانيا باقي مانده است، شايد نتوانيم به اين نمايشگاه برسيم، مگر اين‌كه از راه‌ ديگري براي دريافت رواديد اقدام شود.

محمدعلي واقفي نيز به‌عنوان يكي از شركت‌كنندگان هميشگي در نمايشگاه گردشگري فيتور اسپانيا به خبرنگار ايسنا گفت: دعوت‌نامه‌هاي اين نمايشگاه خيلي دير فرستاده شدند. پانزدهم دي‌ماه هم ستاد، مدارك لازم را از ما درخواست كرد تا براي رواديد اقدام كند. اگر صدور اين رواديد به روال عادي سفارت اسپانيا باشد، ما به نمايشگاه امسال نمي‌رسيم، چون صدور رواديد شينگن در سفارتخانه‌ي منظمي مانند آلمان به دوهفته زمان نياز دارد؛ اما در سفارتخانه‌اي مانند اسپانيا اين روند 20 روز طول مي‌كشد، مگر آن‌كه رواديد اسپانيا را دريافت كنند كه در اين صورت شايد به نمايشگاه امسال برسيم.

وي بيان كرد: براي ما دريافت رواديد شينگن يا اسپانيا مهم نيست، ما مي‌خواهيم در اين نمايشگاه شركت كنيم، چون هزينه كرده‌ايم و اسپانيا بازار ماست.

واقفي هم‌چنين اظهار داشت: تاكنون ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هيچ اطلاعاتي از نمايشگاه فيتور اسپانيا نداده است و ما اصلا نمي‌دانيم، چند متر‌ زمين داريم، موقعيت و شرايط آن چگونه است و قاعدتا اگر بخواهند اطلاعاتي بدهند، اكنون زمان آن است. البته ما هم اين موضوع را پي‌گيري نكرديم، چون تا زماني كه مدارك ما را نگرفته بودند، خيلي به حضور ايران در اين نمايشگاه اميدوار نبوديم.

ايران سال گذشته هم فقط با يك شركت‌كننده از استان اصفهان در نمايشگاه فيتور اسپانيا حضور داشت، چون ديگر متقاضيان نتوانستند رواديد اين كشور را بگيرند. البته نمايندگان خود را كه در اسپانيا فعال بودند، براي از دست ندادن مشتري‌ها به اين نمايشگاه فرستادند.

ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري چندي پيش، نمايشگاه لندن را هم از دست داد، چون نتوانست رواديد اين كشور را دريافت كند و درحالي‌كه آژانس‌ها از نداشتن غرفه و نيامدن نمايندگان رسمي ايران در نمايشگاه گردشگري لندن اطلاع نداشتند، با رايزني مسؤولان نمايشگاه گردشگري لندن و با حداقل امكانات توانستند غرفه‌اي را برپا كنند.

نمايشگاه گردشگري فيتور اسپانيا در فهرست هميشگي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري ايران است و اسپانيا جزو كشورهاي هدف گردشگري ايران به‌شمار مي‌آيد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۹ دی ۱۳۸۸ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8810-08027
  • خبرنگار : 71021