معاون سيما درباره‌ي جلسه خود با مجريان تلويزيون: برخي مسايل اكيدا در اجرا نبايد اتفاق بيفتند اگر مجري يا كارشناسي آرايش كند به هيچ‌ وجه قابل قبول نيست

معاون سيما با اعلام اين خبر كه از اين پس به ويژه در برنامه‌هاي مناظره‌يي، بحث‌هاي تخصصي، «مجريان تخصصي» خود را خواهند داشت، درباره‌ي پوشش ظاهري مجريان تصريح كرد: چون مجريان صداوسيما به عنوان نمايندگان رسانه در تعامل با ديگران هستند بايد از نظر لباس، پوشش و آرايش، نرم جامعه و اصول مورد اعتناي جامعه را مورد توجه قرار دهند.

مرتضي ميرباقري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره جلسه‌ي اخير خود با مجريان صداوسيما و هشدار به آنان مبني بر اين‌كه اولين خطا آخرين خطايشان خواهد بود، گفت: در آن جلسه يك‌بار ديگر مجموعه مسايلي را كه در ارتباط با برنامه‌هاي زنده داشتيم با مجريان و مديران گروه‌هاي اجتماعي مرور كرديم.

وي ادامه داد: آن كه گفتيم اولين خطا آخرين خطا خواهد بود، درباره مواردي است كه همه ما و مجريان و كارشناسان به صورت آشكار اذعان داريم كه اين امور نبايد اتفاق بيفتد، مثلا آرايش مردان.

معاون سيما خاطرنشان كرد: در آن جلسه ذكر شد اگر مجري و كارشناسي آرايش كند به هيچ‌ وجه قابل قبول نيست؛البته اين مسأله از قبل نيز بوده است و بعضا تذكراتي نيز داده مي‌شد، در هر حال در اين زمينه سستي‌هايي صورت گرفته كه شايد حساسيت‌هايي را به وجود بياورد.

وي ادامه داد: هم چنين ما در آن جلسه تأكيد كرديم كه برخي مسايل اكيدا در اجراي مجريان نبايد اتفاق بيفتند و حتي يك بار اتفاق افتادن آن‌ها هم زياد است.

معاون سيما تصريح كرد: از سوي ديگر چون مجريان صداوسيما به عنوان نمايندگان رسانه در تعامل با ديگران هستند بايد از نظر لباس، پوشش و آرايش، نرم جامعه و اصول مورد اعتناي جامعه را مورد توجه قرار دهند.

وي با بيان اين‌كه تمام اين‌ها شايد 5 درصد از مجموعه مطالب آن جلسه بود، گفت: مطالب عمده‌ي كه در جلسه بنده با مجريان صدا و سيما مطرح شد عبارت بود از اين‌كه وظيفه‌ي رسانه مديريت و هدايت فرهنگ و افكارعمومي است ما بايد از لحظه به لحظه آنتن حسن استفاده را بكنيم، خودمان را تقويت كنيم و مشاوران قوي و مطالعات فراوان داشته باشيم تا وقتي در برنامه‌يي حضور پيدا مي‌كنيم مطالب سست از طرف ما ذكر نشود، هرچه قوي‌تر مطالب بيان شود ما از فرصت‌هاي رسانه‌يي بهتر استفاده كرديم.

ميرباقري درباره‌ي اقدامات سازمان براي استفاده از كارشناسان به عنوان مجري در برنامه‌هاي مختلف تخصصي گفت‌وگومحور اظهار كرد: ما چند جنس مسأله داريم، يك‌سري مسايل عمومي هستند كه مجري اصطلاحا بايد يك ژنراليست باشد يعني مسايل را به صورت عمومي و كلي بداند، ولي يك‌سري مسايل تخصصي هستند (ورزشي، علمي و غيره) در آن زمينه‌ها مجريان بايد در مسايل مورد بحث كارشناس باشند.

وي ادامه داد: رسانه همه‌ي بحث‌هايي كه مطرح مي‌كند تخصص در يك زمينه‌ي خاص نيست، مثلا برنامه‌ي خانوادگي ما به صورت عمومي مسايل خانواده را مطرح مي‌كنند ولي امكان دارد گاهي بحث‌هاي حقوقي خانواده مطرح شود كه علي‌القاعده در آن‌جا مجريان ما بايد تخصص كافي داشته باشند.

معاون سيما تأكيد كرد: بحث‌هاي تخصصي، مجري تخصصي خود را خواهد داشت، به خصوص چنان‌چه ما بخواهيم به سمت برنامه‌هاي مناظره‌يي حركت كنيم حتما از اين‌چنين مجرياني بهره خواهيم برد.

ميرباقري در پايان اعلام كرد: اكنون يك‌سري مقدمات اوليه براي حركت به اين سمت در خصوص استفاده از مجريان در سيما انجام شده است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۵ آذر ۱۳۸۸ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8809-04318
  • خبرنگار :