دبير بهره‌وري طرح تحول اقتصادي كشور: اگر هدفمند كردن يارانه‌ها انجام نشود، تحول اقتصادي بي معناست مردم بايد به تشخيص خود يارانه‌ها را مصرف كنند

دبير بهره‌وري طرح تحول اقتصادي كشور گفت: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها دقيق ترين و مهمترين طرح در بخش اقتصادي و مديريت منابع تا امروز است كه از سوي دولت تهيه شده و قصد دارد سهم مردم رادر اختيار آنها قرار دهد تا به تشخيص خود يارانه‌ها را مصرف كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر عباس فتحعليها افزود: توزيع در آمد در كشور عادلانه نيست و بسياري از مردم از اين درآمد محرومند افزايش بي رويه مصرف بويژه در حاملهاي انرژي، قاچاق بخش قابل توجهي از فرآورده هاي انرژي و واقعي نبودن قيمتهاي بسياري از كالاها از جمله مشكلات اقتصادي كشور است.

وي افزود: شكل‌گيري مزيتهاي واقعي اقتصادي، افزايش كارايي اقتصادي، اصلاح الگوي مصرف و رقابتي كردن فضاي كسب و كار از دلائل هدفمند كردن يارانه‌ها است.

وي تصريح كرد: برنامه عملياتي هدفمند كردن يارانه‌ها آغاز شده و در آن شناسايي اقشار و فعاليتهاي آسيب پذير، تعيين اقلام عمده مشمول اجراي طرح، شيوه و سرعت اصلاح قسمتهاي نسبي و تحليل و آثار و تبعات اصلاح قيمتهاي نسبي بر متغيرهاي كلان اقتصادي بررسي مي شود.

گفتني است؛ لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس شوراي اسلامي در چارچوبهاي اصلاح قيمتها، توزيع منابع، اصلاح قيمتهاي انرژي، آب و فاضلاب، پست و كالاهاي اساسي در حال بررسي است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۰ آبان ۱۳۸۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-03974
  • خبرنگار :