ابوترابي‌فرد: مجلس درصدد تعامل منطقي و قانونمند با دولت است دولت و وزارت اقتصاد اصلاحات انجام شده در لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را مفيد اعلام كردند

نايب رييس مجلس تصريح كرد: دولت و مجلس با شايستگي و تعامل، قانون را در مورد اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها مورد تصويب و اجرا قرار مي‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي‌فرد نماينده‌ي قزوين در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگاران ايسنا و مهر، با تاكيد بر اين‌كه تعامل مجلس و دولت درخصوص همه‌ي مسائل داراي اهميت ويژه‌اي است،اظهار داشت:در لايحه‌اي مانند هدفمند كردن يارانه‌ها نيز كه داراي ابعاد گسترده‌اي است، دولت و مجلس با شايستگي و تعامل، قانون را مورد بحث، تصويب و اجرا قرار مي‌دهند.

وي ادامه داد: تا حدي كه امكان دارد مجلس درصدد تعامل منطقي و قانونمند با دولت است و با اين نگاه، كميسيون ويژه لايحه را بررسي كرد و اصلاحات ارزشمندي را نيز اعمال كرد.

به گفته‌ي ابوترابي‌فرد، دولت و وزارت اقتصاد اصلاحات را مفيد اعلام كردند كه سطح لايحه را ارتقا بخشيده است.

وي ادامه داد: ممكن است برخي اختلافات وجود داشته باشد كه بر سر آنها توافق حاصل نشده است.

نايب رييس مجلس، نگاه نمايندگان در اجراي اين لايحه را معطوف به رعايت اصول قانون اساسي عنوان كرد و گفت: درمواردي كه اين تلقي وجود دارد كه اصول قانون اساسي ناديده گرفته شده، وظيفه‌ي شوراي نگهبان است تا اين تطبيق را اعمال كند.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد جلسه‌ي امشب دولت و مجلس و موضوعات مورد بحث اظهار داشت: طبق برنامه سالانه مجلس ديدارهايي را با رييس‌جمهور و كابينه دارد كه اين بار نيز نوبت مجلس بود تا از دولت دعوت كند.

وي ادامه داد: اين بار زمان مناسبي است كه در آستانه‌ي معرفي وزرا و بررسي لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها دولت مهمان مجلس است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۸۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-03118
  • خبرنگار :