كارگردان فيلم تلويزيوني «ژرفا» اين فيلم را فرزند زمان خود دانست و افزود: سعي كرديم در اين فيلم حس و حالي كه مردم ما اين روزها دارند را به تصوير بكشيم.
حجت قاسمزاده اصل در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، دربارهي فيلم «ژرفا» خاطرنشان كرد: در اين فيلم تأثير زندگي مسافران تاكسي بر زندگي شخصيت اصلي فيلم (راننده) نشان داده ميشود. شخصيت اصلي فيلم «ژرفا» تحول خاصي ندارد و تنها ناظر اتفاقاتي است كه در اطرافش رخ ميدهد.
او ادامه داد: اين فيلم قصهاي خطي ندارد و در حقيقت شخصيت اصلي ما خودش را پشت فرمان ماشين تبعيد كردهاست و از پشت شيشه مردم را نگاه ميكند.
او در پاسخ به اين پرسش كه آيا فيلم «ژرفا» را مناسب مخاطب عام ميداند؟ گفت: سليقهي مردم را نميتوان پيشبيني كرد؛ «ژرفا» براي من فيلمي شخصي است. سعي كردم اين فيلم فرزند زمان خود باشد و حسهايي كه درحال حاضر مردم ما دارند را نشان بدهم؛ در حقيقت سعي كردم فيلمي مستند داستاني بسازم.
قاسمزاده اصل در پاسخ به اين پرسش كه آيا «ژرفا» نقدي سياسي و اجتماعي است؟ گفت: من اصولا آدم سياسي نيستم؛ اما «ژرفا» فيلمي اجتماعي است و هر فيلم اجتماعي طبيعتا نقدهايي نيز با خود به همراه دارد.
وي ادامه داد: در اين فيلم سعي كردم آنچه اتفاق ميافتد را تنها نشان دهم و قضاوتي نداشته باشم.
قاسمزاده اصل در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه «ژرفا» را بيشتر شبيه كداميك از فيلمهاي قبلياش («تنهايي» يا «از شنبه تا پنجشنبه») ميداند، گفت: «ژرفا» هيچ شباهتي به «تنهايي» ندارد؛ «تنهايي» در جشنوارههاي بسياري درخشيد اما من خودم از «شنبه تا پنجشنبه» را بيشتر دوست داشتم و «ژرفا» بيشتر شبيه اين فيلم است. در حقيقت «ژرفا» فضاي روشنفكرانهتري نسبت به «تنهايي» دارد.
او در ادامه «ژرفا» را فيلمي شخصي دانست و افزود: خود من چنين موضوعاتي را بيشتر ميپسندم.
قاسمزاده تأكيد كرد: «ژرفا» به فضاي امروز جامعه ما بسيار نزديك است و هرچه زودتر پخش شود بهتر است.
او كه «ژرفا» را در شبكه چهار سيما ساخته است درباره همكاري با اين شبكه، گفت: كار در شبكه چهار براي من راحتتر است و آقاي سيفي آزاد (مدير گروه فيلم و نمايش شبكه چهار) نهايت حمايت را از اين توليدات ميكنند؛ ضمن اينكه آقاي تختكشيان تهيهكننده فيلم نيز همكاري بسيار خوبي با من داشتند.
او با اشاره به مونتاژ طولاني فيلم «ژرفا» در اينباره توضيح داد: «ژرفا» با سه دوربين تصويربرداري شد چراكه ما ميخواستيم خيابانهاي تهران را ببينيم و از طرفي من به هيچوجه به فيلمرو علاقهاي ندارم؛ براي نزديكشدن به فضاي امروز تهران از سه دوربين استفاده كرديم، در نتيجه راشهاي ما نيز سهبرابر بود كه اين مساله مونتاژ را طولانيتر ميكرد. ما هم چنين به جز آقاي امين زندگاني و فرشته سرابندي از بازيگر شناختهشدهاي استفاده نكردهايم كه مسلما همين مسأله تمرين بيشتر بازيگران را طلب ميكرد.
او مدتزمان تصويربرداري فيلم «ژرفا» را 31 روز اعلام كرد و اين زمان را براي ساخت فيلم كافي دانست.
اين كارگردان تلويزيون بودجهي فيلم «ژرفا» را نيز در حد تلهفيلمهاي معمول تلويزيون دانست و افزود: همكاري با آقاي تختكشيان بسيار خوب بود و بحث مالي هميشه براي ما در مرحله آخر قرار ميگرفت.
قاسمزاده در پايان ابراز اميدواري كرد كه فيلم «ژرفا» از سوي مخاطبان مورد استقبال قرار گيرد و افزود: اين گونه گفته ميشود كه مردم كارهاي طنز را بيشتر دوست دارند؛ اما من معتقدم مردم كارهايي را دوست دارند كه بخشي از زندگي خودشان را در آن ببينند و بخشي از زندگي مردم در فيلم «ژرفا» نشان داده ميشود.
انتهاي پيام