«ستاره‌هاي سربي» سريال مي‌شود فلاح‌پور: اين سريال30 بازيگر حرفه‌يي مي‌خواهد ساخت تله‌فيلم‌ها اقتصاد سينماي ايران و سريال‌سازي را برهم زده است

سريال «ستاره‌هاي سربي» كه براي پخش از شبكه‌ي دوسيما ساخته مي‌شود به اثرات مخرب مواد مخدر مي‌پردازد.

به گفته‌ي كارگردان اين مجموعه‌ي داستاني، در «ستاره‌هاي سربي» به 30 بازيگر حرفه‌يي نياز است كه تاكنون حضور عبدالرضا اكبري، آتنه فقيه‌نصيري و نسرين مقانلو در آن قطعي شده است.

اسماعيل فلاح‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: پيش‌توليد اين سريال از 20 روز گذشته آغاز شده است و تا حدود 25 روز ديگر ادامه مي‌يابد. توليد «ستاره‌هاي سربي» نيز پنج‌ماه به‌طول مي‌انجامد.

او درباره‌ي محل‌هاي تصويربرداري اين سريال گفت: «ستاره‌هاي سربي» لوكيشن‌هاي زيادي دارد كه در تهران قرار دارد علاوه برآن مجموعه‌ي پرشخصيتي است.

***

اين كارگردان در زمينه‌ي وضعيت يافتن لوكيشن‌ و اعتقاد برخي از فيلمسازان به سخت‌شدن اين كار به علت عملكرد سازندگان تله‌فيلم‌ها اظهار كرد: فيلم‌هاي تلويزيوني 90 دقيقه‌اي اقتصاد سينماي ايران را برهم زده است، چرا كه از سويي بر سطح دستمزد بازيگران تاثير گذاشته است به‌گونه‌اي كه بازيگران متوسط ارقام غيرقابل تصوري را براي بازي طلب مي‌كنند؛ همين مورد سريال‌ها را نيز از نظر اقتصادي دچار مشكل كرده است؛ از سوي ديگر بايد بين دستمزد عوامل پشت و جلوي دوربين تعادل و تناسب وجود داشته باشد.

فلاح‌پور خاطرنشان كرد: به علت ساخته‌شدن سريال‌هاي «الف ويژه» و تله‌فيلم‌هاي نود دقيقه‌اي و بالا‌بودن حجم استفاده‌ از بازيگران تلويزيون، باعث افزايش دستمزد بازيگران به‌صورت كاذب شده است.

او ادامه داد: اين روند مطابق تفكري نيست كه در انقلاب اسلامي دنبال آن بوده‌ايم؛ اما متاسفانه براي رفع اين مشكل فكري نشده است و برخي فيلمسازان براي به ثمر‌رساندن كار خود به اين وضعيت دامن زده‌اند.

اين كارگردان در زمينه‌ي يافتن لوكيشن در شرايط كنوني گفت: به علت ساخته‌شدن تله‌فيلم‌هاي متعدد بيشتر لوكيشن‌هاي مربوط به محيط منزل و كار از نظر تصويري تكراري و نخ‌نما شده است. از سوي ديگر به علت ايجاد‌شدن رقابتي بين سازندگان اين آثار، صاحبان محل‌هاي تصوير‌برداري قيمت اجاره را افزايش داده‌اند و متاسفانه نهادي نيز اين وضعيت را به صورت كلان مديريت نمي‌كند.

***

فلاح‌پور در ادامه با بيان اين‌كه تمام لوكيشن‌هاي «ستاره‌هاي سربي» شهري است، اظهار كرد: ما نيز با مسائل مربوط به يافتن لوكيشن مناسب مواجه هستيم و با توجه به تعدد آنها، در حال جست‌وجو در تهران براي يافتن محل‌هاي تصوير‌برداري چه به عنوان مكان زندگي چه كار هستيم.

كارگردان «ستاره‌هاي سربي» درباره‌ي موضوع آن گفت: اين سريال‌ نگاهي بسيار متفاوت و مردن به معضل مواد مخدر در جامعه‌ي شهري مي‌كند و در قالب داستان‌هاي كوتاهي كه درون يك قصه بزرگ روايت مي‌شود به اثرات مخرب مواد مخدر به ويژه انواع جديد آن بر سطوح مختلف اجتماع مي‌پردازد.

به گزارش ايسنا، «ستاره‌هاي سربي» با همكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر به تهيه‌كنندگي اعظم تندرو در 13 قسمت ساخته مي‌شود و برخي از عوامل ساخت آن عبارتند از: مدير توليد: وحيد سيفي، برنامه‌ريز: حسن لبافي، طراح صحنه: محسن نوروزي، طراح چهره‌پردازي: محسن بابايي، نويسنده: هومان فاضل و دستيار كارگردان: مسعود حقي.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۰ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8807-02757
  • خبرنگار : 71078