/مخالف لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها/ نماينده اهر و هريس در مجلس: اجراي اين لايحه باعث تورم مي‌شود نبايد كسري بودجه را از محل حذف يارانه‌ها تامين كنيم

نماينده اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: وظيفه دولت ارائه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان با كيفيت است و مقام معظم رهبري هم به آن تاكيد كردند، اما اين لايحه اين دو موضوع را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، غلامحسين مسعودي‌ريحان با بيان اينكه بايد به خصوصي سازي درست بپردازيد، گفت: نبايد كسري بودجه را از محل يارانه‌ها و حذف آن تامين كنيم.

وي با بيان اينكه اجراي اين لايحه باعث تورم مي‌شود، گفت: تورم جشن اغنياء و عزاي فقراست، وقتي قدرت خريد پايين مي‌آيد خانواده فقراء نمي‌توانند آن سبد غذايي را داشته باشد و در سلامتي انسان‌ها و جوانان و كودكان تاثير مي‌گذارد.

مسعودي‌ريحان تاكيد كرد: با هدفمند كردن يارانه‌ها حتما بانك‌ها ورشكسته خواهند شد و دولت را در سر دو راهي قرار مي‌دهد كه يا نرخ بهره را افزايش دهد و يا شاهد سقوط آن باشد.

مسعودي ريحان همچنين افزود: در بحث توليد با تصويب اين لايحه تعدادي از كارخانجات تعطيل خواهد شد. زيرا در حال حاضر با ارزان بودن انرژي تعدادي از كارخانجات نمي‌توانند توليد داشته باشند چه برسد به اينكه قيمت انرژي افزايش يابد.

نماينده اهر و هريس افزود: لذا با افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي قدرت رقابت با بازارهاي خارجي را نخواهيم داشت.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۹ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8807-02242
  • خبرنگار :