/مخالف لايحه‌ هدفمند كردن يارانه‌ها / نماينده ملاير: اجراي لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها منجر به افزايش 20 درصدي قيمت‌ها مي‌شود

نماينده‌ي مردم ملاير در خانه‌ي ملت، اجراي لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها را زمينه ساز افزايش 20 درصدي قيمت‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن ونايي كه در جلسه امروز مجلس به عنوان مخالف كليات لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌هاسخن مي‌گفت،اظهار داشت: بررسي كارشناسي از ابعاد مختلف موضوع مطرح است و با آينده‌ي اقتصاد كشور در ارتباط است و بايد ابعاد مختلف آن مورد بررسي قرار گيرد.

وي بااشاره به بحث آزادسازي قيمت حامل‌هاي انرژي ، ابراز داشت: بايد در ابتدا براي اجراي آن زيرساخت‌هاي اقتصادي كشور را آماده كنيم.

عضو كميسيونبرنامه و بودجه مجلس، ادامه داد: بايد در ابتدا مطمئن بود كه پالايشگاه‌هاي ما اين امكان را دارند كه با قيمت‌هاي تمام شده حامل‌هاي انرژي را توليد و توزيع كنند.

اين نماينده‌ي مجلس اظهار كرد: بايد ديد كه آيا مردم توان پرداخت قيمت حامل‌ها با نرخ خليج فارس را دارند يا خير و يا آيا هزينه‌ي فرسودگي سيستم پالايشگاهي و سيستم توزيع برق در كشور را بايد از مردم بگيريم؟

ونايي ادامه داد: در حال حاضر بحث‌هاي انتخاباتي به پايان رسيده و بايد از نمايندگان پرسيد كه آيا با افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي كارخانجات ورشكست نخواهند شد و آيا باز هم كارخانجات ما توان رقابت با كارخانه‌هاي خارجي را دارند؟

اين مخالف لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها، همچنين در ادامه با طرح اين سوال كه آيا نرخ دستمزدها در سطح كشور با قيمت بين‌المللي يكسان است؟ گفت: بايد ديد آيا قيمت‌هاي تمام شده‌ي حامل‌هاي انرژي را مي‌توان از مردم اخذ كرد؟

وي سوالات فوق را سوالات كليدي در اين لايحه عنوان كرد و در پاسخ به اين سوالات، اظهار داشت: بايد تمام اين زيرساخت‌ها توسط دولت در نظر گرفته شود.

ونايي در ادامه گفت: اجراي لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها منجر به افزايش 20 درصدي قيمت‌ها خواهد شد و بايد اين زيرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

نماينده‌ي مردم ملاير در خانه‌ي ملت، در ادامه به مشكلات موجود در اين زمينه و ناتواني امكان رقابت ما با كشورهاي خارجي اشاره و تصريح كرد: اگر ما مي‌خواهيم اين مسير را برويم بايد اول به اصلاح ساختارها پرداخت و بعد تصميمات كليدي و استراتژيك را گرفت.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۹ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8807-02180
  • خبرنگار : 71233