بدون حضور خبرنگاران، علويان‌صدر به‌عنوان معاون حفظ، احيا و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي منصوب شد

معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، طي حكمي مسعود علويان‌صدر را به سمت معاون حفظ، احيا و ثبت آثار منصوب كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، حميد بقايي در بخش‌هايي از اين حكم آورده است: نظر به تعهد، دانش و تجربيات جنابعالي به موجب اين حكم به سمت معاون حفظ، احيا‌ و ثبت آثار منصوب مي‌شويد. حفاظت و احياي آثار تاريخي از مهم‌ترين وظايف و مسؤوليت‌هاي خطيري است كه همگي از دل و جان برعهده گرفته و بر انجام آن با همه‌ي توان تعهد كرده‌ايم. اين بار سنگيني است كه امروز به نمايندگي از ملت بزرگ ايران بر دوش ماست تا چون نگاهباناني بيدار از ميراثي گران‌بها صيانت كنيم و ريشه‌ي درخت زندگي را در اين سرزمين پاك و در عمق خاك ناب، از گزند غفلت و تيشه‌ي خصومت محفوظ بداريم تا نسل‌هاي نو چون شاخساراني سبز، بر فراز شجره‌ي طيبه‌ي هويت خداجوي و آدمي طلب، نشاط حيات و طراوت زندگي ايراني را فرياد كنند.

به شكرانه‌ي اين نعمت، برآنيم تا به شايستگي و ضمن برنامه‌ريزي و تدبيري جامع و با بهره‌گيري از تجارب و دستاوردهاي ارزشمند اساتيد گذشته و نيز ره‌آوردهاي نوين ملي و جهاني و استفاده از توانايي‌هاي علمي و اجرايي بخش خصوصي، اين وظيفه‌ي اساسي را به انجام برسانيم.

تا پيش از اين، دكتر فريبرز دولت‌آبادي اين سمت را به‌عنوان معاون ميراث فرهنگي برعهده داشته است.

مسعود علويان‌صدر نيز مسؤوليت رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اردبيل را عهده‌دار بوده است و از اين پس با عنوان معاون حفظ، احيا و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي به فعاليت ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، مراسم انتصاب علويان‌صدر بعدازظهر امروز (سوم شهريور) درحالي برگزار شد كه برخلاف روال پيشين، از نمايندگان رسانه‌ها به‌جز پايگاه اطلاع‌رساني «ميراث آريا» براي پوشش خبري دعوت نشده بود.

در اين‌باره، مديركل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ حسن محسني ـ در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌كه با توجه به اهميت معاونت ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، چرا خبرنگاران براي حضور در مراسم دعوت نشدند، گفت: بحث اهميت مطرح نيست. اين جلسه بنا بر يكسري ضرورت‌هاي اداري و زماني، به‌صورت يك نشست سازماني و با حضور تعدادي از مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار شد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8806-01814
  • خبرنگار : 71219