به‌دنبال وقايع اخير در كشور، سفر برخي تورهاي خارجي به ايران لغو شد

براساس گزارش جامعه‌ي تورگردانان ايران، به‌دنبال وقايع اخير در كشور، سفر بسياري از تورهاي گردشگري خارجي به ايران تا پايان شهريورماه لغو شده است.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تعدادي از تورگردانان كشور با فرستادن نامه‌هايي به دفتر جامعه‌ي تورگردانان ايران، از لغو شدن تورهاي خود در تيرماه و حتا تا پايان شهريورماه خبر داده و ارائه‌ي راهكاري را در اين زمينه خواسته‌اند.

براساس گزارش جامعه‌ي تورگردانان ايران، در يكي از آژانس‌ها 40 تور خارجي، سفر خود را به ايران لغو كرده‌اند و برخي ديگر از تورها نيز در حال لغو كردن سفر به ايران هستند.

گفته مي‌شود، تاكنون تورهاي گردشگري از كشورهايي مانند ايتاليا، فرانسه، اسپانيا، ژاپن و چين سفر خود را به ايران با توجه به شرايط كشور لغو كرده‌اند.

محمدعلي واقفي ـ عضو هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان ايران ـ با اشاره به لغو شدن تعدادي از تورهاي خارجي خود، به خبرنگار ايسنا گفت: برخي تورهاي كشور اسپانيا تحت تأثير شرايط و اخبار موجود درباره‌ي ايران، سفر به كشور ما را در تيرماه تا نيمه‌ي مردادماه لغو كرده‌اند.

وي با اظهار نارضايتي از اين اتفاق، بيان كرد: گفته شده است، وزارت خارجه‌ي اسپانيا به اتباع خود توصيه كرده است، در اين شرايط از سفر به ايران حتا براي تجارت خودداري كنند.

هم‌چنين سيدهادي شيرازي ـ دبير جامعه‌ي تورگردانان ايران ـ با بيان اين‌كه تاكنون تورهاي برنامه‌ريزي‌شده‌ي ما لغو نشده‌اند، به خبرنگار ايسنا گفت: گردشگري مانند نسيم است، وقتي مي‌وزد، خنكاي آن همه‌ي جامعه را دربرمي‌گيرد و همه از آن منتفع مي‌شوند؛ اما با يك پرده‌ي توري مي‌توان جلوي وزش اين نسيم را گرفت، چون آن‌قدر ضعيف است كه با كوچك‌ترين عامل، از وزش آن مي‌توان مانع شد.

او افزود: در شرايط كنوني، تعدادي از تورها لغو شده‌اند؛ ولي شايد گردشگران ماجراجو بخواهند اين سفر را انجام دهند؛ اما چون بيش‌تر تورهاي ورودي به ايران، فرهنگي‌اند و اين گردشگران تمايل دارند، در امنيت سفر كنند، وضع موجود كشور بر تصميم آن‌ها مي‌تواند تأثير بگذارد. ما اميدواريم اين موج سريع عبور كند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۳ تیر ۱۳۸۸ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8804-00517
  • خبرنگار : 71021