رييس سازمان استاندارد با دادن مهلت يك ساله: خط توليد پرايد را در صورت عدم ارتقاي كيفيت آن مهر و موم مي‌كنيم

طبق تبصره 4 ماده 9 قانون موسسه استاندارد، اين اختيار را داريم كه به منظور جلوگيري از ادامه توليد كالاهاي غير استاندارد، خط توليد را مهر و موم كنيم. نظام الدين برزگري - رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران - در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين‌كه در صورتي كه سايپا به هشدار شما در مورد پرايد عمل نكند، چه خواهيد كرد؟ با بيان اين مطلب افزود: طبق قانون استانداردهاي اجباري مي‌توانيم موقتا خط توليد را مهر و موم كنيم. وي در پاسخ به نظر اخير خودروسازان كه اعلام كرده‌اند پرايد به اين زودي‌ها از چرخه توليد خارج نخواهد شد، خاطرنشان كرد: سايپا يا بايد پرايد موجود را از رده خارج كرده و يا طراحي آن را تغيير داده و ارتقاي كيفيت دهد. پرايدي كه در سال 1389 عرضه خواهد شد، بايد بتواند تست تصادف را پاس كند، وگرنه اگر همين پرايد فعلي باشد، روي حرفي كه قبلا زده‌ام، پافشاري مي‌كنم. او يادآور شد: خودروسازان قول داده‌اند كه تا پايان امسال، برنامه ارتقاي كيفيت را اجرا كرده و تست تصادف را پاس كنند. در واقع اگر پرايد با طرح جديد توليد و عرضه شد، مشكلي نخواهيم داشت و در غير اين صورت به آن چه گفتيم، عمل مي‌كنيم. برزگري در پاسخ به اين‌كه پرايد چند استاندارد را بايد پاس كند؟ خاطرنشان كرد: اين خودرو بايد 51 استاندارد به اضافه چهار استاندارد زيست محيطي و در مجموع 55 استاندارد را پاس كند. وي درباره اين كه پرايد تاكنون چند استاندارد را پاس كرده است؟ گفت: اين خودرو هنوز نزديك به 30 درصد از اين استانداردها را از جمله تست تصادف كه تست مهمي است را پاس نكرده است؛ البته سايپا قول داده‌ كه اين كار را انجام مي‌دهد. به گزارش ايسنا، هفته گذشته سليماني - قائم مقام ايران خودرو - كه به تازگي از سايپا به اين شركت منتقل شده است، در سخناني گفته بود كه پرايد خودرويي نيست كه به اين زودي‌ها از مدار توليد خارج شود و طبق استانداردهاي ايران، اين خودرو قابليت توليد دارد. به گفته وي اين خودرو تمام استانداردهاي لازم را پاس كرده و تنها استانداردهاي آلايندگي آن باقي مانده كه آنها را نيز پاس خواهد كرد. انتهاي پيام
  • سه‌شنبه/ ۵ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8803-01964
  • خبرنگار : 71186