رييس‌جمهور: به توانمندي‌ و پاكي مجموعه صنعت نفت مطمئنيم در كمتر از چهار سال 66 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري و بيش از 70 ميليارد دلار قرارداد بسته شده است

دكتر محمود احمدي‌نژاد در جمع مديران ارشد وزارت نفت گفت: ما به توانمندي‌ها و پاكي مجموعه بزرگ صنعت نفت مطمئن هستيم و مطمئن هستيم كه خود اين مجموعه قادر خواهد بود صنعت نفت كشور را جلو ببرد و براي كشور افتخار ايجاد كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس‌جمهور در ابتداي سخنانش با بيان اين كه « خوشحال هستم كه امروز توفيق يافتم در جمع همكاران عزيز و مديران صنعت نفت حضور پيدا كنم» افزود: امروز وقتي از صنعت نفت حرف مي‌زنيم، فقط از يك كار حرفه‌اي و صنعتي صحبت نمي‌كنيم؛ در كشور ما اين عرصه با مفاهيمي چون استقلال، توانستن و عزت و همت‌هاي بلند عجين شده است.

وي با اشاره به اين كه « كاركنان و مديران صنعت نفت در طول 32 سال اخير همواره خدمت‌هاي بزرگي براي ملت ايران انجام داده‌اند و موجب رقم‌زدن پيروزي‌هاي بزرگي شده‌اند» گفت: يادمان نمي‌رود كه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي مديران و كاركنان صنعت نفت در همراهي با امام(ره) به چه زيبايي اين صنعت را اداره كردند؛ به نحوي كه ملت تحت فشار قرار نگيرد و طاغوتي‌ها سرنگون شوند. در دوران دفاع مقدس نيز فشارها و تحريم‌هاي چند برابري بر صنعت نفت وارد شد، اما مجموعه بزرگ خانواده صنعت نفت با فداكاري‌ و تقديم صدها شهيد و جانباز هميشه جريان نفت را در كشور زنده و پايدار حفظ كرد. در اين سه چهار سال اخير نيز نقطه تمركز فشارها و تحريم‌هاي دشمن به سمت صنعت نفت بوده است و به خيال خود مي‌خواستند راهها را بر روي ملت ايران ببندند و فشارها را زياد كنند، آن‌ها انتظار داشتند با اين اقدامات، برخوردها و ايجاد محدوديت، فعاليت در عرصه نفت در كشور ما آسيب ببيند؛ ولي ديديد كه خانواده صنعت نفت در كشور ما نه تنها تحريم ها را از بين برد و شكست، بلكه از حركت رو به رشد كشور نيز پشتيباني كرد و در مقايسه با گذشته فعاليت‌ها و خدماتش را چند برابر كرد؛ در واقع نمادي از شكست دشمن را مي‌توان در فعاليت‌ها و خدماتي كه در عرصه صنعت نفت وجود داشته، دانست.

وي افزود: امروز خدمات و عزتي كه در صنعت نفت كشور ما ايجاد شده تجلي توكل به خداوند، توانستن و الگويي براي اين است كه «ما مي‌توانيم.»

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: در زمينه صنعت نفت در كمتر از چهار سال معادل 66 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري محقق و بيش از 70 ميليارد دلار قرارداد منعقد شده ، اين مقدار فعاليت چه موقع سابقه داشته است؟ اين‌ها همه حاصل مجاهدت‌ها و تلاش‌هاي مجموعه فداكار صنعت نفت است و در واقع اين خدمات دشمنان را در جهت فشار به ملت ايران مايوس كرد و دشمن متوجه شد كه با اين اقدامات نمي‌تواند به نتيجه برسد.

وي در ادامه گفت: در قضيه هسته‌يي نيز دشمنان مي‌خواستند در بخش اقتصادي و صنعت نفت به ما فشار بياورند؛ چنان‌كه ما ديديم برخي ناز كردند و رفتند و آن موقع بود كه شما خودتان فعاليت‌ها را در دست گرفتيد و انجام و نشان داديد كه مي‌توانيد.

رييس‌جمهور گفت: اكنون مي‌بينيد كه تقاضا به سمت شماست، ولي شما وابسته به آنها و نيازمندشان نيستيد، البته نمي‌گويم كه تقاضاها را نمي‌پذيريم.

رييس‌جمهور افزود: در اين مدت در طول انعقاد قراردادها كوچك‌ترين امتياز سياسي و اقتصادي داده نشد. يادمان هست 15 سال پيش وقتي قانون داماتو در آمريكا به تصويب رسيد و شركت‌هايي كه بيش از 20 ميليون دلار در ايران سرمايه‌گذاري مي كردند، تحريم شدند، برخي شركت‌هاي آمريكايي آمدند و ‌خواستند با قيمت‌هاي گزاف قرارداد ببندند به حساب اين كه ما به آن‌ها نياز داريم، ولي شما عزيزان در سنگين‌ترين فشارهاي اقتصادي و سياسي 30 سال اخير زير بار هيچ گونه تحميلي نرفتيد و اين افتخاري است براي صنعت نفت.

احمدي‌نژاد در ادامه با تشكر از دست‌اندركاران صنعت نفت گفت: راه همين است، بايد به خداوند توكل كنيم و روي پاي خودمان بايستيم و حركت كنيم.

وي افزود: باورم اين است كه ما زودتر از سال 1404 به اهداف چشم‌انداز دسترسي پيدا خواهيم كرد؛ كما اين كه بخش بزرگي از آن نيز محقق شده است.

احمدي‌نژاد هم‌چنين اظهار كرد: ما بايد به نقطه‌اي برسيم كه هيچ محصول خامي در اين حوزه از ايران صادر نشود و محصولاتي صادر شود كه آماده مصرف باشد و اين شدني است.

وي با بيان اين كه « بايد با افتخار اعلام كنيم مجموعه خانواده صنعت نفت امين‌ترين ياران انقلاب و مردم ايران هستند» گفت: با وقوع انقلاب يك گام بلند در ملي شدن صنعت نفت برداشته شد.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين كه « هنوز عده‌اي علاقه‌مند هستند منابع حاصل از صنعت نفت را در داخل جيب برخي از گروه‌ها و دسته‌ها بريزند» افزود: البته مقاومت هوشمندانه بدنه خانواده صنعت نفت تا حدود زيادي فشارهايي را كه در اين عرصه وارد شده متوقف كرده و اين فشارها برطرف شده است و ان‌شاءالله آن عده قليلي نيز كه همچنان مي‌خواهند فشار آورند منزوي مي‌شوند.

وي با بيان اين كه « همه نتايج حاصل از كار نفت مديران نفت و چرخه اقتصادي نفت در بخشهاي گوناگون بايد به حساب ملت ايران ريخته شود و اين شدني است» گفت: ما بايد به نقطه‌اي برسيم كه تمام نيازهاي صنعت نفت را در داخل كشور خودمان تامين كنيم و تا كنون هم قدم‌هاي خوبي برداشته شده و بايد قدم‌هاي ديگري نيز برداشته شود.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين كه « اگر نيازهاي صنعت نفت را در داخل كشور تامين كنيم اين امر باعث ايجاد اشتغال در كشور نيز خواهد شد» اظهار كرد: من معتقدم ظرف پنج شش سال مي‌توانيم نيازهاي عمده صنعت نفت را در داخل كشور تامين كنيم و در واقع اين امر باعث ايجاد اشتغال وسيعي در كشور مي‌شود و ديگر نيازي نخواهد بود براي ايجاد اشتغال به سرمايه‌گذاري غيرواقعي روي بياوريم.

وي هم‌چنين با بيان اين كه « در بخش توزيع و مديريت مصرف داخلي هنوز بايد كارهايي انجام دهيم» به سهميه‌بندي بنزين اشاره و اظهار كرد: من از همان ابتدا گفتم سهميه‌بندي کار درستي نيست و با برنامه‌هاي پلکاني مي‌توان صرفه‌جويي را انجام داد، اکنون هم که سهميه‌بندي صورت گرفته، به ميزاني از صرفه‌جويي دست يافته‌ايم و اين يک دستاورد و کار بزرگ است و البته مي‌توانستيم اين كار را از راه ديگر با هزينه كمتري نيز انجام دهيم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با اشاره به تهديد دشمنان در مورد تحريم بنزين ايران گفت: يکي از شگفت‌ترين روزها آن روز بود که وقتي گفتند بنزين را تحريم مي‌کنيم، شما گفتيد ما استقبال مي‌کنيم و الان هم من از قول شما به آنها مي‌گويم زودتر اين کار را انجام دهيد و اگر جرات داريد اين كار را بكنيد.

وي هم‌چنين اظهار كرد: يكي از مديران صنعت نفت كه اكنون در اينجا حضور ندارد، در مراسم افتتاح فاز 10 پارس جنوبي گفت كارهايي كه در اين دوره انجام شده، حيرت‌انگيز است و واقعا نيز حيرت‌انگيز است؛ البته حق مي‌دهيم كه برخي آنها را قبول و باور نكنند، اما حق نمي‌دهيم اين كارها را تخطئه كنند؛ اين كارها جزو افتخارات كشور است و به حساب يك فرد و دسته نيست، بلكه به حساب خانواده كشور است. شايد درعرصه نفت اسم 20 نفر مطرح باشد، ولي چندين هزار نفر در اين حوزه مشغول به كارند و امروز صنعت نفت موجب سرافرازي ملت ايران است.

رييس‌جمهور در پايان خطاب به مديران صنعت نفت افزود: از خداوند مي‌خواهيم به شما توفيق بيشتري بدهد. ما بايد به سمتي برويم كه پاسخگوي نيازهاي ديگران باشيم ، ما مي‌توانيم به عرصه‌اي برسيم كه صادركننده خدمات فني و مهندسي در حوزه نفت به ديگر كشورها باشيم و اين شدني است. ما به توانمندي‌ها و پاكي مجموعه بزرگ صنعت نفت مطمئن هستيم و مطمئن هستيم كه خود اين مجموعه قادر خواهد بود صنعت نفت كشور را جلو ببرد و براي كشور افتخار ايجاد كند.

بر اساس اين گزارش پيش از سخنان رييس‌جمهور نوذري، وزير نفت، گزارشي از فعاليت‌هاي وزارتخانه متبوعش داد و از تعدادي از مديران ارشد وزارت نفت نيز قدرداني شد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8802-18785
  • خبرنگار : 71038