دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان گيلان: اميدوارم مسؤولان متوجه ضرورت آموزش هتل‌داري شوند

دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان گيلان درباره‌ي برگزاري كلاس‌هاي آموزش هتل‌داري در اين استان، گفت: كلاس‌هايي كه از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار مي‌شوند، موقت و يك‌روزه‌اند و تاكنون به‌شكل مستمر و ايده‌آل كلاس هتل‌داري برگزار نشده است. ابراهيم محسني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: ضرورت آموزش هتل‌داري هميشگي است و بايد هر سال در فصول غيرپيك، كلاس‌هاي مستمر براي پرسنل هتل‌ها برگزار شوند. وي ادامه داد: بايد در استان‌ها يك مركز آموزش هتل‌داري ايجاد شود و در آن، از مدير تا نگهبان هتل آموزش ببينند و نحوه‌ي برخورد با مهمان را ياد بگيرند. اين كلاس‌هاي آموزشي را مديران هتل كه دوره‌هاي تخصصي را گذرانده‌اند و تجربه‌ي هتل‌داري نيز دارند، مي‌توانند برگزار كنند. پرسنل هتل‌ها مي‌توانند در اين كلاس‌ها مباحث مختلف را مانند آرايش ميز، نوع چيدمان و ... از همكار خود در هتل‌هاي ديگر ياد بگيرند. محسني اظهار داشت: اميدوارم بالاخره مسؤولان متوجه ضرورت آموزش هتل‌داري شوند و اين امر را جدي بگيرند. او يكي از اصلي‌ترين مشكلات گيلان در بحث آموزش پرسنل هتل‌ها را فصلي بودن ورود گردشگران به اين استان دانست و گفت: متأسفانه مجبوريم، پرسنل هتل را در بخش‌هاي خانه‌داري، آشپزي، ميزباني و ... به‌صورت موقت به كار گيريم و پس از پايان ايام پيك، آن‌ها را اخراج كنيم. وي بيان كرد: هتل به‌دليل مشكلات مالي در ايام غيرپيك، توانايي نگهداري تمام نيروهاي ايام پيك را ندارد و مجبور است، پرسنل آموزش‌ديده را اخراج كند و اگر در سال بعد بتواند او را باز فراخوان كند كه معمولا اين مكان وجود ندارد، آن نيرو، تمام چيزهايي را كه قبلا ياد گرفته بود، فراموش كرده است. دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان گيلان ادامه داد: دانشجوياني كه در مقطع كارداني هتل‌داري تحصيل مي‌كنند، حاضر نيستند، در هتل‌ها خانه‌داري انجام دهند، چون فكر مي‌كنند كه خانه‌داري شغل كم‌اهميتي است. بنابراين ما بايد دنبال افرادي بگرديم كه مشكل اقتصادي دارند و حاضرند، كار خانه‌داري را در هتل انجام دهند. وي توضيح داد:‌ در استاني مانند گيلان كه ايام سفر، فصلي است، خواب سرمايه زياد است و سرمايه‌گذاري كه چهارميليارد تومان براي ساخت هتل هزينه كرده است، فقط چندماه از سال مهمان دارد. به همين دليل، نمي‌تواند به پرسنل خود در ايام غيرپيك حقوق بدهد. محسني گفت:‌ طرح‌هاي همگاني، همه‌زماني و همه‌مكاني كردن سفر و سفرهاي ارزان‌قيمت نيز در عمل، پاسخ ندادند و اين طرح‌ها به اين زودي‌ها جا نمي‌افتند. به علاوه، شايد زمستان فصل سفر نباشد، ولي براي هتل‌ها از ديگر فصول پرهزينه‌تر است، چون مجبورند، با جذب تعداد اندكي مهمان، تمام سيستم‌هاي خود را روشن نگه دارند. وي افزود:‌ آموزش هتل‌داري بايد مستمر باشد. آموزش‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تاكنون مقطعي و كوتاه‌مدت بوده‌اند. آموزش پرسنل هتل‌ها بسيار مهم است. در تمام مشاغل هر كسي كه مي‌خواهد با مردم در ارتباط باشد، بايد روش ارتباط و برخورد با مردم را ياد بگيرد. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8802-14006
  • خبرنگار :