رييس جامعهي هتلداران استان مركزي: نيروي انساني كارآزموده توان هتل را بالا ميبرد
رييس جامعهي هتلداران استان مركزي با تأكيد بر اهميت آموزش هتلداري به پرسنل هتلها، گفت: يكي از مهمترين دلايل درآمدزايي هر سيستمي، كارآزموده بودن نيروي انساني آن است. محمدهادي محمدي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: نيروي انساني كارآزموده توان هتلها را بالا ميبرد و جذب مشتري را افزايش ميدهد. يكي از مهمترين ابزارهاي توسعهي صنعت گردشگري در كشور، تأمين و تربيت نيروي كارآزموده است. خدماتي كه نيروي انساني كارآزموده انجام ميدهد، ارزش و اعتبار آن هتل و مؤسسه را افزايش ميدهد. وي با اشاره به پذيرايي از گردشگران خارجي در هتلها، گفت: متأسفانه ميزان آشنايي با زبانهاي خارجي در كشور ما مخصوصا در بخشهاي پايين خدماتدهي در هتلها كم است. درحاليكه برقراري ارتباط با گردشگران خارجي يكي از اصليترين نيازها براي پذيرايي از آنهاست. او ادامه داد: در رستوران هتلها شايد 50 نوع غذا وجود داشته باشند، اما زماني كه كاركنان هتل نتوانند به گردشگر خارجي بفهمانند كه اين غذاها چه چيزهايي هستند، با آنها دچار مشكل ميشوند. محمدي تأكيد كرد: آموزش ردههاي مختلف نيروي انساني لازمهي كار هر صنعتي است و اگر بخواهيم ارزآوري در كشور رونق پيدا كند، بايد همانطور كه تجهيزات خوبي را تهيه ميكنيم، نيروي انساني را نيز به خوبي تربيت كنيم. وي توضيح داد: گردشگران خارجي هنگامي كه در كشور هستند، بيشترين ارتباط را با مسؤولان هتلها دارند. اگر بتوانيم نيروي انساني را بهخوبي تربيت كنيم، ارزش و جايگاه كشور بالا ميرود. خانهداري، خدماتدهي، رستوران، پذيرش، راننده و تمام افرادي كه با گردشگران در ارتباط هستند، بايد از نظر برخورد صادقانه و مؤدبانه با مهمان آموزش ببينند. محمدي دربارهي برگزاري كلاسهاي هتلداري در استان مركزي، اظهار كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در سالهاي گذشته، كلاسهايي را برگزار كرد. اكنون نيز مؤسسههاي خصوصي كه از سازمان مجوز گرفتهاند، كلاسهاي هتلداري را برگزار ميكنند. انتهاي پيام