رييس جامعهي هتلداران لرستان: نيمهي دوم سال كلاسهاي آموزشي هتلداري در استان فعال ميشوند
رييس جامعهي هتلداران استان لرستان با تأكيد بر نياز به دانستن زبان بينالمللي براي پذيرايي از گردشگران خارجي در هتلها، گفت: يكي از اصليترين امكانات مورد نياز براي پذيرايي از گردشگران خارجي، دانستن زبان است و بايد در هتلها، مدير و مسؤولان پذيرش، توانايي برقراري كردن ارتباط را با گردشگران خارجي داشته باشند. سعيد قاسمي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: يكي از مهمترين اركان افزايش كيفيت هتلها، آموزش است و بايد آن را تخصصي و هدفدار كنند. متأسفانه از جمله مشكلات اصلي تخصصي كردن مديريت هتلها، اين است كه سرمايهگذاران تمايل دارند، خود مديريت هتل را برعهده بگيرند. در اين شرايط، مديريت هتلها بعد تخصصي خود را از دست ميدهد. او ادامه داد: به سرمايهگذاران بايد گفته شود كه اگر تخصص ندارند، بايد دورههاي هتلداري را بگذرانند يا از افراد متخصص در اين زمينه براي مديريت در هتل خود استفاده كنند. وي دربارهي برگزاري كلاسهاي آموزشي هتلداري در استان لرستان، گفت: تا خردادماه امسال، مجوز دو مؤسسهي آموزش هتلداري داده ميشود و با بهرهگيري از استادان مجرب و كارآزموده، كلاسهاي آموزشي را برگزار ميكنيم. همچنين با سازمان فني و حرفهيي، هماهنگيهاي لازم خواهد شد. در نيمهي دوم امسال نيز كلاسهاي آموزشي هتلداري فني حرفهيي در اين استان فعاليت خود را آغاز خواهند كرد. او توضيح داد: كلاسهايي كه از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار ميشدند، با مشكلاتي همراه بودند، مثلا كلاسهاي آموزشي در اسفندماه كه پرسنل هتلها بسيار پرمشغلهاند، برگزار ميشدند. قاسمي تأكيد كرد: اگر بهترين امكانات و تجهيزات در هتلها فراهم شوند، اما پرسنل آموزشديده نباشند و با ناشيگري از گردشگران پذيرايي شود، با مشكل روبهرو خواهيم شد. رييس جامعهي هتلداران استان لرستان افزود: بخش خصوصي هميشه از بخش دولتي موفقتر بوده است و در تمام بخشها، وقتي تعداد ارايهدهندگان خدمات بيشتر ميشود، فضاي رقابتي بهوجود ميآيد. اميدواريم با ايجاد اين دو مؤسسهي آموزشي هتلداري در استان لرستان، كيفيت آموزش بالا رود. انتهاي پيام