با حضور رييس‌جمهور؛ خليج ‌فارس در فهرست آثار ملي ثبت شد احمدي‌نژاد: خليج فارس منطقه دوستي و همكاري دسته‌جمعي و منطقه‌يي براي برادري و صلح پايدار است

دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح پنج‌شنبه در پنجمين همايش ملي فرهنگي گردشگري خليج فارس كه در منطقه آزاد كيش و به منظور ثبت خليج فارس در فهرست آثار ملي برگزار شده بود، شركت كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا، رييس‌جمهور كه از ميانه سفر به استان فارس براي شركت در اين همايش به كيش رفته بود در سخناني اظهاركرد: فرهنگ و تمدن ايران‌زمين همواره سرشار از ارزش‌هاي متعالي انساني بوده و همواره الهام‌بخش برادري، صلح، عدالت، پاكي، عشق و تعامل سازنده با آحاد جامعه و همه ملت‌هاست.

وي افزود: در طول تاريخ همواره ملت ايران منادي اين ارزش‌ها بوده و كاوش‌هاي باستان‌شناسي و ميراث به جا مانده همواره بر اين حقيقت صحه گذاشته است، مطالعات تاريخي نيز بيانگر اين است كه ملت ايران همواره دوستدار ملت‌ها، مروج صلح و برادري در جهان بودند و باور ما اين است كه خليج فارس منطقه دوستي و همكاري دسته‌جمعي و منطقه‌يي است براي برادري و صلح پايدار و مشكلاتي كه بعضا در خليج فارس پيش پاي كشورهاي منطقه قرار گرفته، ناشي از دخالت‌هاي بيگانه‌اي بوده كه از راه دور براي تسلط بر كل منطقه آمده است؛ وگرنه پيوستگي‌هاي فرهنگي و اعتقادي ملت‌هاي منطقه آن‌قدر عميق است كه عمق آن به درازاي تاريخ بشر است.

رييس‌جمهور اظهاركرد: امروز هم ملت ايران همه آن ويژگي‌ها را با فرياد بلندتر و عزم راسخ‌تر در منطقه و دنيا پي‌گيري و منتشر مي‌كند.

وي گفت: ثبت ملي خليج فارس گرچه بخشي از يك كار بزرگ براي شناسايي و معرفي ارزش‌هاي فرهنگي و تمدني نهفته در اين منطقه است، اما مهر تاييد و تاكيد مجددي است بر ويژگي‌هاي تمدني ملت ايران و تلاش پيوسته اني ملت براي بسط و گسترش صلح و امنيت در منطقه.

رييس‌جمهور ادامه داد: من از همه كساني كه در اين راه تلاش مي‌كنند، محققان، كاوشگران، كارشناسان، اهل نظر، به ويژه از سازمان ميراث فرهنگي كه با بررسي و دقتي هرچه تمام‌تر و با زمان‌شناسي مناسب اين كار بزرگ را انجام داده تا نام زيباي خليج فارس ثبت ملي شود، تشكر و قدرداني مي‌كنم.

رييس‌جمهور بار ديگر تاكيد كرد: خليج فارس مظهر دوستي، برادري، عشق و همكاري سازنده بين ملت‌هاي منطقه و الگويي براي همكاري‌هاي منطقه‌اي در كل جهان است.

بر اساس اين گزارش با حضور رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي، خليج‌ فارس، روز پنج‌شنبه در جزيره كيش در فهرست آثار طبيعي - تاريخي ملموس و ناملموس ثبت شد.

رييس‌جمهور هم‌چنين در اين مراسم از تمبر ملي خليج فارس رونمايي كرد.

هم‌چنين در اين مراسم از تعدادي از شهداي خليج فارس و برگزيدگان اين همايش قدرداني شد.

رييس‌جمهور در پايان حضور در اين همايش در پاسخ به سخنان برخي شركت‌كنندگان در ارتباط با وضعيت منطقه كيش و مشكلات آنان گفت: ان‌شاءالله سفري جدا به منطقه كيش خواهم داشت و از نزديك مشكلات را بررسي خواهم كرد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين به مسئولان منطقه كيش دستور داد براي آباداني كل جزيره به ويژه بحش قديمي آن بودجه مناسبي اختصاص دهند.

وي هم‌چنين گفت: البته بايد بخش جديد جزيره نيز مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا رييس‌جمهور بعد از ورود به جزيره كيش، به دبيرستان و پيش‌دانشگاهي الزهرا واقع در شهرك صدف جزيره كيش رفت و در آنجا زنگ خليج فارس را به صدا درآورد.

حضور رييس‌جمهور در اين دبيرستان باعث هيجان دانش‌آموزان اين مدرسه شد و رييس‌جمهور از يكي از دانش‌آموزان خواست اين زنگ را به صدا درآورد.

در اين مراسم كه محصول تلاش مشترك سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و جهاد دانشگاهي بود، دكتر طيبي رييس جهاد دانشگاهي ، مشايي رييس سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي، رحيمي معاون حقوقي رييس‌جمهور و سعيدلو معاون اجرايي رييس‌جمهور حضور داشتند.

زنگ خليج فارس قرار است در كليه مدارس كشور به مناسبت روز خليج فارس به صدا درآيد.

دكتر احمدي‌نژاد هم‌چنين پس از نواختن زنگ خليج فارس در جمع دانش‌آموزان اين دبيرستان دخترانه صحبت كرد.

رييس‌جمهور در ابتداي سخنانش با تبريك تولد حضرت زينب (س) و هم‌چنين روز ملي خليج فارس، گفت: خدا را سپاسگزارم كه در چنين ايام مباركي فرصت كردم لحظاتي در جمع شما عزيزان حضور پيدا و چهره‌ شما عزيزان را زيارت كنم.

وي با اشاره به خواندن سرود «اي وطن» توسط دانش‌آموزان اين مدرسه قبل از سخنانش گفت: در سرود زيبايي كه شما خوانديد همه‌ي صحبت‌ها بيان شده است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه همه‌ي وجود و دلبستگي ما ايران عزيز است، گفت: ايران سرزمين، هويت و همه چيز ماست.

وي با بيان اين‌كه ايران مهد تمام خوبي‌ها، مهرها و محبت‌ها و انسان‌هاي بزرگ و فداكار است، افزود: من از مسوولان مدرسه و آموزش و پرورش اين منطقه صميمانه تشكر مي‌كنم كه فرزندان ايران عزيز را خلاق و مبتكر تربيت و عشق به ايران را در دل و جان دانش‌آموزان جاري مي‌كنند.

وي اظهار كرد: از فرزندان خود مي‌خواهم كه قدر خود را بدانيد، خوب تحصيل كنيد، چرا كه شما اميد آينده‌ي ايران هستيد. تك تك شما ارزشمنديد و دوران عظمت ايران را كه پرچمدار صلح و پاكي و صداقت در جهان است، شما شكوفا و برقرار مي‌كنيد؛ از اين رو الهام‌بخش تمام خوبي‌ها در جهان باشيد.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين‌كه دوران مدرسه زيباترين و پاك‌ترين دوران است، گفت: امروز شما در بهترين و زيباترين دوران زندگي خود به سر مي‌بريد.

وي خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما بايد براي سربلندي هر چه بيشتر ايران تلاش كنيد.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: هر كس بخواهد در هر نقطه‌اي از جهان، به ايران نگاه چپ كند و ايران را تهديد كند، ملت ايران قلم پاي او را خواهد شكست و در برابر او خواهد ايستاد. (در اين لحظه دانش‌آموزان شعار دادند: مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسراييل)

رييس‌جمهور هم‌چنين بار ديگر روزي ملي خليج فارس را به تمام دانش‌آموزان و مردم ايران تبريك گفت.

دانش‌آموزان در هنگام ورود رييس‌جمهور در اين مدرسه شعار مي‌دادند "دلاور هسته‌يي تشكر تشكر".

به گزارش خبرنگار ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين سفر هم‌چنين از نمايه‌ كوچك طرح ساخت شهرك دريايي خليج فارس در حاشيه‌ همايش ملي، فرهنگي و گردشگري خليج فارس بازديد كرد.

در اين طرح نام خليج فارس به دو زبان انگليسي و فارسي به شكل مهر و از طريق استحصال خشكي در آب در شمال غربي جزيره‌ي كيش ساخته مي‌شود و شامل مراكز اداري، هتل، دهكده‌ي دانش و پارك است.

هزينه‌ي ساخت اين شهرك دو ميليارد و 100 ميليون دلار است كه 20 درصد هزينه‌ي آن را بخش خصوصي ايران تامين مي‌كند و 80 درصد آن از طريق فاينانس تامين خواهد شد.

مسوولان اين طرح نيز توضيحاتي را در اين زمينه به رييس‌جمهور دادند.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور پس از پايان سفر كوتاه خود به كيش براي ادامه سفر استاني به شيراز بازگشت.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8802-06796
  • خبرنگار :