رييس‌جمهور در مراسم روز پرستار: رمز پيشرفت كشور ايستادگي است نظام هماهنگ حقوق در مورد پرستاران اجرا مي‌شود

رييس‌جمهور صبح سه‌شنبه در جمع تعداد زيادي از پرستاران در تالار بزرگ وزارت كشور اظهاركرد: نقش پرستاري در واقع نقش مادري براي كل جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنانش با تبريك روز پرستار، اظهاركرد: خدا را شاكرم كه توفيق يافتم امروز در جمع پرشور و پرصفاي شما پرستاران عزيز حضور پيدا كنم. به نظرم اگر كل جامعه و كل كشور را به عنوان يك خانواده تلقي كنيد، هر قشري در اين خانواده مثل يك عضو خانواده نقشي را ايفا مي‌كنند و نقش پرستاري در اين خانواده نقش مادري براي كل جامعه است. «تشويق حضار»

رييس‌جمهور ادامه داد: خداوند متعال مادران را از جنس عشق آفريد و كار پرستاري نيز از ريشه‌ي عشق و محبت است و كساني كه لباس مقدس پرستاري را مي‌پوشند، لباس عشق، محبت و خدمتگزاري به جامعه را بر تن كرده‌اند و بر شما مبارك باد حرفه‌ي پرستاري كه از والاترين حرفه‌هاست.

وي در ادامه به نقش پرستاران در دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: ما خدا را شكر مي‌كنيم كه جامعه‌ي پرستاري كشورمان از لحاظ انجام وظيفه، عشق و مهرورزي و تعهد به كار بدون ترديد از بهترين جوامع پرستاري كل دنياست.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش به مسائل جهاني اشاره كرد و افزود: اگر بخواهيم بهترين جامعه را برپا كنيم اين هدف در تعامل با جهان به‌دست مي‌آيد.

احمدي‌نژاد گفت: اگر تمام مردم ايران را بسيج و 24 ساعته كار كنيم، ولي تعاملات‌مان يكجانبه و انفعالي باشد، تمام زحمات 70 ميليون از بين مي‌رود، ما بايد به همان نسبت كه در داخل براي سازندگي كشور تلاش مي‌كنيم بايد در معادلات و تعاملات بين‌المللي نيز موثر و اثرگذار باشيم و به صورت مستمر و مثبت اثر بگذريم.

وي به موضوع هسته‌يي كشورمان اشاره كرد و افزود: در ماجراي هسته‌يي ديديم به هر دليلي قرار شد عقب‌نشيني شود آنها خواسته‌هاي خود را بيشتر و سعي كردند محدوديت‌هاي بيشتري بر ما ايجاد كنند تا به جايي رسيديم كه از تعطيلي رشته‌هاي علمي مربوط به اين موضوع صحبت كردند.

رييس‌جمهور گفت: اما ملت ايران تصميم گرفت اجازه ندهد آن‌ها در امور كشور دخالت كنند و وقتي اين تصميم را گرفت و در برابر دخالت‌ها و تهديدهاي آن‌ها ايستاد برخي گفتند چرا مي‌خواهيد هزينه كنيد، با چه قيمتي مي‌خواهيد در برابر آنها بايستيد. آنها متوجه نبودند اگر به آنها اجازه بدهيم براي ما تعيين تكليف كنند، ديگر هيچ محدوده‌اي قائل نخواهند بود و دخالت‌هاي خود را گسترش مي‌دهند. ملت ايران تصميم گرفت بايستد و اكنون مي‌بينيم كه كجاييم و در چه مرحله‌اي قرار داريم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: گروه 1 + 5 بيانيه داد كه قصد دارد با ايران مذاكره كند؛ البته دو نكته‌ي منفي داخل اين بيانيه بود. اول اين‌كه گفتند ما از مسير دوگانه مي‌خواهيم با ايران گفت‌وگو كنيم؛ يعني هم تهديد، هم مذاكره؛ يعني زير سايه‌ي تهديد مذاكره صورت بگيرد و دوم اينكه گفتند مي‌خواهيم در چارچوب قطعنامه‌هاي سازمان ملل در موضوع هسته‌يي ايران صحبت كنيم.

وي ادامه داد: دبيرخانه‌ي شوراي عالي امنيت ملي كشور ما نيز بيانيه صادر و در آن اعلام كرد ايران اهل گفت‌وگوست؛ اما خطاب به آن‌ها اعلام كرد توجه كنيد شما در بيانيه‌ي اخيرتان ادبياتي را به كار گرفته‌ايد كه مربوط به گذشته است و اين ادبيات ناكارآمدي خود را در گذشته نشان داده و ما چنين ادبياتي را نمي‌پذيريم.

رييس‌جمهور ادامه داد: نكته‌ي دوم در بيانيه‌ ما اين بود كه موضوع هسته‌يي در چارچوب مقررات آژانس بررسي مي‌شود و ما در مورد موضوع هسته‌يي با شما گفت‌وگو نمي‌كنيم. ما بسته‌ي جديدي را با توجه به تحولات جهان ارائه مي‌دهيم و در مورد موضوعاتي گفت‌وگو مي‌كنيم كه براي ما در مسائل جهاني سازنده باشد و اين موضوع گفت‌وگوها را اعلام مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد خطاب به حضار گفت: عزيزان من! بدخواهان ملت ايران در ضعيف‌ترين نقطه‌ي ممكن قرار دارند و ملت ايران اهل گفت‌وگو البته گفت‌وگو در چارچوب احترام متقابل است.

وي با بيان اين‌كه آن‌ها از تغيير صحبت مي‌كنند، گفت: اين تغيير بايد واقعي باشد و اگر آن‌ها به صورت واقعي تغييرات ايجاد كنند همه‌ي دنيا از اين تغييرات استقبال مي‌كنند.

رييس‌جمهور گفت: آنها مي‌گويند ما از جنگ عراق ناراحت هستيم، مي‌پرسيم آيا به خاطر يك ميليون كشته‌شده ناراحت هستيد؟ مي‌گويند نه به خاطر اينكه بوش عرضه نداشت اهداف آمريكا را محقق كند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه آنها بايد تغييرات واقعي ايجاد كنند، گفت: آنها بايد نحوه‌ي صحبت كردن‌شان با ملت‌ها را نيز تغيير دهند.

وي با بيان اينكه راه عزت كشور راه ايستادگي است، افزود: اگر مي‌خواهيم تهديدي نباشد بايد بايستيم. اگر مي‌خواهيم عزيز زندگي كنيم بايد بايستيم. اگر مي‌خواهيم جنگي را نبينيم بايد بايستيم.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين‌كه بوش رييس‌جمهور سابق آمريكا ايران را محور شرارت عنوان كرد، گفت: اين عنوان لايق خودش و دار و دسته‌ي آدم‌كش اوست.

احمدي‌نژاد گفت: امروز به لطف ايستادگي ملت ايران شياطيني كه در زماني در كنار مرزهاي ما بودند و صحبت از تحريم اقتصادي، نظامي و حرف‌هاي ديگر مي‌كردند هزاران كيلومتر از مرزهاي ما عقب‌نشيني كرده‌اند و در ذهن خود نيز جرات تهديد ايران را راه نمي‌دهند. «تكبير جمعيت»

رييس‌جمهور در ادامه گفت: براي اين‌كه كشور را بسازيم شرط اول احساس امنيت ملي و رفع تهديدات است و تهديدات اكنون رفع شده است، ولي ما بايد هميشه آماده باشيم و وحدت و همدلي داشته باشيم.

وي هم‌چنين در پاسخ به جمعي از پرستاران كه شعار دادند انرژي هسته‌يي حق مسلم ماست، گفت: اين شعار محقق شده است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه دشمنان ما اكنون دچار مشكلات شده‌اند، گفت: رمز پيشرفت كشور ما ايستادگي است.

رييس‌جمهور بار ديگر از خدمات جامعه‌ي پرستاري تشكر كرد.

به گزارش ايسنا، در جريان صحبت‌هاي رييس‌جمهور تعدادي از پرستاران مشكلات خود را مطرح كردند كه از جمله آنها بحث حقوق پرستاران و اجراي نظام هماهنگ حقوق در مورد آنها بود، بحث بيمه‌ي پرستاران، رفع تبعيض‌هايي كه بين پرستاران بخش خصوصي و دولتي وجود دارد نيز از جمله اين موارد بود.

هم‌چنين رييس‌جمهور از وزير بهداشت خواست مقدمات اجراي طرح كاهش ساعت كار پرستاران را فراهم كند.

رييس جمهور همچنين اظهار داشت كه نظام هماهنگ حقوق در مورد پرستاران اجرا خواهد شد.

احمدي‌نژاد در ادامه از ذبيحي مدير كل سازمان تامين اجتماعي و لنكراني وزير بهداشت خواست كه مشكلات مطرح شده در اين جلسه را پي‌گيري كنند و به شوخي گفت: اگر اين مشكلات را اين آقايان حل نكنند آنها را مي‌فرستيم شيفتي كار كنند تا از اين طريق با اين مشكلات بيشتر آشنا شوند.

بر اساس اين گزارش به تعدادي از پرستاران نمونه نيز هدايايي اهدا شد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8802-05436
  • خبرنگار : 71038