محل قبور ائمه اطهار (ع) در قبرستان بقيع با حصارهاي قرمز پوشانده شد

مسؤولان عربستاني اطراف قبرستان بقيع را با حصارهاي قرمزرنگ پوشانده‌اند، به‌طوري كه زايران بخشي از اين قبرستان را نمي‌توانند ببينند.

به گزارش خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته‌ي تعدادي از زايران در مدينه‌ي منوره، اين اتفاق از بعدازظهر روز گذشته (سه‌شنبه، اول ارديبهشت‌ماه) رخ داده است و بخشي از قبرستان بقيع كه محل قبور ائمه اطهار (ع) است، با حصارهايي قرمزرنگ شبيه بلوك‌هاي پلاستيكي پوشانده شده است، به‌طوري كه امكان ديدن اين بخش از قبرستان از بيرون و حتا داخل آن وجود ندارد.

تعدادي از زايران كه در اين قبرستان حضور داشتند، با ديدن اين صحنه معترض شدند كه پليس مدينه بلافاصله براي خاموش كردن اين اعتراض‌ها در محل مستقر شد. تاكنون درباره‌ي دستگيري يا برخورد با زايران گزارشي دريافت نشده است.

تعدادي از مقامات ايراني نيز اين اتفاق را تأييد كرده‌اند.

رييس سازمان حج و زيارت در ديدار خود با وزير حج عربستان كه در روزهاي گذشته انجام شد، از تمهيداتي كه اين دولت در مسجدالنبي و مسجدالحرام براي رفاه زايران ايراني درنظر گرفته‌اند، تشكر كرد.

قبرستان بقيع يكي از بخش‌هاي زيارتي در مدينه است كه همواره زايران زيادي در ساعت‌هاي مختلف منتظر باز شدن درهاي آن و دادن اجازه براي زيارت قبور ائمه اطهار (ع) هستند. اين درحالي است كه همواره زايران در اين منطقه با محدوديت‌هايي مواجه مي‌شوند. زايران زن نيز هيچ‌گاه فرصت ورود به اين قبرستان را نمي‌يابند و همواره از پشت پنجره‌ها به زيارت مي‌پردازند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8802-01015
  • خبرنگار : 71021