فرمانده ناجا خبر داد:/كامل/ مرگ‌729 تن در صحنه تصادفات نوروزي مثبت بودن تست اعتياد‌39 درصد رانندگان واگذاري مبارزه با اشرار در شرق كشور به سپاه

فرمانده نيروي انتظامي از كاهش 16 درصدي تصادفات در ايام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته و كشته شدن 729 تن در صحنه تصادفات در اين ايام خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در اولين نشست خبري خود در سال جديد با اشاره به وقوع 22 هزار و 958 فقره تصادف در ايام نوروز، گفت: در نوروز امسال، 729 تن در صحنه تصادفات جان خود را از دست دادند كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد كاهش داشته است.

تعداد مجروحان تصادفات نوروزي، 17 هزار و 700 تن

توقيف 101 هزار خودرو در ايام نوروز توسط ماموران پليس

وي تعداد مجروحان تصادفات نوروزي امسال را 17 هزار و 700 تن عنوان كرد و از كاهش 5/15 درصدي مجروحان نسبت به نوروز 87 خبر داد.

فرمانده نيروي انتظامي افزود: 101 هزار خودرو در ايام نوروز توسط ماموران پليس متوقف شد و 24 هزار و 800 گواهينامه ضبط و يا پانچ شد.

مثبت بودن تست اعتياد 39 درصد رانندگان

كاهش 30 درصدي وقوع قتل در نوروز 88

وي با بيان اين كه رانندگان مشكوك به اعتياد در ايام نوروز از سوي ماموران مورد تست اعتياد قرار گرفتند، گفت: ماموران پليس 10 هزار و 800 راننده را كه مظنون به اعتياد بودند مورد تست اعتياد قرار دادند كه 39 درصد اين تست‌ها مثبت بوده و از اين ميزان دو درصد مربوط به خودروهاي سواري و 37 درصد مربوط به رانندگان خودروهاي عمومي بوده است.

سردار احمدي مقدم، با اشاره به وضعيت مطلوب امنيتي كشور در ايام نوروز، گفت: ميزان وقوع قتل در نوروز امسال نسبت به ايام ديگر 30 درصد و شرارت نيز 20 درصد كاهش داشته است.

وي افزود: در تعطيلات در منطقه شرق كشور آرامش برقرار بود و تنها در نزديكي خاش به يك خودروي پليس‌راه تيراندازي شد كه دو تن از پرسنل نيروي انتظامي شهيد شدند.

انجام 457 هزار سفر خارجي در ايام نوروز

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه افزود: در نوروز امسال 153 هزار و 700 سفر به كشورهاي عراق و عربستان انجام شد كه از اين ميزان 38 هزار و 300 تن به كشور امارات سفر كردند و بر اين اساس 457 هزار سفر خارجي در ايام نوروز انجام شد.

ميزان كنترل مرزها در پايان سال 88 به 60 درصد مي‌رسد

وي در ادامه تقويت كنترل مرزها را از جمله اولويت‌هاي پليس در سال جديد عنوان كرد و در اين باره گفت: در گذشته ميزان كنترل مرزهاي كشور نسبت به وضعيت مطلوب 15 درصد بود كه امروز ميزان كنترل مرزها به 45 درصد رسيده است. نيروي انتظامي با اجراي طرح‌هاي انسداد و تقويت مرزها و افزايش 5/2 برابري نيروي مرزباني بنا دارد كنترل مرزها را در پايان سال 88 به 60 درصد برسانند.

سردار احمدي‌مقدم درباره ميزان همكاري كشورهاي همسايه با ايران نيز اظهار كرد: پاكستان با تحويل اشرار به ايران اقدامات مثبتي را انجام داده كه اميدواريم اين اقدامات در آينده توسعه پيدا كند، اما اين نكته را بايد نيز در نظر داشت كه ميزان همكاري كشورهاي همسايه به ثبات امنيتي داخلي كشورشان بستگي دارد.

وي افزود: كنترل مرزهاي كشور در برابر قاچاق مواد و سوخت 80 درصد است.

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوري معتادان پرخطر را از ديگر اولويت‌هاي پليس در سال جديد عنوان كرد و گفت: در مرحله دوم جمع‌آوري معتادان پرخطر ماموران پليس با هر گونه دريافت گزارش مردمي اقدام به جمع‌آوري معتادان خواهند كرد.

سردار احمدي‌مقدم، افزايش قدرت واكنشي و انعطاف‌پذيري ماموران پليس، اشراف اطلاعاتي و قدرت پيشگيري، افزايش امنيت اجتماعي و اخلاقي و همچنين جمع‌آوري موادفروشان را از ديگر برنامه‌هاي پليس در سال 88 عنوان كرد.

مبارزه با اشرار در شرق كشور به سپاه واگذار مي‌شود

وي از واگذاري قرارگاه رسول اكرم (ص) به سپاه با رويكرد توسعه بسيج و اقدامات اطلاعاتي و اجتماعي خبر داد و در اين باره گفت: با انجام ماموريت سه ساله نيروي انتظامي قرارگاه رسول اكرم (ص) به سپاه تحويل داده خواهد شد و مبارزه با اشرار در شرق كشور به سپاه واگذار مي‌شود، در نتيجه نيروي انتظامي به ماموريت‌هاي ذاتي خود خواهد پرداخت.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با اشاره افزايش 11 درصدي وقوع قتل در سال گذشته نسبت به سال 86، بيشترين وقوع قتل را در استان‌هاي فارس، خوزستان، تهران و سيستان و بلوچستان عنوان كرد.

به گزارش ايسنا، سردار احمدي مقدم با اشاره به گزارش عملكرد پليس در سال 87، گفت: در سال گذشته وقوع سرقت‌هاي مسلحانه 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال 86 كاهش داشت كه در اين رابطه 634 فقره سرقت مسلحانه در كشور رخ داد.

وي ميزان سرقت از بانك را 26 فقره عنوان كرد و از كاهش 51 درصدي سرقت بانك در سال گذشته خبر داد.

سردار احمدي‌مقدم، با اشاره به 528 فقره آدم‌ربايي كه اكثر آن‌ها توسط قاچاقچيان مواد مخدر انجام شده بود، از كاهش هشت درصدي اين موضوع در سال گذشته خبر داد.

افزايش 22 و 26 درصدي سرقت خودرو و موتورسيكلت در سال 87

وي افزود: 11 هزار و 300 فقره شرارت در سال گذشته در كشور به وقوع پيوست كه اين ميزان نسبت به سال 86، هفت درصد كاهش داشته است. همچنين 15 هزار و 800 فقره سرقت خودرو در كشور در سال 87 انجام شد كه اين ميزان افزايش 22 درصدي نسبت به سال 86 داشته، اين در حاليست كه ميزان سرقت موتورسيكلت‌ در كشور 51 هزار فقره بوده كه اين آمار نسبت به سال 86، 26 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

فرمانده نيروي انتظامي، نرخ كشف سرقت در سال گذشته را 80 درصد عنوان كرد و افزود: سال گذشته 86 درصد قتل‌ها و همچنين 91 درصد سرقت خودرو و 83 درصد سرقت‌هاي مسلحانه توسط پليس كشف شد.

وي با اشاره به وقوع دو هزار و 187 فقره قتل در سال گذشته از افزايش 11 درصدي وقوع قتل نسبت به سال 86 خبر داد.

به گفته سردار احمدي مقدم در سال گذشته 36 ميليون و 300 هزار تماس مردمي با پليس 110 گرفته شد كه از اين تعداد 10 ميليون و 750 هزار تماس منجر به عمليات پليسي شد كه بر اين اساس ميزان عمليات پليس 110 در سال 87 نسبت به سال 86، 16 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اين كه 805 هزار و 600 تصادف در سال گذشته در كشور رخ داد، گفت: ميزان تصادفات سال گذشته نسبت به سال 86 هيچ تغييري نداشته است، اين در حاليست كه آمار پزشكي قانوني در 11 ماهه سال گذشته 21 هزار و 700 كشته بر اثر تصادفات بوده كه اين آمار نسبت به سال 86 يك درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

به گفته فرمانده نيروي انتظامي، نرخ كشته نسبت به خودرو در سال 87 نسبت به سال 81، 50 درصد كاهش داشته است. همچنين در سال گذشته يك ميليون و 740 هزار نفر گواهينامه رانندگي دريافت كرده‌اند.

33درصد موادمخدر توليد افغانستان در كشور كشف مي‌شود

سردار احمدي مقدم در ادامه از كشف 113 تن انواع مواد مخدر در سال 87 خبر داد و افزود: از اين ميزان 599 تن توسط ماموران نيروي انتظامي كشف شده است.

وي ادامه داد: از ميزان كشفيات مواد مخدر معادل 970 تن به ترياك و متعلقات آن و 67 تن نيز به قرص‌هاي روانگردان و ساير مخدرها تعلق دارد.

فرمانده نيروي انتظامي افزود: حدود يك‌هزار و 400 تن از مواد مخدر توليد كشور افغانستان در سال گذشته در ايران كشف شد كه اين ميزان به عنوان يك ركورد تاريخي مطرح است.

وي ادامه داد: طبق گزارش‌هاي اجلاس CND كه سالانه در وين برگزار مي‌شود، 33 درصد مواد مخدر افغانستان در كشور در ايران كشف مي‌شود كه بر اين اساس از هر سه كيلو مواد مخدر توليد شده در افغانستان يك كيلو در ايران كشف مي‌شود.

سردار احمدي مقدم گفت: در سال 2009 ايران به عنوان رييس اجلاس CND انتخاب شد كه اين موضوع نشان‌دهنده اهميت و تاثيرگذاري ايران در رابطه با مبارزه با مواد مخدر است.

تهران بزرگ، استان تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوي داراي بالاترين نرخ جرايم در كشور

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در سال گذشته تهران بزرگ، استان تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوي بيشترين نرخ جرايم را از نظر حجم و تعداد در كشور به خود اختصاص دادند كه بيشترين ميزان وقوع قتل در استان‌هاي فارس، خوزستان، شهر تهران و سيستان و بلوچستان بوده است.

طرح امنيت اجتماعي عليه زنان و دختران نيست

ارشاد زنان در مقوله بدپوششي، صرفا توسط ماموران زن انجام مي‌شود

سردار احمدي مقدم، در رابطه با چگونگي اجراي طرح امنيت اجتماعي و تغييرات احتمالي اين طرح در سال جاري نيز، گفت: امسال طرح امنيت اجتماعي تغيير چنداني نخواهد داشت و تنها ابلاغ كرده‌ايم كه ارشاد خانم‌ها در مقوله بدپوششي، صرفا توسط ماموران زن انجام شود.

سردار احمدي‌مقدم با اشاره به اين كه در اواخر سال 87 طي جلسه‌اي با اتحاديه پوشاك مصوب شد كه فروشندگان مرد در قسمت پرو مغازه‌ها حضور نداشته باشند، گفت: طرح امنيت اجتماعي عليه زنان و دختران نيست و ماموران پليس تنها با هنجارشكني و يا انجام رفتارهاي سازمان‌يافته برخورد خواهند كرد.

وي ادامه داد: گشت ارشاد و امنيت اخلاقي تنها مربوط به خانم‌ها نيست و در طرح امنيت اخلاقي با مزاحمان خياباني و آقايان نيز برخورد خواهد شد.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: از ميان افرادي كه در سال گذشته توسط گشت ارشاد تذكر گرفته‌اند، تنها يك در هزار برايشان پرونده‌اي تشكيل شده است، به طوري‌كه در حال حاضر تنها در مواقعي كه افراد داراي جرايم ديگري هم باشند برايشان پرونده‌ تشكيل خواهد شد.

سردار احمدي‌مقدم، با اشاره به اين كه طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و انضباط اجتماعي يك هدف را دنبال مي‌كند، گفت: انضباط اجتماعي موجب قانون‌گرايي و اصلاح بسترهاي جرم‌زا در جامعه مي‌شود، اما زماني كه بحراني در جامعه به وجود آيد و يا در صورت تراكم درخواست‌هاي مردمي، طرح‌هاي امنيت اجتماعي انجام خواهد شد.

بركناري رييس پليس آگاهي آبادان در چگونگي رسيدگي به پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي آبادان

وي درباره نتيجه كميسيون بررسي چگونگي رسيدگي به پرونده‌ قتل‌هاي زنجيره‌اي آبادان نيز اظهار كرد: بر اساس نتيجه اين كميسيون، رييس پليس آگاهي آبادان و همچنين دو مامور پليس آگاهي كه مسوول پرونده‌ مورد نظر بودند، بركنار شدند.

فرمانده نيروي انتظامي، دليل بركناري اين افراد را اعمال فشار به منظور گرفتن اعتراف متهمان پرونده‌ عنوان كرد و افزود: متاسفانه قاضي پرونده‌ نيز متهمان را محكوم اعلام كرده بود كه در زمان به تاخير افتادن حكم قصاص و تكرار قتل‌ها در آبادان به موضوع رسيدگي شد و فرمانده انتظامي آبادان نيز به دليل بي‌توجهي مورد توبيخ قرار گرفت.

راهنمايي و رانندگي ناجا نبايد در رابطه با تمديد مهلت آرم طرح ترافيك دخالت مي‌كرد

اگر ناهماهنگي در تمديد مهلت آرم‌هاي طرح ترافيك سال87 باشد، جريمه‌ها متنفي مي‌شود

وي در پاسخ به سوالي درباره تمديد مهلت آرم‌هاي طرح ترافيك سال گذشته توسط رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، گفت: راهنمايي و رانندگي ناجا نبايد در اين رابطه دخالتي مي‌كرد، چون موضوع طرح ترافيك در حوزه پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ است.

وي افزود: با توجه به مشكل پيش آمده، پليس راهنمايي و رانندگي بررسي‌هاي لازم را انجام خواهد داد و اگر ناهماهنگي باشد، جريمه‌ها منتفي شده و اطلاع‌رساني خواهد شد.

سردار احمدي مقدم، سال 88 را سال «پيشگيري و پيش‌بيني پليس» نام برد و در اين رابطه از تقويت اقدامات اجتماعي، بهبود رفتارهاي كاركنان پليس و صدور گواهينامه‌هاي هوشمند و غيره خبر داد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8801-03087
  • خبرنگار :