تورهاي تهران‌گردي چه وقت سامان مي‌يابند؟

اواسط مردادماه سال گذشته بود كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران كارت‌هاي هديه‌ي تورهاي تهران‌گردي را توزيع و تبليغات بسياري را با كمك شوراي شهر تهران با هدف رونق بخشيدن به اين تورها آغاز كرد و مردم از ايستگاه‌هاي مترو و پارك‌سوار بيهقي به‌صورت برنامه‌ريزي‌شده مي‌توانستند در هفت مسير به تهران‌گردي بروند.

اكنون كه فقط هشت‌ماه از آن زمان مي‌گذرد، تورهاي تهران‌گردي پس از يك توقف چندماهه، دوباره قرار است در قالب برنامه‌ريزي ديگري اجرا شوند. در سال 1386 نيز يك‌بار تورهاي تهران‌گردي آغاز به كار كردند كه آن هم متوقف شد.

مردادماه سال گذشته كه تورهاي تهران‌گردي براي دومين‌بار راه‌اندازي شدند، سيف‌الله جوان سمت معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران را برعهده داشت و در چهارم آبان‌ماه سال گذشته كه از اين سمت استعفا داد، شهرام علي‌محمدي به‌جاي او به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران رفت.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي تور‌هاي تهران‌گردي كه قرار است اين‌بار با مديريت متفاوتي آغاز به كار كند، بيان كرد: پيش از آغاز دوران معاونت من، تورهاي تهران‌گردي در استان تهران مقطعي بودند و زماني كه من آمدم، برگزاري تورهاي تهران‌گردي متوقف شده بود و عملياتي نبود و تورها فقط به‌صورت نمادين كار مي‌كردند.

شهرام علي‌محمدي اظهار داشت: با انجمن صنفي دفاتر سفر و خدمات گردشگري استان تهران هماهنگي كرديم تا اجراي تورهاي تهران‌گردي توسط آژانس‌هاي مسافرتي انجام شود و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بر كار آن‌ها نظارت داشته باشد.

وي ادامه داد: از اين پس، سياست‌گذاري تورهاي تهران‌گردي برعهده‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران خواهد بود و اجراي آن به انجمن صنفي دفاتر سفر و خدمات گردشگري استان تهران سپرده مي‌شود. تاكنون انجمن صنفي تعدادي از دفاتر خود را پايلوت كرده است.

او گفت: قرار است، تورهاي تهران‌گردي را به‌صورت تورهاي ارزان‌قيمت راه‌اندازي كنيم و ايستگاه‌هاي گردشگري را در مقابل موزه‌ها تا پايان ارديبهشت‌ماه قرار دهيم.

علي‌محمدي اضافه كرد: در نوروز امسال، تورهاي ري‌گردي و ساوجبلاغ‌گردي را در اين دو شهرستان‌ استان تهران برگزار كرديم و تورهاي تهران‌گردي درون‌شهري را به آژانس‌ها داديم تا آن‌ها، اين تورها را اجرا كنند و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران بر فعاليت آن‌ها نظارت كند.

هرچند اكنون اعلام مي‌شود كه تورهاي ري‌گردي و ساوجبلاغ‌گردي در نوروز امسال برگزار شده‌اند، اما پيش از آغاز نوروز و حتا در مدت تعطيلات خبري از تبليغ براي اين تورها و راهنمايي مردم براي چگونگي استفاده از آن‌ها نبود.

اكنون كه شعار گردشگري اين استان «تهران، ايراني كوچك» است، هم‌چنان بايد منتظر ماند و ديد در شرايطي كه برخي شهروندان تهراني در نوروز به دلايلي مانند خلوت شدن شهر و ازدحام بسيار مسافران در مقاصد مهم گردشگري كشور، ترجيح مي‌دهند در شهر بمانند، چه زماني سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران به فكر سامان‌دهي تورهاي تهران‌گردي مي‌افتد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8801-01381
  • خبرنگار :