«براي فيلمبرداري در كاخ گلستان، ميراث فرهنگي مبالغ زيادي مي‌خواهد» داريوش مهرجويي و گروهش براي آغاز فيلمبرداري «شهرخوبان» آماده‌اند

داريوش مهرجويي اپيزود «شهر خوبان» را ظرف چند روز آينده کليد مي‌زند.

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام دست‌اندركاران اين پروژه مدت‌هاست که همه عوامل اپيزود « شهر خوبان» آماده کار هستند و داريوش مهرجويي با رفع موانع موجود فيلمبرداري اين اپيزود را تا چند روز آينده آغاز مي‌کند.

«شهر خوبان» اولين اپيزود فيلم «تهران در جست‌وجوي زيبايي» است که به دليل موانعي فيلمبرداري آن چند هفته به تعويق افتاده است.

محمد علي حسين‌نژاد تهيه‌کننده اين پروژه درباره تاخيردر شروع فيلمبرداري اين اپيزود مي‌گويد:« 15 روز است که داريوش مهرجويي و گروه همراه در آمادگي کامل براي شروع فيلمبرداري به سر مي‌برند اما متاسفانه چند عامل شروع فيلمبرداري را به تناوب به تاخير انداخت.»

او درباره عوامل تاخير پروژه اين طور توضيح مي‌دهد:«موضوع فيلم مهرجويي در مکان‌ها و محل‌هاي قديمي و تاريخي تهران مي‌گذرد. او قصد دارد در اين اپيزود جاذبه‌هاي گردشگري تهران را نشان دهد. اما هماهنگي براي در اختيار گرفتن اين مکان‌ها مرتب به تاخير افتاد.»

اوبا اشاره به اخذ مجوز براي فيلمبرداري در چنين مکان‌هايي گفت:«بعضي از اين لوکيشن‌ها در اختيار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است که فيلمبرداري در آن مکان‌ها بايد بيا اخذ مجوز و هماهنگي با اين سازمان صورت گيرد. اين هماهنگي‌ها به تاخير افتاد و به تناوب شروع فيلمبرداري را عقب انداخت.»

تهيه‌کننده «تهران در جست‌وجوي زيبايي» با اشاره به روند طولاني اين هماهنگي‌ها گفت:« در صورتي که طي چند روز آينده هماهنگي‌ها انجام نشود به ناچار بخش‌هايي از لوکيشن‌هاي در نظر گرفته شده حذف و فيلمبرداري در مکان‌هاي جايگزين آغاز مي‌شود.»

محمد علي حسين‌نژاد، کاخ گلستان را به عنوان يکي از لوکشين‌هاي اصلي اين اپيزود معرفي کرد و درباره در اختيار گرفتن اين مکان چنين توضيح داد:«داريوش مهرجويي در نظر دارد از کاخ گلستان به‌عنوان يکي از جاذبه‌هاي گردشگري شهر تهران استفاده کند، اما مسئولان ذي‌ربط سازمان ميراث فرهنگي براي اين که اين مکان باستاني در فيلم معرفي شود مبالغ زيادي پول درخواست کرده‌اند که پرداخت آن از عهده گروه تهيه و توليد خارج است.»

او در پايان گفت:« اگر تا چند روز آينده شرايط بهتري فراهم نشود، لوکيشن کاخ گلستان کلا از اين اپيزود حذف مي‌شود.»

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۷ دی ۱۳۸۷ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8710-15196
  • خبرنگار :