*نوزدهمين روز تهاجم صهيونيست‌ها به غزه* 5522 آخرين آمار شهدا و زخمي‌ها گسترش حملات صهيونيست‌ها به غزه و افزايش مقاومت گروه‌هاي فلسطيني

حملات گسترده‌ي رژيم صهيونيستي امروز (چهارشنبه) نيز براي نوزدهمين روز متوالي از زمين، هوا و دريا به مناطق مختلف غزه ادامه يافت. در اين حملات كه هيچ منطقه‌اي حتي قبرستان‌ها نيز در امان نيستند، تاكنون بيش از 992 شهيد و 4530 زخمي شده‌اند. اين در حالي است كه همزمان با گسترش دامنه‌ي حملات موشكي مقاومت و نيز تداوم نبرد زميني در غزه،‌ تلفات صهيونيست‌ها نيز رو به افزايش است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تازه‌ترين تحولات اين منطقه امروز جنوب لبنان و شمال سرزمين‌هاي اشغالي نيز شاهد حملات موشكي و توپخانه‌يي متقابل بود.

اين در حالي است كه بان كي مون دبيركل سازمان ملل و ميگوئل آنخل موراتينوس وزير امور خارجه‌ي اسپانيا كه در جريان سفرشان به منطقه در مصر حضور دارند، در تلاش هستند تا جنگ خونين غزه و تهاجم جنايت‌كارانه‌ي صهيونيست‌ها را پايان دهند.

                                                ايهود باراك در تلاش براي آتش‌بس

ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي، در تلاش براي پذيرش آتش بس به مدت يك هفته در نوار غزه است.

به نوشته‌ي روزنامه‌ي هاآرتص، تزيپي ليوني وزير امور خارجه‌ي رژيم صهيونيستي نيز اظهار داشته است كه از آتش‌بس و توقف حملات در ازاي توقف حملات راكتي فلسطيني‌ها حمايت مي‌كند.

اين در حاليست كه اين روزنامه نوشته است: ايهود المرت نخست وزير مستعفي اسراييل همچنان معتقد است كه اسراييل در اين جنگ هنوز به اهداف خود دست نيافته است.

المرت به خاطر اختلاف نظر با باراك و ليوني روز سه‌شنبه نشست سه جانبه‌ي خود را با اين دو مسوول برگزار نكرد.

                                   تداوم حملات صهيونيست‌ها و مقاومت گروه‌هاي فلسطيني 

حملات جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در نوزدهمين روز اين حملات بيشتر بر مناطق بيت لاهيا، جباليا و شمال غرب نوار غزه متمركز بوده است.

خبرنگار شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره، اعلام كرد كه بيشتر عمليات زميني نيروهاي رژيم صهيونيستي در مناطق جنوبي با پيشرفت محدودي همراه بوده و نيروهاي اشغالگر در شمال نوار غزه با گروه‌هاي مقاومت درگير شدند.

خبرنگار شبكه‌ي الجزيره هم‌چنين گزارش داد كه با به شهادت رسيدن هشت فلسطيني طي امروز، تعداد شهيدان عمليات نوار غزه به 984 تن و تعداد زخمي‌ها به 4530 تن رسيده است.

در عين حال پليس رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه گروه‌هاي مقاومت 15 موشك را به شهرك عسقلان، هفت موشك به اشكول و دو موشك را به اسدود پرتاب كردند.

خبرنگار شبكه‌ي الجزيره گزارش داد، در حمله‌ي جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به شهروندان فلسطيني در شمال اردوگاه الشاطي در غرب نوار غزه، سه غيرنظامي فلسطيني به شهادت رسيدند.

در عين حال تانك‌هاي رژيم صهيونيستي كه در شرق نوار غزه مستقر بودند، منازل شهروندان فلسطيني را در منطقه‌ي التفاح هدف حملات خود قرار دادند كه طي آن چندين تن زخمي شدند.

خبرگزاري كويت نيز گزارش داده است، در حملات هوايي رژيم صهيونيستي به منزلي در اردوگاه جباليا در شمال نوار غزه دو زن شهيد و 15 تن زخمي شدند.

شاهدان عيني اعلام كردند، يك تانك اسراييلي كه در منطقه‌ي جبل كاشف در شرق جباليا مستقر بود منزل يكي از شهروندان فلسطيني را هدف حملات توپخانه‌اي قرار داد كه طي آن دو زن به شهادت رسيده و 15 تن زخمي شدند.

گردان شهداي الاقصي شاخه نظامي جنبش فتح نيز مسووليت حمله به شهر المجدل، شهرك سدروت و نقب غربي در جنوب اسراييل را بر عهده گرفت.

گردان الاقصي اعلام كرد كه اين عمليات كه با پرتاب پنج موشك از نوع "ياسر 3" صورت گرفت، در واكنش به كشتارهاي تروريستي اسراييل در نوار غزه بوده است.

گردان القدس شاخه نظامي جهاد اسلامي در فلسطين نيز مسووليت حمله به تجهيزات صهيونيست‌ها در شهرهاي صهيونيستي هم مرز نوار غزه را با هشت موشك و چهار خمپاره بر عهده گرفت.

خبرنگار شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره گزارش داد كه در حملات امروز نوار غزه شمار زيادي از زخمي‌ها كه تعدادشان به 53 تن مي‌رسد به بيمارستان منتقل شدند.

جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي امروز ساختماني در منطقه‌ي النصر در غرب نوار غزه را هدف قرار دادند كه طي آن دو شهروند فلسطيني زخمي شدند.

                                                 افزايش تلفات صهيونيست‌ها

منابع اطلاع‌رساني آگاه اعلام كردند: تعداد سربازان اشغالگر كه طي عمليات زميني اسراييل در نوار غزه كشته شده‌اند، به 46 تن و تعداد زخمي‌ها به 250 تن رسيده است كه حال برخي از آنها وخيم گزارش شده است.

منابع اطلاع رساني آگاه به سايت اينترنتي فلسطين اليوم گفتند: ارتش اسراييل رسما اذعان داشته است كه 24 سرباز اسراييلي طي عمليات زميني در غزه كشته و بيش از 120 تن زخمي شدند.

اين در حالي است كه منابع غير رسمي در اسراييل گفته‌اند: 46 سرباز اسراييلي كشته و 250 تن زخمي شده‌اند.

هم‌چنين ارتش رژيم صهيونيستي با صدور بيانيه‌اي اذعان داشت، در درگيري‌هاي سه‌شنبه شب 10 تن از سربازان اين رژيم زخمي شده‌اند كه در ميان اين زخميان فرمانده گردان 101 نيروهاي زميني و يك افسر بلندپايه اسراييلي قرار داشت.

در عين حال، تزيپي ليوني وزير امور خارجه‌ي رژيم صهيونيستي، به دولت اين رژيم پيشنهاد كرده است كه در ازاي توقف حملات راكتي مقاومت فلسطين،‌ نيروهاي زميني خود را از نوار غزه خارج كند و به عمليات نظامي پايان دهد و گذرگاه‌ها را باز كند.

اين در حاليست كه ايهود باراك وزير جنگ اين رژيم آتش‌بس يك هفته‌اي را به منظور ارزيابي اوضاع و نيز فراهم كردن زمينه براي انتقال كمك‌هاي انساني به نوار غزه پيشنهاد كرده است.

                                        رايزني‌هاي بان كي مون و موراتينوس در منطقه

وزير امور خارجه‌ي اسپانيا نسبت به فراهم شدن فرصت دستيابي به آتش‌بس در نوار غزه در آينده‌ي نزديك ابراز خرسندي كرد.

ميگل‌ آنخل موراتينوس، وزير امور خارجه‌ي اسپانيا بعد از ديدار با حسني مبارك، رييس‌جمهور مصر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين خرسندي به امكان وقوع تحولي در موضع‌گيري حماس در قبال طرح حسني‌ مبارك بازمي‌گردد.

موراتينوس گفت: ما در اين زمينه انتظار تغييرات مثبت داريم.

از سوي ديگر بان‌كي‌مون كه در ابتداي سفر دوره‌يي‌اش به منطقه وارد قاهره شده است در كنفرانس خبري با احمد ابوالغيط، وزير امور خارجه‌ي مصر از تلاش‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي بشردوستانه براي ارسال كمك‌هاي انسان‌ دوستانه به نوار غزه تقدير كرد.

وي اظهار داشت: بايد شرايط براي ارسال كمك‌هاي بشردوستانه فراهم شود من از ديدن تعداد زياد غير نظامي كشته شده و زخمي در نوار غزه بسيار احساس ناراحتي مي‌كنم؛ خود به شخصه دوست داشتم به نوار غزه بروم و از نزديك رنج و سختي مردم را ببينم، اما شرايط خطرناك نوار غزه اجازه‌ي سفر من به اين منطقه را در آينده‌ي نزديك نمي‌دهد.

دبير كل سازمان ملل ضمن درخواست از آمريكا براي مشاركت در بهبود شرايط كنوني و پايان دادن به وضع موجود تاكيد كرد: تمام اعضاي سازمان ملل در برابر قطعنامه‌هاي شوراي امنيت متعهد هستند، اسراييل نيز بايد فورا بر اساس قطعنامه‌ي 1860 حملات را متوقف كند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۵ دی ۱۳۸۷ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 8710-14760
  • خبرنگار : 71145