معاون حقوقي رييس‌جمهور: ايران همواره از حقوق مردم فلسطين دفاع كرده است برخي سران كشورهاي عربي به هم‌دستي با رژيم صهيونيستي متهم‌اند

معاون پارلماني و حقوقي رييس‌جمهور با تاكيد بر امدادرساني به مردم مظلوم غزه گفت: بايد از همه تلاش خود استفاده كنيم تا آلام مردم بي‌پناه و ستمديده فلسطين كاهش يابد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا رحيمي كه براي تسليم پيام كتبي دكتر محمود احمدي‌نژاد به پادشاه مغرب به اين كشور سفر كرده است، در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران رسانه‌هاي مغربي اين كشور با محكوم كردن جنايت‌هاي رژيم اشغالگر قدس و اظهار همدردي با مردم مظلوم فلسطين اهتمام كشورهاي اسلامي براي تقويت جنايت‌هاي صهونيست‌ها خواستار شد.

معاون رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره محتواي پيام دكتر احمدي‌نژاد به پادشاه مغرب اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران در مرحله اول برگزاري اجلاس فوق‌العاده سران سازمان كنفرانس اسلامي و حداقل برگزاري اجلاس وزيران امور خارجه براي بررسي وضعيت مردم مظلوم فلسطين و راه‌هاي كمك به آن‌ها را خواستار است.

رحيمي در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد علت جلوگيري از اعزام دانشجويان ايراني به غزه اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره از مردم فلسطين پشتيباني‌هاي سياسي و معنوي داشته و از حقوق آنان دفاع كرده است؛ امروز هم آماده همه نوع همكاري و هماهنگي در اين‌باره است؛ ضمن اين كه اقدام دانشجويان نيز حركت هوشمندانه و نشان‌دهنده شعور و فهم سياسي آنان است كه مي‌تواند الگويي براي دانشجويان و جوانان ساير كشورها باشد.

او هم‌چنين با اشاره به درخواست وزير بهداشت و درمان كشورمان در مورد ضرورت ايجاد بيمارستان صحرايي در نزديك‌ترين محل به غزه گفت: ايران براي ايجاد چند بيمارستان صحرايي در غزه و تجهيز آن به منظور امدادرساني به كساني كه با استفاده از مهمات غيرانساني توسط اشغالگران مصدوم شده اند، اعلام آمادگي كرده است.

رحيمي در پاسخ به سوال ديگري در مورد همكاري برخي كشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي تصريح كرد: متاسفانه اين موضوع واقعيت دارد و حتي برخي از سران دولت‌هاي اسلامي و عربي به همكاري با جنايتكاران متهم هستند؛ ولي به هر حال بايد همه ما تلاش كنيم تا آلام و دردهاي مردم مظلوم فلسطين كاهش يابد.

معاون رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي در مورد روابط دو جانبه ايران و مغرب اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط دو جانبه در همه زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي با مغرب هيچ محدوديتي قائل نيست.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۲ دی ۱۳۸۷ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8710-12107
  • خبرنگار :