/تداوم تلاش‌هاي ديپلماتيك ايران درباره غزه/ فرستادگان ويژه احمدي‌نژاد پيام وي را به رييسان‌جمهور برزيل و الجزاير تقديم كردند

فرستاده ويژه محمود احمدي‌نژاد به برزيل از رييس‌جمهور اين كشور خواست تا به تلاش‌هاي بين‌المللي براي رسيدن به آتش بس در غزه بپيوندد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد كه محمود عباسي، وزير تعاون ايران كه به عنوان نماينده ويژه محمود احمدي‌نژاد، به برزيل سفر كرده است به خبرنگاران گفت كه احمدي‌نژاد از لوييز ايناسيو لولا داسيلوا، رييس‌جمهور برزيل مي‌خواهد كه به ايجاد شبكه‌اي بين‌المللي با هدف برقراري درباره صلح در منطقه در سريع‌ترين زمان ممكن كمك كند.

عباسي نامه رييس‌جمهور كشورمان به رييس‌جمهور برزيل را روز جمعه به مقامات اين كشور تقديم كرد و گفت كه پيام مشابهي را براي مقامات بوليوي و اكوادور نيز خواهد برد و به آنان تقديم خواهد كرد.

رييس‌جمهور برزيل در حال حاضر در مسافرت به سر مي‌برد.

خبرگزاري الجزاير نيز در گزارشي اعلام كرد كه نماينده ويژه رييس‌جمهور ايران به منظور مذاكره درباره اقدامات خصمانه رژيم صهيونيستي در نوار غزه كه وارد روز پانزدهم شده است به الجزاير سفر كرد.

وي كه پيام احمدي‌نژاد را به عبدالعزيز بوتفليقه، رييس‌جمهور الجزاير تقديم كردگفت كه فلسطيني‌ها در نوار غزه از سوي صهيونيست‌ها و تروريسم دولتي اين رژيم قلع و قمع مي‌شوند.

نماينده ويژه رييس‌جمهور كشورمان گفت كه اين اقدامات خصمانه و اين حملات وحشيانه حماس را هدف قرار نمي‌دهد بلكه در راستاي سركوبي ملت فلسطين است.

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي، معاون حقوقي و امور مجلس رييس‌جمهور نيز در ملاقات با نخست‌وزير مغرب پيام كتبي دكتر محمود احمدي‌نژاد درباره مسايل غزه را خطاب به پادشاه اين كشور، تسليم وي كرد.

در اين ملاقات كه پيش از ظهر روز جمعه انجام شد، دو طرف با تاكيد بر لزوم برداشتن گام‌هاي اساسي از سوي كشورهاي اسلامي براي جلوگيري از اقدامات وحشيانه رژيم اشغالگر قدس نسبت به نسل‌كشي مسلمانان در غزه و سرزمين‌هاي اشغالي ابراز انزجار كردند.

معاون رييس‌جمهور نيز ضمن اظهار اميدواري نسبت به تحركات بازدارنده كشورهاي اسلامي، خواستار اتخاذ تصميم‌هاي مناسب از سوي مسلمانان براي جلوگيري از جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي شد و آمادگي كامل جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري درباره كمك به ملت مظلوم فلسطين اعلام كرد.

نخست‌وزير مغرب نيز كه در غياب پادشاه مغرب مامور دريافت پيام رييس‌جمهوري اسلامي ايران بود از نقش ايران به ويژه احمدي‌نژاد در پيگيري حقوق ملت فلسطين تقدير و تشكر كرد.

به گزارش ايسنا، علي سعيدلو، معاون اجرايي رييس‌جمهور؛ عليرضا علي‌احمدي، وزير آموزش و پرورش؛ علي‌اكبر محرابيان، وزير صنايع و معادن؛ مجتبي رحماندوست، مشاور رييس‌جمهور و محمدرضا رحيمي، معاون حقوقي و امور مجلس رييس‌جمهور به عنوان فرستادگان ويژه احمدي‌نژاد در روزهاي گذشته پيام وي درباره غزه را به سران كشورهاي كويت، سنگال، كوبا، سودان، تونس، سودان، نيكاراگوئه و ونزوئلا تسليم كردند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۱ دی ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8710-11442
  • خبرنگار :