رييس اتحاديه بنكداران مواد غذايي تهران: اطلاعات كاهش قيمت‌ها را در اختيار سازمان حمايت مي‌گذاريم مقاومت بخش توليد و واردات در برابر كاهش قيمت‌ها بي‌فايده است

رييس اتحاديه بنكداران موادغذايي تهران گفت: مقاومت بخش توليد و واردات در برابر كاهش قيمت‌ها بي‌فايده و در درازمدت به ضرر آن‌هاست و حاضريم اسناد اين كاهش قيمت‌هاي جهاني را در اختيار ارگان‌هاي مسئول بگذاريم.

قاسمعلي حسني در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به كاهش قيمت‌هاي جهاني مواد غذايي اظهار كرد: مقاومت‌هايي كه از سوي برخي توليد‌كنندگان داخلي مواد غذايي و واردكنندگان براي كاهش قيمت‌ها انجام مي‌شود در نهايت به ضرر آنها تمام خواهد شد.

او ادامه داد: البته ادعاي توليد‌كنندگان مبني بر خريد گران مواد اوليه درست است اما اين دليل نمي‌شود كه كالاها را با قيمت روز نفروشند چون اين يك اتفاق طبيعي در تجارت است كه كالاي ارزان گران‌ مي‌شود و كالاي گران ارزان.

رييس اتحاديه بنكداران مواد غذايي تهران گفت: ديوار تعرفه حاشيه امني براي برخي توليد‌كنندگان ساخته است اما اگر زماني دولت تشخيص بدهد كه تعرفه‌ها را بردارد و كالاهاي با قيمت ارزان به مملكت سرازير شود آنگاه توليد‌كنندگان بسيار بيشتر از امروز كه به خاطر ضررهاي جزئي قيمت‌هاي‌شان را پايين نمي‌آورند، ضرر مي‌كنند.

حسني گفت: متاسفانه توليدكنندگان ما هنگام بالا رفتن قيمت‌ها، نرخ محصولات‌شان را به ثانيه بالا مي‌برند ولي وقتي كه صحبت از كاهش قيمت مي‌شود شاهد مقاومت‌هاي زيادي هستيم.

به گفته‌ او قيمت‌هاي جهاني برنج، گندم، روغن، كره، عمده حبوبات و پودرهاي شوينده در چند ماه اخير كاهش شديدي يافته است اما كمتر شاهد كاهش قيمت‌ها در كشورمان بوده‌ايم.

رييس اتحاديه بنكداران مواد غذايي تهران با اشاره به بانك اطلاعاتي اتحاديه براي پايش قيمت‌هاي 1300قلم كالا گفت: اگر كاهش قيمت‌ها اتفاق نيفتد اتحاديه آمادگي دارد اطلاعات خود را در اختيار ارگان‌هاي ذي‌ربط مثل سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد‌كنندگان بگذارد، چرا كه ما موظف به حمايت از حقوق مردم هستيم و مردم بايد از مزايايي اين كاهش‌ها برخوردار شوند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۴ دی ۱۳۸۷ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8710-02271
  • خبرنگار :