فاطمه معتمدآريا هم پيشنهاد كرد: ساختمان كناري «تئاترشهر» تغيير كاربري بدهد

فاطمه معتمد آريا با اظهار تأسف فراوان از وضعيت فعلي مجموعه تئاترشهر گفت: مهم‌ترين مركز تئاتري ايران به طرز اسف‌باري درحال تخريب است.

 اين بازيگر تئاتر و سينما در گفت‌وگويي با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب خواستار همكاري وزارت ارشاد و شهرداري تهران در جهت حفظ و گسترش مجموعه تئاترشهر شد.

او با اشاره به بازديد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از مجموعه تئاترشهر متذكر شد: آقاي صفارهرندي وضعيت تئاترشهر را ديده‌اند و از ايشان مي‌خواهيم بازسازي و گسترش اين مجموعه هنري و تغيير كاربري ساختمان كنار آن را از طريق شهرداري تهران پيگيري كنند.

فاطمه معتمدآريا با يادآوري افزايش جمعيت تهران طي سال‌هاي اخير عنوان كرد: اين جمعيت علاوه بر وسايل رفاه زندگي شهري نيازمند آرامش رواني و تقويت روحيه است. به ويژه كه به علت فشارهاي رواني اين نياز پيش از پيش افزايش يافته و در اين ميان تنها پديده‌اي كه اين آرامش را فراهم مي‌كند امور فرهنگي و هنري است و تئاترشهر تنها مجموعه تئاتري ماست كه از ديرباز محل اجراي آثار نمايشي و تفرج‌گاهي براي عامه مردم بوده و مي‌تواند در برآوردن اين جمعي بسيار موثر عمل كند.

 بازيگر نمايش «ترمينال» سپس با اظهار تأسف فراوان از وضعيت فعلي مجموعه تئاترشهر به ايسنا گفت: درحال حاضر با اتفاقاتي كه در اطراف اين مجموعه رخ داده كمتر كسي تمايل دارد تا از آثار نمايشي آن ديدن كند و تنها هنرمندان تئاتر هستند كه بدون هيچ‌گونه حمايتي به تغيير وضعيت آن مي‌انديشند. اما حتا بازسازي آن نيز به شكل نادرستي رها شده است كه در اين بين مشكلات و مسايل ميان مراكز گوناگون هم به اين وضعيت اسف‌بار دامن مي‌زند كه اميدواريم با همكاري و مشاركت اين نهادها شاهد حفظ امنيت و گسترش مجموعه تئاترشهر كه جزء ميراث معنوي و فرهنگي ماست باشيم.

 انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۸۷ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8709-13483
  • خبرنگار : 71342