/خبرهايي از حج/ رحيم‌مشايي: نابودي صهيونيسم بايد به خواستي جهاني تبديل شود

رحيم‌مشايي: نابودي صهيونيسم بايد به يک خواست جهاني تبديل شود

معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دوشنبه شب در ديدار با رييس‌جمهور سودان، گفت: نابودي صهيونيسم بايد به يک خواست و مطالبه‌ي جهاني تبديل شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اسفنديار رحيم‌مشايي در اين ديدار که در منطقه‌ي منا در مکه‌ي مکرمه با عمر البشير انجام شد، به خطر ناشي از دخالت صهيونيسيم در مسايل جهاني اشاره کرد و گفت: موجوديت رژيم فاسد و جنايتکار رژيم صهيونيستي نه فقط براي منطقه‌ي عربي و دنياي اسلام، بلکه براي کل جامعه‌ي بشري، يک تهديد جدي و بالقوه محسوب مي‌شود. از اين رو، نابودي صهيونيسم بايد به يک خواست و مطالبه‌ي جهاني تبديل شود.

وي به روابط برادرانه و نزديک دو کشور اشاره کرد و حمايت ايران از دولت سودان را بويژه در مبارزه و مقاومت اين کشور دربرابر رفتار ظالمانه‌ي نظام سلطه مورد تأکيد قرار داد.

معاون رييس‌جمهور از چالش‌هاي بزرگ سياسي و امنيتي و بحران عميق اقتصادي به‌عنوان نشانه‌هاي روشني از به بن‌بست رسيدن قدرت‌هاي سلطه‌گر ياد کرد و گفت: سازوکارهايي که طي دهه‌هاي اخير از سوي قدرت استکباري براي اداره‌ي امور جهان طراحي و به مورد اجرا گذاشته شدند، ناتواني خود را در حل مشکلات جامعه‌ي بشري به اثبات رساندند و ملت‌ها امروز بيش از هميشه نسبت به نظام جديد و عادلانه‌ي جهاني و جايگزيني مناسب براي حل مسايل پيچيده‌ي خود احساس نياز مي‌کنند.

رحيم‌مشايي تغييرات اساسي و بنيادين در آمريکا و سياست‌ها و خط‌ و مشي‌هاي خارجي و بين‌المللي اين کشور را اجتناب‌ناپذير و ضروري دانست و تأکيد کرد که هرگونه تغيير واقعي در مناسبات داخلي و جهاني آمريکا و دستيابي به صلح پايدار و عادلانه، مستلزم از بين رفتن نفوذ صهيونيست‌ها در ساختار و ارکان قدرت در آمريکا و مجامع بين‌المللي است.

وي منطق سلطه‌گري در نظام جهاني را ثمره‌ي اجراي سياست‌هاي صهيونيسم جهاني دانست و افزود: براي نجات بشريت از بحران‌هاي گوناگون، هيچ راهي به‌جز کوتاه کردن دست صهيونيست‌ها از زندگي جامعه‌ي بشري وجود ندارد، زيرا ريشه و منشأ بسياري از بحران‌هاي کنوني جهان، متوجه صهيونيسم است.

در اين ديدار، عمر البشير ـ رييس‌جمهور سودان ـ به ديدگاه‌هاي مشترک دو کشور در زمينه‌هاي گوناگون اشاره کرد و فروپاشي نظام سرمايه‌داري و نظام ظالمانه‌ي حاکم بر جهان را گريزناپذير دانست.

وي ادامه داد: سرمايه‌داري از ديدگاه اسلام، بهترين جايگزين براي نظام به بن‌بست‌رسيده‌ي سرمايه‌داري غربي است و از اين رو، شرايط جهاني ايجاب مي‌کند که کشورهايي مانند سودان و ايران همکاري‌هاي مشترک خود را با هدف رهبري خواسته‌ها و آرزوهاي جهاني و با تکيه بر روش‌هاي اسلامي افزايش دهند.

هم‌چنين رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دوشنبه شب با شيف سموئل سمانا ـ معاون رييس‌جمهور سيرالئون ـ ديدار و با او درباره‌ي مسايل مورد علاقه‌ي دو کشور گفت‌وگو کرد.

حلي‌ساز: حادثه‌اي منجر به فوت در ايام تشريق نداشتيم

رييس هيأت پزشکي ايران در حج گفت: امسال براي نخستين‌بار در ايام تشريق هيچ حادثه‌اي منجر به فوت نداشته‌ايم.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دکتر محمدتقي حلي‌ساز دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در بعثه‌ي مقام معظم رهبري در منا با اعلام اين مطلب، بيان كرد: هيچ‌يک از حجاج ايراني در عرفات و رمي جمرات دچار حادثه‌اي منجر به فوت نشدند. فقط چهار نفر از زايران ايراني به‌دليل شرايط حاد جسمي نتوانستند اعمال خود را در عرفات و منا انجام دهند و به بيمارستان منتقل شدند.

وي اظهار داشت: فقط شش زاير ايراني در بيمارستان عربستان بستري هستند که وضعيت جسماني آن‌ها تحت نظارت پزشکان متخصص است.

هم‌چنين رييس مرکز پزشکي حج جمهوري اسلامي ايران به حجاج ايراني خانه‌ي خدا هشدار داد: در صورت رعايت نکردن توصيه‌هاي پزشکي، افزايش تراكم جمعيت در منا، موج جديد بيماري‌هاي تنفسي را ايجاد خواهد کرد.

حلي‌ساز از زايران ايراني خواست: در خارج از چادرها و هنگام تردد، از ماسک‌هاي تنفسي استفاده کنيد.

وي با توجه به گرمي هوا و وجود گرد و غبار در هوا، به زايران توصيه کرد: براي تأمين مايعات بدن و رقيق کردن آلودگي‌هاي در سينه، مايعات زياد بنوشيد.

دکتر نادري ـ رييس ستاد پزشکي مکه‌ي مکرمه ـ نيز با بيان اين‌که عمليات وقوف اضطراري براي زايران بيمار با موفقيت انجام شده است، گفت: اجراي عمليات مناسک حج زايران ناتوان و بيمار به نسبت سال گذشته وضعيت بهتري داشت و با کمک پرسنل پرستاري و امدادي توانستيم، در زمان کم‌تري به نسبت قبل بيماران را در منا اسکان دهيم.

وي با اظهار نارضايتي از وضعيت بهداشتي موجود در هنگام عمل «حلق»، تأکيد کرد: امسال با طراحي‌هاي انجام‌شده، روپوش پلاستيکي براي جلوگيري از پخش شدن مو و کثيف شدن محيط‌هاي اسکان زايران به آن‌ها داديم؛ اما متأسفانه باز هم شاهد رفتارهاي غيربهداشتي از جمله استفاده از تيغ‌هاي چندبار مصرف‌شده از سوي زايران ايراني بوديم.

رييس مرکز پزشکي حج با توجه به تجربه‌هاي سال‌هاي گذشته و با التفات به پايان يافتن قسمت اعظم اعمال حج، بيان کرد: زايران، بخصوص بيماران و سال‌خوردگان براي انجام اعمال باقي‌مانده، با مدير کاروان و پزشک کاروان مشورت‌هاي لازم را بکنند تا آن‌ها در آخرين روزها دچار مشکل از بين رفتن توان و انرژي نشوند.

مولوي اسحاق مدني: پيام رهبري به کنگره‌ي حج از آينده‌ي اميدبخش اسلام خبر مي‌دهد

مشاور رييس‌جمهور در امور اهل سنت گفت: پيام مقام معظم رهبري به کنگره‌ي حج علاوه بر آن‌که به اصول و منافع کلي امت اسلامي براي عامه‌ي مسلمانان اشاره داشت، حاکي از آينده‌ي اميدوارکننده‌ي اسلام بود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مولوي اسحاق مدني با اشاره به پيام رهبر فرزانه‌ي انقلاب به کنگره‌ي عظيم حج امسال، اظهار كرد: فرازي از پيام مقام معظم رهبري که حاکي از خبر خوش از آينده اسلام است، صرف يک آرزو نيست، بلکه بسيار مدلل بوده و به مثابه‌ي چراغ راه آينده است.

وي ادامه داد: رويدادهاي امروز جهان به وضوح نشان مي‌دهند که حرکت مستکبران با وجود همه‌ي تلاش‌هاي تبليغاتي و سياسي، روبه افول است و پيش‌بيني پيروزي مستضعفان و امت اسلامي به سمت تحقق مي‌رود و نشانه‌هاي آن در اعتراف رژيم اشغالگر قدس است که آرزوي تصرف نيل تا فرات را در عمل دست‌نيافتني اعلام کرده و از طرفي بحران اقتصادي آمريکا غيرقابل مهار شدن است.

او افزود: پيام رهبري با استناد به اين چالش‌هاي استکبار جهاني مطرح شده است و اميدواريم مجد عظمت اسلام همان‌گونه که ايشان پيش‌بيني کردند، تحقق پيدا کند.

مولوي اسحاق مدني وظايف امت اسلام را حفظ وحدت کلمه دانست و گفت: زمينه‌ي تحقق کامل وحدت با محوريت جمهوري اسلامي ايران ايجاد شده و مدتي پيش در جلسه‌ي مجمع التقريب کشورهاي اسلامي، منشور وحدت که به امضاي عده‌ي زيادي از علماي برجسته‌ي تشيع و تسنن رسيد منتشر شد.

مشاور رييس‌جمهور در امور اهل سنت اضافه كرد: انتظار مي‌رود، ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي احساس مسؤوليت کنند و در راستاي اقدامات جمهوري اسلامي، قدم‌هاي بيشتري بردارند. البته زمينه‌هايي در برخي کشورهاي اسلامي ديده مي‌شوند و معنايش آن است که روش جمهوري اسلامي ايران را پذيرفته‌اند؛ ولي بايد تلاش‌هاي بيشتري در اين راستا انجام دهند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۸۷ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-11963
  • خبرنگار :