گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا از برپايي مراسم برائت از مشركان در عرفات

مراسم برائت از مشركان صبح امروز (17 آذرماه) با حضور نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت و جمع زيادي از زايران ايراني درحالي‌كه جامه‌ي احرام بر تن داشتند، در عرفات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مكه‌ي مكرمه، پيش از آغاز اين مراسم شعار لبيك الهم لبيك، ليبك لا شريك لك لبيك، الموت لاسراييل، الموت لامريكا سر داده و مناجات اميرالمؤمنين خوانده شد.

زايران ايراني براي اعلام برادري با تمام مسلمانان جهان و ابراز انزجار از مشركان جهان، در اين مراسم شركت كردند. مراسم برائت از مشركان با شعار الله‌اكبر، لااله‌الاالله، محمد رسول‌الله، يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا، به حق رب العالمين اعتصموا اعتصموا، به حبل برائت المسلمين من عمل الكافرين من عمل الظالمين، لااله‌الاالله، آمريكا عدوالله، لااله‌الاالله، اسراييل عدوالله، الموت لامريكا، الموت لاسراييل ادامه يافت.

در اين مراسم، نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ـ آيت‌الله محمد محمدي ري‌شهري ـ از اين مراسم به‌عنوان ركني از حج ياد كرد و براي قبولي اعمال زايران شركت‌كننده در اين مراسم، به درگاه احديت دعا كرد.

آيت‌الله ري‌شهري هم‌چنين پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي را براي مراسم برائت از مشركان در سرزمين عرفات خواند. اين پيام در پايان مراسم بار ديگر با ترجمه‌ي عربي خوانده شد. هم‌چنين قطعنامه‌ي پاياني مراسم برائت از مشرکان در صحراي عرفات خوانده شد.

اين مراسم با شعارهاي برائت از مشركان و برادري با مسلمانان جهان پايان يافت و زايران بار ديگر شعارهاي الموت لامريكا، الموت لاسراييل و يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا را سردادند.

در ابتدا و انتهاي مراسم به زايران ايران توصيه و تأكيد شد كه در طول مسير تا چادرهاي محل اسكان، از دادن شعار خودداري كنند.

مراسم برائت از مشركان در ميان چادرهاي زايراني ايراني در سرزمين عرفات برگزار شد و در طول برگزاري و پيش از آن، هلي‌كوپتر پليس سعودي بر فراز اين منطقه درحال گشت زدن بود.

زايران ايراني پيش از سخنراني آيت‌الله ري‌شهري شعار دادند «صلي علي محمد، يار امام خوش آمد».

اين برنامه به‌صورت زنده از شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي ايران پخش شد.

هم‌چنين دعاي عرفات بعدازظهر امروز (ساعت 15 به وقت عربستان) آغاز مي‌شود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۸۷ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-10612
  • خبرنگار : 71021