ديدار انديشمندان آفريقاي جنوبي و مديران کاروان‌هاي حج با سرپرست حجاج ايراني

نماينده‌ي ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در ديدار جمعي از انديشمندان و شخصيت‌هاي علمي و مذهبي آفريقاي جنوبي، دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي را به حمايت عملي از مردم مظلوم فلسطين فراخواند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، آيت‌الله محمد محمدي ري‌شهري در اين ديدار که در محل بعثه‌ي مقام معظم رهبري در مکه‌ي مکرمه برگزار شد، به اوضاع وخيم غزه اشاره کرد و گفت: براساس اخبار دريافتي، امروز حدود 260 کودک فلسطين در غزه به‌دليل عدم دسترسي به دارو و غذا جان داده‌اند و فاجعه‌ي انساني در غزه درحال پديد آمدن است. در چنين شرايطي، دولت‌هاي اسلامي بايد بيدار شوند و دربرابر اين همه ظلم‌ و جنايت سکوت نکنند.

وي به انديشمندان و شخصيت‌هاي علمي و مذهبي آفريقاي جنوبي توصيه کرد: براي شناخت معارف اهل بيت و ترويج آن تلاش کنند.

سرپرست حجاج ايراني در عربستان در ادامه به برگزاري همايش اهل بيت، قدس و تقريب در بعثه‌ي مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: بعثه‌ي مقام معظم رهبري براساس رهنمودهاي امام راحل (رض) و مقام معظم رهبري در تلاش است تا مسلمانان جهان را براي حل مشکلات کشورهاي اسلامي متحد کند.

يکي از حاضران در نشست انديشمندان آفريقاي جنوبي با اظهار تأسف از وخامت اوضاع غزه از نماينده‌ي ولي فقيه پرسيد: ما براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين چه اقدام عملي مي‌توانيم انجام دهيم. ري‌شهري پاسخ داد: در کنار بيت‌الله الحرام براي حل مشکل فلسطين و نابودي اشغالگران دعا کنيد و صداي مظلوميت مردم اين سرزمين را به سراسر دنيا انتقال دهيد.

~.~.~.~.~.~.~.~

نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت در جمع مديران کاروان‌هاي حج در مکه گفت: مديريت اجرايي حج براي همه‌ي مديران کاروان‌ها و خصوصا مديراني که زايران کاروان آن‌ها ناتوان‌اند يا کهولت سن دارند، يا از تنگناها و شرايط خاص سفر حج اطلاع کافي ندارند، از مصاديق بارز مديريت بحران است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، آيت‌الله ري‌شهري اطلاع‌رساني نادرست و ناقص را دليل بروز برخي نارضايتي‌ها در بين زايران دانست و به مديران کاروان‌ها توصيه کرد: در همه‌ي مراحل و درباره‌ي تمام ابعاد حج به زايران اطلاع‌رساني دقيق کنند تا زاير با مسايل مختلف سفر، مواجهه‌ي بهتري داشته باشد.

وي با تأکيد بر توجه خاص مديران کاروان‌ها به زايران مسن، بيان کرد: رسيدگي به افرادي که از کهولت سن رنج مي‌برند، از اجر و پاداش ويژه‌اي نزد خداي متعال برخوردار است.

ري‌شهري در ادامه با اشاره به برگزاري مراسم برائت از مشرکان، به مديران کاروان‌هاي حج، گفت: بايد همه‌ي تلاش خود را به‌کار گيريم تا مراسم برائت از مشرکان با نظم و انضباط خاص، باشکوه و عزت تمام در صحراي عرفات برگزار شود.

سرپرست حجاج ايراني در همايش اهل بيت (ع) که از سوي مجمع جهاني اهل بيت (ع) و معاونت امور بين‌الملل بعثه‌ي مقام معظم رهبري برگزار شد، درباره‌ي چگونگي بهره‌مندي از حج سخنراني کرد و با اشاره به پيام‌هاي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري به حجاج بيت‌الله الحرام و تأکيد آن‌ها بر انجام حج با تحرک و همراه با برائت از مشرکان، ادامه داد: به تعبير حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري، حج بي‌روح و بي‌قيام و بي‌برائت و وحدت، حج نيست. برائت از مشرکان رکن حج است و اعلام برائت از سردمداران کفر و استکبار به حج روح مي‌بخشند. پيروان اهل بيت (ع) بايد چنين حجي را در جوامع اسلامي ترويج دهند.

ري‌شهري از جمهوري اسلامي ايران و جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان به‌عنوان دو نمونه و الگوي موفق که با الهام از مکتب عزت‌بخش اهل بيت (ع) ايجاد شده‌اند، ياد کرد و افزود: نظام جمهوري اسلامي، نظامي مقتدر با تکيه بر معارف اهل بيت (ع)، اما مظلوم است که در دنياي امروز با انواع تهمت‌هاي اعتقادي، سياسي و اجرايي مواجه شده است.

به گفته‌ي او، حزب‌الله لبنان نيز دومين الگوي عزت و اقتدار اسلام به‌شمار مي‌رود که در عين برخورداري از جمعيتي محدود با الهام از مکتب نوراني اهل بيت (ع) توانست، در مدت 33 روز در عمل ثابت کند که رژيم صهيونيستي از خانه‌ي عنکبوت هم سست‌تر است.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اوضاع اسف‌بار غزه، اظهار کرد: اگر بخواهيم امت اسلامي به اقتدار و عزت برسد و دربرابر چند ميليون صهيونيست که امروز غزه را با شديدترين محاصره روبه‌رو کرده‌اند، بايستند، بايد حول محور اهل بيت (ع) که مورد تأکيد قرآن و مورد قبول مسلمانان است، متحد شوند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۵ آذر ۱۳۸۷ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-09578
  • خبرنگار : 71021