وعده راه‌اندازي روزانه 3جايگاه سي‌ان‌جي به كجا رسيد؟ سرپرست شركت ملي گاز: درحال حاضر روزانه يك جايگاه در كشور به بهره‌برداري مي‌رسد

درحال حاضر روزانه بيش از يك جايگاه گاز طبيعي فشرده (سي.ان.جي) در سراسر كشور به بهره‌برداري مي‌رسد.

عزيزاله رمضاني - سرپرست شركت ملي گاز ايران- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: هم‌اكنون تعداد جايگاه‌ها در 23 تا 24 استان به حد متعادل رسيده است. بنابراين در اين استان‌ها ديگر صف در جايگاه‌هاي سي‌.ان‌.جي ديده نمي‌شود و در باقي استان‌ها نيز تلاش مي‌كنيم تا با افزايش تعداد جايگاه‌هاي سي.‌ان.‌جي مشكل سوختگيري را برطرف كنيم.

در اين زمينه سيدرضا كسايي‌زاده ـ مديرعامل سابق شركت ملي گاز ايران- در ابتداي ارديبهشت امسال با تاكيد بر اين كه در حال حاضر روزانه دو جايگاه سي‌ان‌جي در كشور ساخته مي‌شود كه در نظر داريم با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اين تعداد را به سه جايگاه در روز تا پايان سال 1387 برسانيم، گفته بود كه ايران از نظر جايگاه سي‌ان‌جي در رتبه هفتم و از نظر تعداد خودروهاي دوگانه‌سوز در رتبه چهارم قرار دارد.

همچنين به ‌تازگي غلام‌حسين نوذري - وزير نفت - با اشاره به ساخت 450 جايگاه سي‌ان‌جي طي يك و نيم سال گذشته خاطرنشان كرده كه ابتداي سال 1386 تعداد جايگاه‌هاي فعال كشور حدود 190 باب بود و الان به بيش از 635 جايگاه رسيده كه نشان مي‌دهد بيش از 450 جايگاه جديد طي اين مدت افزوده شده است.

او در پاسخ به اين سوال كه چرا ساخت و بهره‌برداري از جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي نسبت به برنامه با كندي پيش مي‌رود؟ به ايسنا گفته كه بخشي از اين روند غير سريع مربوط به محدوديت در بخش تامين كالاست، ولي در كل، شرايط رضايت‌بخش است و هم اكنون بيش از 635 جايگاه تك منظوره و دو منظوره سي‌ان‌جي در كشور فعال است.

براساس برنامه موجود قرار است تا پايان امسال هزار جايگاه تك منظوره سي‌ان‌جي توسط شركت ملي گاز ايران و 800 جايگاه دو منظوره توسط شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در كشور ساخته شود.

آمادگي شركت گاز براي راه‌اندازي خطوط سراسري پنجم وششم

رمضاني درباره وضعيت راه‌اندازي رسمي خطوط لوله پنجم و ششم سراسري با تاكيد براين‌كه آمادگي كامل براي بهره‌برداري از اين دو خط وجود دارد، خاطرنشان كرد: در خط پنجم هيچ گونه مشكلي نداريم و آماده تزريق گاز است. خط پنجم مربوط به تزريق گاز ترش‌ فازهاي 6 تا 8 پارس‌جنوبي به چاه‌هاي منطقه آغاجاري است كه دراين راستا شركت گاز هم وظايف خود را در اين پروژه انجام داده است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۵ آذر ۱۳۸۷ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8709-09248
  • خبرنگار :