در ديدار ري‌شهري از مرکز پزشکي ايران در مدينه مطرح شد: مورد مرگ گزارش نشده است 1500 نفر تاکنون به اين مرکز مراجعه کرده‌اند

آيت‌الله محمد محمدي ري‌شهري ـ نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ـ همراه ديگر معاونان بعثه‌ي مقام معظم رهبري، صبح امروز (شنبه، دوم آذرماه) از مرکز پزشکي ايران در مدينه ديدن و از بيماراني که در اين مرکز بستري بودند، عيادت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مدينه‌ي منوره، سرپرست حجاج ايراني از بخش‌هاي مختلف اين مرکز مانند ارتوپدي، چشم، دندان‌پزشکي، گوش، حلق و بيني، زنان و زايمان و اورژانس اين مرکز که داراي بخش مردان و زنان، سي‌سي‌يو و داروخانه است، ديدن کرد و رييس مرکز پزشکي ايران در عربستان درباره‌ي عملکرد اين بخش‌ها و تجهيزات اضافه‌شده به مرکز توضيح‌هايي را داد.

ري‌شهري هم‌چنين از بخش جانبازان مرکز پزشکي ايران درحالي‌که دو نفر از جانبازان در آن بستري بودند، ديدن و براي بهبودي آن‌ها دعا کرد.

به گزارش ايسنا، محمدتقي حلي‌ساز ـ رييس مرکز پزشکي ايران در عربستان ـ در ادامه‌ي بازديدها، گزارشي را از فعاليت‌هاي اين مرکز ارايه کرد و اظهار داشت: از ابتداي اعزام زايران ايراني به مدينه، تعداد مراجعان به اين مرکز، نسبت به سال گذشته کم‌تر شده و تا اين لحظه، مورد مرگ گزارش نشده است.

به گفته‌ي او، سال گذشته هشت نفر از بيماران به ايران بازگردانده شدند و امسال، تاکنون چنين موردي نداشته‌ايم. البته در اين‌باره آب‌وهواي مدينه که نسبت به سال گذشته گرم‌تر است، تأثير داشته است.

حلي‌ساز به فعاليت پزشکان کاروان‌ها اشاره کرد و افزود: دستورالعمل‌هايي براي اين پزشکان تهيه شده‌اند و تلاش مي‌کنيم، اعتماد و اعتبار اين افراد را بيشتر کنيم.

رزاقي ـ رييس بيمارستان و مرکز پزشکي منطقه‌ي مدينه ـ نيز با ارايه‌ي گزارشي از فعاليت اين مرکز، بيان کرد: در سال 1375، زماني که موضوع تعيين يک پزشک براي هر کاروان مطرح شد با مخالفت‌هايي مواجه شديم؛ اما اکنون هر کاروان يک پزشک دارد که اين موضوع تعداد مراجعان را به بيمارستان کم‌تر کرده است.

وي ادامه داد: از 22 آبان‌ماه، از زمان آغاز اعزام زايران ايراني به مدينه، بيش از 1500 نفر به اين مرکز پزشکي مراجعه کرده‌اند، درحالي‌که در سال 1375، روزانه اين تعداد به مرکز پزشکي مراجعه مي‌کردند.

به گفته‌ي او، از ميان بيماراني که به اين مرکز مراجعه کرده، 70 نفر تاکنون بستري شده‌اند و بقيه‌ي بيماران درمان سرپايي داشته‌اند. 14 نفر از زايران ايراني نيز به بيمارستان‌هاي عربستان سعودي منتقل شده‌اند. البته چهار نفر از آن‌ها بيمار دياليزي بوده‌اند که به امکانات اين بيمارستان‌ها نياز داشتند.

رزاقي گفت: دو بيمار داريم که وضعيت جسمي خوبي ندارند و احتمالا به ايران بازگردانده مي‌شوند.

او با اشاره به بخش جانبازان اين مرکز، اظهار كرد: هر آنچه مورد نياز جانبازان بوده و درخواست شده، در اين مرکز تأمين شده است.

رييس بيمارستان و مرکز پزشکي منطقه‌ي مدينه افزود: در شب برگزاري مراسم دعاي کميل يکي از جانبازان که پليس مدينه اجازه نداد کپسول اکسيژن‌اش را با خود به محوطه بياورد، با مشکل تنفسي مواجه و با آمبولانس به اين مرکز منتقل شد.

ري‌شهري پس از اين‌که ديداري خصوصي با رييس مرکز و هيأت پزشکي ايران در عربستان داشت، در جمع خبرنگاران، گفت: تلاش‌هاي هيأت پزشکي قابل تقدير است و اميدوارم امسال از سال‌هاي گذشته جلوتر باشند.

او ادامه داد: نيروهاي مستقر در اين مرکز علاوه بر اين‌که تخصص لازم را دارند، از تعهد ديني بالايي برخوردارند و رضايت زايران ايراني را مي‌توانند تأمين کنند.

نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به تأثير هواي مدينه در کاهش تعداد مراجعان به اين مرکز پزشکي، افزود: براساس گزارش ارايه‌شده، امسال بيماران کم‌تري در اين مرکز پزشکي بستري شده‌اند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲ آذر ۱۳۸۷ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-00960
  • خبرنگار : 71021