يك سرمايهگذار آلماني: تا وقتي اطلاع جهان از ايران فقط دربارهي انرژي هستهيي است نميتوانيد گردشگر جذب كنيد
يك سرمايهگذار آلماني گفت: اگر ميخواهيد، گردشگران بيشتري به ايران جذب كنيد، بايد اطلاعات بيشتري در اختيار مردم جهان بگذاريد؛ تا زماني كه اطلاع مردم جهان از ايران فقط در زمينهي انرژي هستهيي است، نميتوانيد گردشگر بيشتر جذب كنيد. پيتر زيمر كه در همايش معرفي فرصتهاي سرمايهگذاري در صنعت گردشگري شركت كرده بود، در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: من با هدف بررسي بستههاي ارايهشده در اين نمايشگاه، در ايران حضور يافتم و بهدنبال پروژههايي در زمينهي توسعهي كيفيت خدمات و اكوتوريسم هستم. وي ادامه داد: تلاش ميكنم تا پروژهاي را با عنوان «مركز اطلاعرساني گردشگري ايران در آلمان» راهاندازي كنم، چون در آلمان مشكل بزرگي در زمينهي نبود اطلاعرساني صحيح دربارهي زندگي واقعي مردم ايران وجود دارد. بسياري از مردم كشور آلمان كه شما قصد داريد آنها را بهعنوان گردشگر به كشور خود جذب كنيد، اطلاع صحيحي نسبت به ايران و زندگي روزمرهي مردم ندارند. او اظهار داشت: مردم آلمان از حضور در ايران ميترسند، چون آنها دربارهي وضعيت زندگي عادي مردم و غناي فرهنگي ايرانيان چيزي نميدانند. بنابراين شما بايد پيش از جذب گردشگر، ترس موجود در ميان مردم جهان را كاهش دهيد. زيمر بيان كرد: با مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران و كنسولگري ايران در آلمان دربارهي تأسيس اين مركز اطلاعرساني صحبت كردهام. متأسفانه دربارهي ايران، ميان مردم آلمان شكاف اطلاعاتي وجود دارد و حتا سرمايهگذاراني كه به سرمايهگذاري تمايل دارند، مطمئن نيستند كه آيا صرف هزينه در ايران امن است يا خير. من داخل ايران سرمايهگذاري نميكنم؛ اما تلاش ميكنم با دادن اطلاعات به گردشگران آلماني به توسعهي گردشگري و افزايش كيفيت خدمات در ايران كمك كنم. او دربارهي نوع گردشگري مورد علاقهي مردم آلمان، گفت: گردشگري فرهنگي از جمله زمينههاي مهم براي مردم آلمان است و هر سال توراپراتورهاي بزرگ آلمان بيش از 80 تور فرهنگي را در ايران برگزار ميكنند. وي دربارهي نمايشگاه فرصتهاي سرمايهگذاري در صنعت گردشگري ايران، اظهار كرد: هيچ اطلاعرساني به زبان انگليسي انجام نشد و افرادي كه در ايران حضور يافتهاند، حتا نميدانند كه مركز اطلاعرساني در مركز شهر تهران كجاست. زيمر ادامه داد: من هيچ نقشهاي از شهر تهران ندارم و حتا نميدانم كه هتلم در كجاي شهر واقع شده است. همچنين نميدانم چگونه با استفاده از يك اتوبوس به يك جاذبهي گردشگري در تهران بروم. مطمئنا من نميخواهم كه دايم در هتل بمانم، بلكه دوست دارم در شهر بروم و مردم ايران و شيوهي زندگي آنها را ببينم. اين سرمايهگذار آلماني گفت: براي توسعهي صنعت گردشگري، ايران بايد در كشورهاي مختلف يك مركز اطلاعرساني داشته باشد تا مردم را نسبت به ويژگيهاي گردشگري خود آگاه كند. وي افزود: در پايتخت كشورهاي مختلف، اتاقهايي را با پوسترهاي متنوع از جاذبههاي گردشگري ايران ميتوان ايجاد كرد و اطلاعات بسياري را در اختيار گردشگراني كه تمايل دارند، در ايران حضور يابند، قرار داد. همچنين به آنها ميتوان گفت كه چگونه در يك يا دو هفته، بيشتر جاذبههاي گردشگري ايران را ببينند. زيمر بيان كرد: تا زماني كه تمام اطلاعاتي كه از ايران به مردم جهان ميرسد، دربارهي انرژي هستهيي است، شما نميتوانيد گردشگران را به ايران جذب كنيد. بنابراين بايد دربارهي زندگي عادي مردم ايران، غناي طبيعي و فرهنگي، اطلاعاتي را در اختيار مردم كشورهاي ديگر قرار دهيد. او تأكيد كرد: برگزاري همايش معرفي فرصتهاي سرمايهگذاري گردشگري گامي مناسب براي توسعهي گردشگري در ايران و جذب پتانسيلهاي سرمايهگذاري جهان است. انتهاي پيام