يك سرمايه‌گذار سوئدي: بيش از 20 ايميل براي سرمايه‌گذاري در ايران فرستادم، اما پاسخ نگرفتم

يك سرمايه‌گذار سوئدي اظهار داشت: سال گذشته پس از حضور در ايران، شركت ما تصميم گرفت در ايران سرمايه‌گذاري كند. به همين دليل، من بيش از 20 ايميل به مسؤولان گردشگري ايران فرستادم؛ اما هيچ پاسخي دريافت نكردم. لارس آلوستراند در حاشيه‌ي دومين همايش بين‌المللي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: سال گذشته، سالن همايش وضعيت بهتري داشت و بخش‌هاي مختلف نمايشگاه به هم نزديك‌تر بودند. گرچه سالن امسال زيباتر است، اما در روز نخست همايش، نامنظم و سامان‌دهي‌نشده بود. مدير حقوقي شركت سفر و گردشگري گروه H.M در سوئد گفت: شركت ما زمين‌هايي را در مناطق شمالي ايران خريده است و قصد داريم، يك روستاي تفريحي در آن‌ها بسازيم. ما براي انجام اين سرمايه‌گذاري، قصد جدي داريم و مصمم هستيم؛ اما مسأله‌ اين است كه ما چگونه بايد اين كار را انجام دهيم؟ او ادامه داد: ما مي‌خواهيم، چوب‌هاي مورد‌ نياز براي ساخت اين مركز گردشگري را كه به‌شكل يك روستاي تفريحي ساخته مي‌شود، از سوئد به ايران بياوريم و در ساخت ديگر قسمت‌هاي آن از ايرانيان كمك بگيريم؛ اما هنوز نمي‌دانيم كه آيا اين كار را مي‌توانيم انجام بدهيم يا خير. چون اطلاعات كاملي از مسؤولان گردشگري دريافت نكرده‌ايم و آن‌ها پاسخ ايميل‌ها را نمي‌دهند. وي اظهار كرد: من تعداد زيادي ايميل به مسؤولان گردشگري ايران و سايتي كه براي سرمايه‌گذاري معرفي كرده بودند، فرستادم، اما هيچ پاسخي به من نرسيد. مطمئن هستم كه كامپيوتر من مشكلي براي دريافت ايميل ندارد و به‌نظر مي‌رسد، شرايطي كه براي سرمايه‌گذاري درنظر گرفته شده، به‌صورت صحيحي سامان‌دهي نشده است. او با تأكيد بر اين كه ارتباط با شركت‌ها بايد سامان‌دهي شود، افزود: مسؤولان گردشگري در برابر پرسش‌هاي ما مي‌توانند بگويند كه متأسف هستيم و پاسخ شما را نمي‌توانيم بدهيم يا اين‌كه پس از يك‌هفته تأخير، پاسخ شما را مي‌دهيم. وي با بيان اين‌كه فرآيند جذب سرمايه‌گذار بايد نظم داشته باشد، ادامه داد: ما در سرمايه‌گذاري خود در ايران ترديد نداريم و تلاش مي‌كنيم، با افزايش ارتباطات خود در ايران، به اين هدف دست يابيم. به علاوه، قرار است دو روز پس از پايان نمايشگاه با مسؤولان گردشگري ايران ديدار كنيم. آلوستراند بيان كرد: ما زمين‌هاي مورد ‌نياز خود را خريده‌ايم و به لحاظ ارتباطات مالي با ايران هيچ مشكلي نداريم و در اين زمينه همه‌چيز مرتب بوده است. وي تأكيد كرد: راضي كردن سرمايه‌گذاران سوئدي نسبت به اين‌كه سرمايه‌ي خود را در ايران هزينه كنند، بسيار سخت است. البته اصالت سرمايه‌گذاران شركتي كه من در آن كار مي‌كنم، ايراني است و اكنون حدود 20 سال است كه در كشور سوئد زندگي مي‌كنند. آن‌ها با بازار هر دو كشور آشنايي دارند و به‌نظر من، اين آشنايي دليل علاقه و جرأت آن‌ها براي سرمايه‌گذاري در ايران بوده است. او درباره‌ي وضعيت صنعت گردشگري در سوئد، گفت: گردشگري در سوئد به صنعتي عظيم تبديل شده است و منبع درآمد بسيار مناسبي به‌شمار مي‌آيد و از طريق آن، تجارت‌هاي بسياري صورت مي‌گيرند. وي افزود: من اميدوارم، صنعت ‌گردشگري در ايران نيز توسعه يابد؛ اما براي دستيابي به اين هدف، مسؤولان ايراني بايد حرفه‌يي‌تر عمل كنند. او درباره‌ي اطلاعات مردم سوئد از ايران، بيان كرد: مردم سوئد نسبت به ايران كاملا بي‌اطلاع‌اند. آن‌ها هيچ چيزي درباره‌ي ايران نمي‌دانند. حتا نمي‌دانند كه ايران و عراق دو كشور جدا هستند. وي توضيح داد: شركت ما در سوئد در زمينه‌ي گردشگري سرمايه‌گذاري كرده و اين سرمايه‌گذاري سود مناسبي براي ما داشته است. پس از سرمايه‌گذاري در ايران، ما در كشور ايتاليا نيز سرمايه‌گذاري خواهيم كرد، به‌دليل آن‌كه پكيج‌هاي مسافرتي خود را مانند سفر به تهران و اصفهان به مردم ايتاليا مي‌توانيم عرضه كنيم. آلوستراند اضافه كرد: بهترين راهي كه ايران براي مطلع كردن مردم كشورهاي ديگر نسبت به جاذبه‌هاي گردشگري‌اش مي‌تواند در پيش گيرد، اين است كه با بهترين آژانس‌هاي مسافرتي ارتباط برقرار كند و به آن‌ها اطلاعات و پول لازم را بدهد تا آن‌ها براي جذب گردشگر به ايران برنامه‌ريزي كنند. انتهاي پيام
  • جمعه/ ۲۴ آبان ۱۳۸۷ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8708-12435
  • خبرنگار :