مدير تامين قواي محركه و پروژه سي‌ان‌جي ساپكو: تبديل كارگاهي خودروهاي بنزيني به دوگانه‌سوز در دنيا منسوخ شده است زمان بازبيني خودروهاي تبديلي فرا رسيده است

در حال حاضر تبديل خودرو بنزيني به دوگانه‌سوز در خارج از شركت‌هاي خودروسازي در دنيا منسوخ شده و اين تبديل بايد به عنوان يك استراتژي كوتاه مدت مطرح باشد كه متاسفانه در اين حوزه غفلت كرده‌ايم. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اميرعباس حسيني - مدير تامين قواي محرمه و پروژه سي‌ان‌جي شركت ساپكو - با بيان مطلب فوق خاطرنشان كرد: ايجاد پلت‌فرم خودروهاي پايه‌گازسوز در دنيا مستلزم هزينه‌هاي بسيار زياد و موجب كاهش تمايل خودروسازان در اين حوزه شده است. وي با اشاره به تكنولوژي بالاي مورد استفاده در اين موتورها در خصوص برخي مزيت‌هاي موتورهاي پايه‌گازسوز گفت: اين كه گفته مي‌شود اين خودروها با موتور پايه گازسوز داراي پيمايشي معادل300 كيلومتر و بيشتر هستند، رقم گزافي نيست؛ ضمن اين‌كه مصرف سوخت و ايمني خودروهاي گازسوز به مراتب بهتر است. او در همايش بررسي ابعاد فني اقتصادي و زيست محيطي طرح ملي گازسوز كردن خودروها در ايران، با اعلام اين‌كه شاخص مصرف خودروهاي گازسوز مي‌بايست مهر امسال تعريف مي‌شد، اظهار كرد: در حوزه استفاده از سوخت سي‌ان‌جي، مطلوبترين روش‌ها استفاده از موتور پايه‌گازسوز است، چرا كه استراتژي تبديل كارگاهي منسوخ شده و از سال 1382 ديگر هيچ خودروي غير انژكتوري توليد نشده است. وي با اشاره به استاندارد R110 خاطرنشان كرد: اين استانداردي است كه درتوليد قطعات گازسوز ما از آن تبعيت مي‌كنيم وتاكنون نيز تجربه‌اي در زمينه‌ي تركيدن كپسول‌هاي سي‌ان‌جي نصب شده از طريق كارخانه‌ها نداشتيم. او مشكل موجود در حوزه كپسول‌هاي سي‌ان‌جي را حوزه مدار دانست كه در اين زمينه تشخيص نشتي يكي از مهمترين چالش‌هاي خودروهاي گازسوز است و گفت: همچنين بايد توجه داشت كه خودروهاي تبديلي ما از مرز عمر سه سال خود عبور كرده و بايد مورد بازبيني قرار گيرند. انتهاي پيام
  • شنبه/ ۱۸ آبان ۱۳۸۷ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8708-10747
  • خبرنگار :