معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت اعلام كرد: واگذاري اختيار مرزهاي مهران و شلمچه از 16 آبان‌ماه به اين سازمان براي مديريت زايران

معاون عتبات عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت اعلام كرد: براساس تصميم و اعلام ستاد عالي هماهنگي امور زايران در وزارت كشور، از پنجشنبه‌ي اين هفته (16 آبان‌ماه) تا اطلاع ثانوي، اختيار مرزهاي مهران و شلمچه به سازمان حج و زيارت واگذار مي‌شود و زايران انفرادي بايد از مرزهاي ديگر رفت‌وآمد كنند.

حسين اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در چهارمين نشست ستاد عالي هماهنگي امور زايران به رياست معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور كه امروز (12 آبان‌ماه) در وزارت كشور برگزار شد، اين تصميم گرفته شد كه از 16 آبان‌ماه، مرزهاي مهران و شلمچه در اختيار سازمان حج و زيارت قرار گيرند و زايران انفرادي از مرزهاي ديگر رفت‌وآمد كنند. اين موضوع به سازمان‌هاي مربوط نيز ابلاغ شده است.

وي توضيح داد: تجمع زايران انفرادي در مناسبت‌هايي كه نزديك است، در اعزام زايران كارواني اختلال ايجاد مي‌كند و موجب مي‌شود، اين زايران ساعت‌هاي طولاني در مرزها معطل باشند. در چند روز گذشته، تجمع اين زايران در اعزام كاروان‌ها، اختلال‌هايي را ايجاد كرد و چون ظرفيت اين مرزها محدود است، براي جلوگيري از اين مشكلات، تصميم گرفته شد كه زايران انفرادي از پنجشنبه‌ي اين هفته از مرزهاي ديگر رفت‌وآمد كنند و قرار شد، مسؤولان مربوط نيز در اجراي اين تصميم، همكاري‌هاي لازم را انجام دهند.

اكبري توصيه كرد: زايران انفرادي با توجه به ظرفيت و امكانات محدود مرزهاي مهران و شلمچه از مرزهاي ديگر رفت‌وآمد كنند تا كار به‌صورت مطلوبي مديريت شود.

وي با تأكيد بر اين‌كه مرز ايران و عراق امكانات و ظرفيت لازم را براي رفت‌وآمد زايران انفرادي در كنار افرادي كه با كاروان‌هاي سازمان حج و زيارت سفر مي‌كنند، ندارد، يادآور شد: روزانه 40 اتوبوس از مرز مهران و 25 اتوبوس از مرز شلمچه به عتبات عاليات عراق اعزام مي‌شوند.

اكبري درباره‌ي امكان افزايش ظرفيت روزانه‌ي اعزام به عتبات عاليات عراق با توجه به مناسبت‌هايي مانند عرفه كه در پيش‌اند، گفت: اگر شرايط مرزي اجازه دهد و امكانات اضافه شوند، تلاش مي‌كنيم اين اتفاق رخ دهد؛ ولي اكنون با شرايط و امكانات موجود، مرزها بيشتر از اين، براي اعزام ظرفيت ندارند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۸۷ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8708-06793
  • خبرنگار : 71021